PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av matt76:

Finns trådar både på Resetera och reddit, men även på lite svenska forum såsom minhembio (https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=336244&pa...) och Sweclockers (https://www.sweclockers.com/forum/trad/1579526-traden-om-xbox...)

https://www.resetera.com/threads/my-series-x-is-dead-microsof...
https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jri7nb/new_xbox...
https://www.purexbox.com/forums/xbox-series-x/xbox_series_x_s...

Finns även lite rapporter om PS5 som slutat fungera, så verkar som det varit lite struligt på komponentsidan. Får hålla tummarna att min egna Krysslåda (som jag fick i torsdags, men ännu inte haft tid att testa) fungerar som den skall.

Detta blir man ändå nyfiken/oroad över...

Medlem
Skrivet av strangelove:

Nu smög en styck PS5 in på Tradera Ska bli kul att följa prisutvecklingen på den. 100 bud redan.

Med mini kunskap om Tradera/Ebay borde de flesta ana tjogtals ugglor i mossen, het produkt nytt konto utan aktiviteter än just den här aktionen så sätter jag 1vl krona på bedrägeri försök.

Köpte min ps4 på blocket, sent ute blev ändå inte dyr, men produkt och kvitto i hand, inköps och försäljnings och kunde se såvitt det gick obruten förpackning, visade sig vara ostartad så gick fint den gången.

Men vem vet, kanske färsking scalper så det kanske finns en produkt på tradera, själv skulle jag inte våga chansa om det inte är avhämtning.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Är det någon mer än jag som kommer kolla sin mailkorg ohälsosamt ofta idag och imorgon?

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Är det någon mer än jag som kommer kolla sin mailkorg ohälsosamt ofta idag och imorgon?

"Kommer" får det att låta som om jag inte redan kollat mailkorgen ohälsosamt mycket sen jag gick upp för några timmar sen 😅

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

"Kommer" får det att låta som om jag inte redan kollat mailkorgen ohälsosamt mycket sen jag gick upp för några timmar sen 😅

Haha! Samma här... Försökte bara låta redig.

"Pappa, vad gör du med telefonen hela tiden?"
"Kollar ifall du får spela sackboy i helgen eller ej..."

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

"Kommer" får det att låta som om jag inte redan kollat mailkorgen ohälsosamt mycket sen jag gick upp för några timmar sen 😅

Eller sen en månad tillbaks i tiden. Mailen, denna tråd, reddits ps-trådar - repeat

Medlem

"Ordrar som legat länge hos Klarna blir så, men order ser bra ut från vårt håll. Så det kommer då återaktiveras hos Klarna när ordern skickas."

Det svaret fick jag precis när jag frågade om avbruten order i Klarna. Verkar som att vi inte behöver göra något, vi som råkat ut för det

Medlem

Webhallens kundtjänst skulle öppna 08 men är stängd. Går de igenom ps5-ordrar kanske? 🤪

Medlem

Någon som beställt på Dustin Home? Någon som vet hur många maskiner dom får in(PS5)?

Medlem

Har inte förväntat mig någon info av Webhallen innan de vet något så känner inte att de missat något eller skött sig dåligt.
Jag hoppas jag får denna vecka och är det nu så att man inte får denna vecka är det mer Sony's fel än någon annans.

Webhallen har kommit med info när de har och sagt "mellan release och jul" vilket räcker för egentligen behöver en butik inte säga något alls i förväg, speciellt månader i förväg när de har 0 info.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Kellini:

Någon som beställt på Dustin Home? Någon som vet hur många maskiner dom får in(PS5)?

Jag har men när ja pratade med dom i fredags så visste dom inte hur många dom får in eller när dom skulle kunnna gå ut med info om det.

Medlem

Undrar hur länge man får vänta. Beställde från Inet 2020 februari

Medlem

Jag har fått bekräftat av Elgigantens kundchat...vilket jag iofs tycker känns allmänt flummiga.
MEN vad som oroar mig är Webhallen, dom verkar ju ha fått sina enheter försenade ? Hoppas inte detta gäller Elgiganten också.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag har fått bekräftat av Elgigantens kundchat...vilket jag iofs tycker känns allmänt flummiga.
MEN vad som oroar mig är Webhallen, dom verkar ju ha fått sina enheter försenade ? Hoppas inte detta gäller Elgiganten också.

Enligt Kundo har Webhallen fått ett gäng maskiner och det ser bättre ut än vad det tidigare verkat som, var hittar du info om att de inte får maskiner i tid?

