Starcraft II-veteraner startar ny studio, Activision Blizzard påstås ha gett upp realtidsstrategi

Medlem

Varför kunde man inte göra detta via Blizzard? Jo för att blizzard är inte blizzard längre utan styrs till 99% av activisions och vi alla vet activision är ren idiot dynga. Visst man kan ju fråga varför fick vi inget warcraft 4 förut jo för att WoW steg blizzard åt huvudet och det är det dom haft mest focus på sedan har dom dabbat i andra spel som overwatch och Diablo 3.

Sedan när man frågar fans så påstår många döhårda fans att Warcraft 4 skulle inte funka lore wise och dom skyller alltid på hur man ska få loren att funka i ett RTS spell vilket jag anser är ren jävla skit snack.

Tycker det är bra dom lämna skit studion och vill göra RSTS igen vilket gör mig glad att det finns dom som vill ge oss nya underbara RTS spel.

Medlem

Starcraft, Diablo, Quake, UnrealTournament, Warcraft rts* Allt som man spelade som grabb dras ner i smutsen nu för tiden..

Medlem

Tyvärr krävs det nog ett SC3 eller WC4 för att få en hype och väcka liv i genren igen.

Medlem

Kände till detta på rykte, Men detta är bara en droppe i havet och jag tror det går RIKTIGT tungt för Activision / Blizzard nu. Många tunga namn har lämnat och kommer lämna. Om man kikar på Frost Gigant här är det tunga namn, Mike startar 2st nya studios med flertalet tunga namn som även dom lämnade Blizzard för sluta upp med sin gamle chef.

Skapade en tråd för ett par dagar sedan och vidhåller lite Blizzard är på väg bort från stora scen och kommer få leva på gamla meriter.. Sett detta med EA's övertagande av tex Ultima Online kommer in nytt folk många med ingen mmorpg erfarenhet och ska klampa runt med sina ideer. UO var inte UO längre.

Tror även för oss gamers är det förödande när många drar just för det märket, Just här kan jag se med lite tur kan vi få några riktigt tunga RTS från dessa herrar.

Medlem

Lösningen här borde vara att folket på Blizzard går ihop och kräver Bobby K's avgång. Men det lär ju aldrig hända då den gnidne personen ser till så att aktieägarna hålls glada.

Sorgligt att IP'na ägs av Blizzard och inte av dom tunga namnen, annars hade det verkligen kunnat bli intressanta tider för deras etablerade IP'n. Nu ser framtiden mörkare ut.

Problemet är om dom kan fånga "magin" igen med nya IP'n

Medlem
Skrivet av Fulci:

Problemet är att du säger "hälften så stora" eller "en tiondel så stora". Då handlar det om att spela ett populärt spel som alla andra spelar. Inte om att spela ett spel som är lika bra eller bättre på många plan. Med den utgångspunkten kommer spelet från Frost Giant få det väldigt svårt att lyckas.

Och du kunde inte ge ett endaste enda exempel på ett bra spel?, så nej, det har inte kommit något riktigt bra sedan wc3 och sc2.

Avstängd

Så länge wow finns och drar in mycket pengar behöver blizzard inte koncentrera sig på något annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Lösningen här borde vara att folket på Blizzard går ihop och kräver Bobby K's avgång. Men det lär ju aldrig hända då den gnidne personen ser till så att aktieägarna hålls glada.

Sorgligt att IP'na ägs av Blizzard och inte av dom tunga namnen, annars hade det verkligen kunnat bli intressanta tider för deras etablerade IP'n. Nu ser framtiden mörkare ut.

Problemet är om dom kan fånga "magin" igen med nya IP'n

Personalen kan dock inte göra så mycket hur mycket de än kräver. Det enda som kan avsätta en VD är styrelsen och de lär låta honom sitta så länge han genererar massor med pengar. Skulle isf vara massuppsägningar av personalen men tror inte de vill göra det heller då arbetsmarknaden för spelutvecklare inte är på topp och många skulle förlora sjukvårdsförsäkringar för sig och sina familjer mm.

I teorin kan personalen väsnas så mycket att ledningen anser att deras förtroende får Bobby är förbrukat och avsätter honom, men jag gissar (av ovan anledning) att ingen vågar väsnas för mycket på Blizzard då de riskerar att få foten innan problemet blir för stort för styrelsen.

Nej det enda som hjälper är att sluta köpa deras produkter men en intzorwebb boykott av ett spel har typ aldrig funkat .. ever, för varje person som skriker boykott på internet så finns det 10000 som köper spelet ändå. Blizz är inte Blizz och kommer aldrig bli igen. Där emot ser jag ändå med försiktighet fram emot Diablo 4.

Avstängd
Skrivet av Duke_Gamer:

Varför kunde man inte göra detta via Blizzard? Jo för att blizzard är inte blizzard längre utan styrs till 99% av activisions och vi alla vet activision är ren idiot dynga. Visst man kan ju fråga varför fick vi inget warcraft 4 förut jo för att WoW steg blizzard åt huvudet och det är det dom haft mest focus på sedan har dom dabbat i andra spel som overwatch och Diablo 3.

Sedan när man frågar fans så påstår många döhårda fans att Warcraft 4 skulle inte funka lore wise och dom skyller alltid på hur man ska få loren att funka i ett RTS spell vilket jag anser är ren jävla skit snack.

Tycker det är bra dom lämna skit studion och vill göra RSTS igen vilket gör mig glad att det finns dom som vill ge oss nya underbara RTS spel.

Har du inte tänkt på att det hänt jätte mycket i wow lore-wise. Om man skulle göra ett WC 4 måste man ju börja från där wow slutar och det har inte slutat ännu utan kommer nya grejer hela tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har du inte tänkt på att det hänt jätte mycket i wow lore-wise. Om man skulle göra ett WC 4 måste man ju börja från där wow slutar och det har inte slutat ännu utan kommer nya grejer hela tiden.

Har du tänkt att allt behöver inte handla om wow det finns så satans många saker dom kan göra dom kan göra en spin off story dom kan göra en alternative time line och dom kan till o med skita i wow och fortsätta där WC3 sluta allt behöver inte handla om WoW jorden kretsar inte runt det jävla spelet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har du inte tänkt på att det hänt jätte mycket i wow lore-wise. Om man skulle göra ett WC 4 måste man ju börja från där wow slutar och det har inte slutat ännu utan kommer nya grejer hela tiden.

Loren i WoW är ju så f..ed i vilket fall med massor av motsägelser, tidsresor, rymdresor, resoresor osv osv att det inte längre lär spela nån större roll vad man gör med ett ev WC4. Dessutom kan man ju lägga det 1000 år in i framtiden så e problemet löst ändå.

12
Skriv svar