Hur länge spelar du?
Hur många timmar i sträck spelar du?
Det är väldigt sällan jag spelar mer än en timme åt gången, på vardagar kanske det blir 40 minuter i sängen innan jag känner att jag håller på att däcka.
På helgen blir det ungefär 2 timmar absolut max 3.
Det är också väldigt sällan jag spelar ett spel mer än en timme åt gången då jag ofta tycker det blir lite segt. Speciellt i slutet på spelen.
Mario & rabbit kingdom påbörjade jag igår, då blev det en och en halv timme. Spelar jag Valorant hade jag kunnat sitta 3 eller 4 timmar men eftersom det är ett onlinespel blir man extremt låst så det gänder sällan. Retrospel spelar jag tills jag är färdig eller får game over.
Phantasy Star Online spelar jag oftast färdigt ett ställe sedan stänger jag av.
Souls spel orkar jag inte med då de är alldeles för tidskrävande, samma med rollspel där man ska sätta karaktärer i rutnä och extremt långa rundor.
Halo spelar jag 2-3 matcher då det går väldigt fort att bli klar med en match.
Brukar som regel inte dra igång ett spel om jag inte har tid att sitta minst två timmar. Vill inte känna mig stressad när jag spelar.
Någon övre fast gräns finns inte, förutom möjligen "så länge jag har lust/tid/ork".
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Beror väl på spel, Ghost of Yotei vart senaste spelet som jag inte kunde släppa. Då vart det 4timmar på torsdagen, 7timmar fredagen, 16timmar lördag och avslutade 16timmar på söndagen. Givetvis går man på toa, käkar lite snabbt etc.
Oj, 16 timmar? Så mycket fick jag inte ens ihop på ett Lan 😅
Beror på spel, humör o kontext. MMO? Fulltidsarbete + övertidsarbete. Kognitivt krävande? Några timmar. Chill spel? Beror på vad som behövs.
Fast jag slutar sällan för att jag blir trött utan snarare överstimulerad
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Nu för tiden blir det nog 2-3 timmar som mest, om jag riktigt fastnat i spelet.
Sen måste jag stänga av och göra något annat en stund, sen kan jag samma dag köra ett kanske två pass till om det är en helgdag.
Spel som jag inte blir lika uppslukad i, blir det kortare sessioner i.
Har väl blivit för gammal och seg i huvet.
Ryzen 7 9800X3D 4.7GHz & RX 9070XT 16BG | Playstation 5 | Series X | Steam Deck
Steam: HankAttack PSN: Lord_Henkutt Xbox: Lord_Henkutt
Oftast typ 30 min till 1-2 timmar. Men är det ett riktigt bra spel och jag råkar ha en dag när jag är ensam hemma kan det säkert bli 3-4 timmar. Det var ett tag sen dock, tainted grail the fall of avalon var nog senaste spelet som sög in mig på det sättet ("bara lite till"). Hoppas på Outer Worlds 2 nästa vecka!
Allt från 15 minuter till 5+ timmar. Den allra största delen av min "egna" fritid går till spelande. Jobbar heltid natt och har fru, barn osv men dels har jag möjlighet till sessioner på jobbet ibland och dels är min fru kvällstrött och lägger sig mycket tidigare än mig så jag har förhållandevis mycket potentiell speltid när jag är ledig.
Beror på spelet. Men ett bra singleplayer-röj kan jag spela en hel dag. När jag spelar Helldivers 2 och liknande med polarna kan det bli allt från 5-8 timmar. Mitt rekord är Mass Effect 2. Spelade 33 timmar delat på två dygn.
Lian Li V100 Svart A-RGB. Ryzen 5 9600X. TUF Gaming B650-PLUS. Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast. RX 9060 XT 16GB Hellhound.