WoW: Burning Crusade Classic "avslöjat" inför Blizzcon

Medlem
Skrivet av General White:

Undrar samma sak här. Jag var en av de som var skeptisk till hela classic idén från första början, samtidigt får jag erkänna att jag hade fel när classic bevisligen blev en succé. Men vart ska det ta stopp? Att man ens fortsätter in i TBC känns märkligt. Då är det inte classic längre alls. Redan i TBC ändrades spelet enormt från vanilla, med flying t.ex.

Är det säkert att anta att "classic wotlk" släpps om något år? Blir ju löjligt, ska vi se "classic shadowlands" i framtiden eller vad är tanken? Vad sker med de som endast ville ha classic, dvs vanilla wow? Ska man ha ytterligare ett separat system, dvs classic wow, TBC och retail? Rörigt om något.

Givetvis var en del saker bättre förr, men samtidigt är spelet bättre nu i SL, än någonsin tidigare imo, då blizz fortfarande lagt till och förbättrat mer än de förstört.

Hör kanske till saken att jag nämner att jag lirat till och från sen 2005 för övrigt, och upplevt varje expansion.

Det är alltid många som börja grubbla på detta när wow classic kommer upp och jag har så svårt att förstå varför det är så bekymmersamt om nu blizz väljer att göra fler expansioner? Folk har spelat TBC, wotlk, cata etc i många år nu på privat servrar, vad är skillnaden på om dessa blir officiella? Vill man ej lira wotlk classic so slipper man det, och låter de som vill få göra det.

De släppte C&C och C&C red alert remaster i sommras, om de väljer att göra fler i serien är det också ett problem eller gäller detta endast wow? Finns det oro nu när diablo 2 remaster kommer att det även blir fler? Age of empires, COD modern warfare? Är jätte nyfiken på hur tankarna går på er

Avstängd
Skrivet av abso:

Det är alltid många som börja grubbla på detta när wow classic kommer upp och jag har så svårt att förstå varför det är så bekymmersamt om nu blizz väljer att göra fler expansioner? Folk har spelat TBC, wotlk, cata etc i många år nu på privat servrar, vad är skillnaden på om dessa blir officiella? Vill man ej lira wotlk classic so slipper man det, och låter de som vill få göra det.

De släppte C&C och C&C red alert remaster i sommras, om de väljer att göra fler i serien är det också ett problem eller gäller detta endast wow? Finns det oro nu när diablo 2 remaster kommer att det även blir fler? Age of empires, COD modern warfare? Är jätte nyfiken på hur tankarna går på er

Ingen av dessa går ju att jämföra med wow dock. Skillnad på ett MMO vs andra fristående spel. Ser inte relevansen öht.

Skribent
Skrivet av abso:

Det är alltid många som börja grubbla på detta när wow classic kommer upp och jag har så svårt att förstå varför det är så bekymmersamt om nu blizz väljer att göra fler expansioner? Folk har spelat TBC, wotlk, cata etc i många år nu på privat servrar, vad är skillnaden på om dessa blir officiella? Vill man ej lira wotlk classic so slipper man det, och låter de som vill få göra det.

De släppte C&C och C&C red alert remaster i sommras, om de väljer att göra fler i serien är det också ett problem eller gäller detta endast wow? Finns det oro nu när diablo 2 remaster kommer att det även blir fler? Age of empires, COD modern warfare? Är jätte nyfiken på hur tankarna går på er

Fast vad gällande Diablo-serien, Age of Empires och COD. Så är de inga MMORPG-spel, så bara där blir det skillnad. Jag trodde Classic skulle fungera så också, som en bit av historia där du kan spela WoW hur det var från början, men tycker också det blir lite konstigt när de börjar släppa expansioner även till Classic.

Du har en poäng i att folk spelar på privata servrar, men när Blizzard själv släpper saker blir det ju lite utifrån deras perspektiv att de konkurrerar om spelarna med sig själva. Personligen ser jag väl inget direkt "problem", men ett MMORPG är ju ett dynamiskt spel, till skillnad från de andra spelen du nämner, där spelarna skapar sin egen historia. Leeroy Jenkins, Corrupted blood-smittan som spred sig etc. Att starta om allt blir ju lite som att skapa en ny "tidslinje" i Wow. Sen är ju frågan, vart stannar det? Har de tänkt driva två versioner av WOW parallellt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast vad gällande Diablo-serien, Age of Empires och COD. Så är de inga MMORPG-spel, så bara där blir det skillnad. Jag trodde Classic skulle fungera så också, som en bit av historia där du kan spela WoW hur det var från början, men tycker också det blir lite konstigt när de börjar släppa expansioner även till Classic.

Du har en poäng i att folk spelar på privata servrar, men när Blizzard själv släpper saker blir det ju lite utifrån deras perspektiv att de konkurrerar om spelarna med sig själva. Personligen ser jag väl inget direkt "problem", men ett MMORPG är ju ett dynamiskt spel, till skillnad från de andra spelen du nämner, där spelarna skapar sin egen historia. Leeroy Jenkins, Corrupted blood-smittan som spred sig etc. Att starta om allt blir ju lite som att skapa en ny "tidslinje" i Wow. Sen är ju frågan, vart stannar det? Har de tänkt driva två versioner av WOW parallellt?

Givetvis är det stor skillnad på WoW och de andra spelen jag nämnde och kanske var det fel av mig att ta upp dem då det verkar ha tagit fokus från huvudfrågan. Men anledningen att jag drog paralleller till dessa är för det i princip bara varit positiva kommentarer till de andra remaster spelen som gjorts medans just i WoW däremot så blev det helt plötsligt negativt för många och folk börja tänka 10 år fram och undra bekymmersamt om även Legion classic skall komma.

Dels är jag nyfiken på varför man ens funderar på på vad som sker så långt fram när det kommer till just WoW och dels så undrar jag varför det iså fall skulle vara negativt om det nu kom upp en Legion server 2030. Det är ju bara att välja att inte lira på den om man nu inte har intresse och låta de som har spela på?

Svaret på din fråga om vart det stannar kom igår och har varit det mest logiska sen classic starta: Blizzard har inte planerat så långt fram(!) men utesluter inte fler expansioner om det skulle finnas stor efterfrågan, men då wow classic är ett experiment tar man som det kommer helt enkelt.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Classic>TBC>WOTLK är sina egna spel och går knappt jämföra med retail wow. Man spelar det för att man föredrar den typen av MMO över moderna wow..

Varför tror du att nytt är bättre? Jag började spela wow i Pandaria, och efter jag börjat spela classic så har jag mer roligt där än i moderna wow. Det är även för spelare som missade de orginala expansionerna.

Jag sa aldrig att nytt är bättre, tvärtom. Många spel som släpps nu känns som ctrl+c ctrl+v, bara kopierat skit. Men är vår tid här på jorden så meningslös att vi hellre spenderar tiden att spela samma spel om och om igen istället för att lägga tiden och pengarna på något bättre? Visst, Classic wow kan va kul för folk som aldrig spelat det, precis som jag ser fram emot diablo 2 remastern eftersom jag inte spela originalet. Men människor som bara kastar bort sin tid och pengar på att försöka jaga det förflutna är bara sorgligt. Det kommer inte bli lika kul som första gången, gå vidare bara. Och det är helt klart värt att vänta på dom här speciella spelen som bara kommer ibland.

12
Skriv svar