Så här snyggt är Crysis Remastered med maxgrafik
Så länge spelet flyter bättre än vad orginalet gör på dagens datorer. Själv ser jag mycket stora skillnader på grafiken. Nya och högre texturer. Ljuset. Skuggorna.
Här är en bild som bifogades i ett svar på Twitter där den gamla versionens grafik presenteras.
https://pbs.twimg.com/media/EhQHu9jWkAEHjl1?format=jpg&name=4...
Och för att göra jämförelse enkelt har ni här den nya versionen.
https://pbs.twimg.com/media/EhPz7l-WAAAN8vY?format=jpg&name=4...
Väldigt tråkigt att de satsat helt fel färgsetting på lövverk och liknande.
Alla löv är alldeles för knallgröna. Originalet ser mycket bättre ut på den punkten. Dock view distance och volumetric clouds mycket bättre på remastern.
Väldigt tråkigt att de satsat helt fel färgsetting på lövverk och liknande.
Alla löv är alldeles för knallgröna. Originalet ser mycket bättre ut på den punkten. Dock view distance och volumetric clouds mycket bättre på remastern.
Kan ju hoppas på någon slänger ihop någon snabb ENB för att fixa färgerna. Nog de enda jag inte gillar med de nya.
Spelade aldrig originalet. Är det bra? I så fall kanske detta vore ett ypperligt tillfälle att spela det.
Såsom många FPS så är de lite va man gör det till. Många tycker att det är otroligt enformigt och andra tycker att det är en fantastisk sandboxig upplevelse där du kan slänga diverse tunga föremål på arga koreaner.
Skulle säga att 3/4 delar är riktigt bra.
Det är mot slutet det dippar som en bergådalbana ganska rejält.
väldigt platt vegetation, på trädens blad
Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |
BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!
Ingen skillnad mot originalet, ser fortfarande bättre ut än majoriteten av konsolspel.
Ser du ingen skillnad på jämförelsebilderna? Jag tycker remastern ser mycket skarpare ut. Bra ljus och draw distance.
Kommer dock vänta med att köpa spelet tills det släpps på Steam om 1 år.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Ser du ingen skillnad på jämförelsebilderna? Jag tycker remastern ser mycket skarpare ut. Bra ljus och draw distance.
Kommer dock vänta med att köpa spelet tills det släpps på Steam om 1 år.
Missade jämförelsen i kommentarsfältet. Draw distance är klart förbättrad med annars ser det mest ut som färgjustering med ökad mättnad, största anledningen att köpa remastern tror jag blir att originalet är så grinigt med modern hårdvara. Väntar dock på Steam-versionen jag med så troligen får man ändå runt 15-20% rabatt när det väl släpps.
Här är en bild som bifogades i ett svar på Twitter där den gamla versionens grafik presenteras.
https://pbs.twimg.com/media/EhQHu9jWkAEHjl1?format=jpg&name=4...
Och för att göra jämförelse enkelt har ni här den nya versionen.
https://pbs.twimg.com/media/EhPz7l-WAAAN8vY?format=jpg&name=4...
Färgerna ser lite mer ut som Far Cry 1.
Precis vad jag hade i åtanke också! Ser ut som Far Cry.... gillar inte de boostade färgerna. Ser mer naturtroget ut i originalet. (Även om man avaktiverar colorgrading så ser de inte i närheten lika "clownigt" ut som remastern.)
Hoppas verkligen det finns färgscheman som man kan ändra. Annars får man väl använda Nvidia Gamefilters eller nåt åt det hållet.
väldigt platt vegetation, på trädens blad
Vad förväntade du dig om jag får fråga? (Majoriteten av spel har löv som är bara en massa platta planes)
Men de har helt klart gett spelet fel färgskala på lövverken och vidare, det är för onaturligt. Dock är detaljnivån högre och bergen, molnen och texturer ser bättre ut. Men färgen känns helt fel.
Jag vet inte vad jag väntade mig riktigt men på bilden när jag zoomade in på träd och grönska i närheten så var det väldigt 'platta' blad. Men det kanske är något i motorn som gör?
Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |
BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!
@iBurningMan
@Map-pen
Verkar vara samma geometriska upplösning som originalet fast med ökad drawdist (lite mer buskar träd).
Gamla ryktet skulle varit förtjänat hade det varit som UE5 "nanite" demot.
DVS istället för ~12 poly/palmblad..... så ~1000-"100.000" poly/palmblad (nya grundmodellerade objekt ner-filtrerade till 1 poly/pixel nivå).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Så efter all denna tid så klarar inte CryEngine fortfarande av riktiga volymetriska moln?
Pinsamt
@iBurningMan
@Map-pen
Verkar vara samma geometriska upplösning som originalet fast med ökad drawdist (lite mer buskar träd).
Gamla ryktet skulle varit förtjänat hade det varit som UE5 "nanite" demot.
DVS istället för ~12 poly/palmblad..... så ~1000-"100.000" poly/palmblad (nya grundmodellerade objekt ner-filtrerade till 1 poly/pixel nivå).
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fw...
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/83085?l=eyJyZXNvdXJj...
Haha, hade remaken av Crysis sett ut så hade jag nog aldrig gått ut igen.
Hoppas den där tech-demot blir möjlighet snart. Hade varit så grymt, sysslar med 3D själv så hade varit så jävla nice att testa denna tech.