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Enligt Kundo har Webhallen fått ett gäng maskiner och det ser bättre ut än vad det tidigare verkat som, var hittar du info om att de inte får maskiner i tid?

länka gärna där de står att de fått maskiner. var inne nyss men såg inte.

Medlem

Jag satsar på att få min levererad tills år 2025 när alla förhandsbokningar är avklarade haha.
Nog för att PS5 har ett gäng titlar som är gjorda för maskinen vid launch men sådant här otroligt tryck trodde jag nog aldrig det skulle bli på en ny konsol.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Enligt Kundo har Webhallen fått ett gäng maskiner och det ser bättre ut än vad det tidigare verkat som, var hittar du info om att de inte får maskiner i tid?

Enligt Webhallen själva som gick ut med det i fredags som orsaken kring varför de inte skickade ut det berömda mailet i fredags.

Medlem

Är det besked från alla leverantörer som ska komma idag? Webhallen/Inet/mediamarkt/osv??

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Undrar hur länge man får vänta. Beställde från Inet 2020 februari

Vad stod det i mailet som gick ut förra veckan? Kan nästan svära på att jag såg nån som beställt i april som skulle nu få sin PS5 på release. Men jag är inte helt 100

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Undrar hur länge man får vänta. Beställde från Inet 2020 februari

Märkligt, jag beställde i mars 2020 och har fått mail att jag får tilldelning på release.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Enligt Webhallen själva som gick ut med det i fredags som orsaken kring varför de inte skickade ut det berömda mailet i fredags.

kunde inte se att de fått maskiner där, stod det verkligen eller är det din tolkning? mest nyfiken...

Medlem
Skrivet av whoo:

Märkligt, jag beställde i mars 2020 och har fått mail att jag får tilldelning på release.

jasså? fick du mail idag alltså? eller förresten - var beställde du?

Medlem

Någon annan som beställt från NetOnNet? Ingen info jag lyckats hitta hittills...


signatur

I drank what?

Medlem

Själv så väntar jag bara på att datumet ska ändras. Står "förväntas i lager 3 maj 2021" på min order från komplett


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Uppdatering om min kompis som bokade från Elgiganten: han fick just SMS om att paketet finns att hämta upp på närmsta postombud. Grattis alla som bokat där, med andra ord! Det är verkligen Playstation 5-VECKAN för dem, inte bara "långhelgen".

EDIT: och detta var alltså i Östersund. Paketet skickades från Jönköping förra torsdagen.

Medlem

Någon här som bokat ifrån Cdon och vet när dom skickar??

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Uppdatering om min kompis som bokade från Elgiganten: han fick just SMS om att paketet finns att hämta upp på närmsta postombud. Grattis alla som bokat där, med andra ord! Det är verkligen Playstation 5-VECKAN för dem, inte bara "långhelgen".

EDIT: och detta var alltså i Östersund. Paketet skickades från Jönköping förra torsdagen.

Vilket as, får han den alltså tidigt?

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Uppdatering om min kompis som bokade från Elgiganten: han fick just SMS om att paketet finns att hämta upp på närmsta postombud. Grattis alla som bokat där, med andra ord! Det är verkligen Playstation 5-VECKAN för dem, inte bara "långhelgen".

EDIT: och detta var alltså i Östersund. Paketet skickades från Jönköping förra torsdagen.

Hoppas alla återförsäljare börjar vräka ut det så fort det är möjligt denna veckan för att minska lastningen på postnord etc


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Uppdatering om min kompis som bokade från Elgiganten: han fick just SMS om att paketet finns att hämta upp på närmsta postombud. Grattis alla som bokat där, med andra ord! Det är verkligen Playstation 5-VECKAN för dem, inte bara "långhelgen".

EDIT: och detta var alltså i Östersund. Paketet skickades från Jönköping förra torsdagen.

Lustigt, jag förbokade typ 3 sekunder efter att Elgiganten öppnade sin förbokning, bor i Jönköping och har inte fått något sms ännu, min order står fortfarande som "reserverad" man får hoppas att det blippar till i telefonen under dagen då. Kul för din polare att ev också få den tidigare!

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Uppdatering om min kompis som bokade från Elgiganten: han fick just SMS om att paketet finns att hämta upp på närmsta postombud. Grattis alla som bokat där, med andra ord! Det är verkligen Playstation 5-VECKAN för dem, inte bara "långhelgen".

EDIT: och detta var alltså i Östersund. Paketet skickades från Jönköping förra torsdagen.

Har han bara bokat PS5 eller har han bokat handkontroll, spel eller andra tillbehör också? Inte för att regna på din parad men flera har fått paket som verkat vara konsolen men som enbart innehållit tillbehör

Skriv svar