Grattis Playstation 2 – 21 år i dag!

Medlem

Två minnen kommer upp för mig.

1. När jag köpte min Playstation 2, ungefär samtidigt som första flygplanet åkte in i World Trade Center.

2. Hade förhandsbokat GTA San Andreas och får ett sms från Game att jag var välkommen klockan 12 på natten att hämta ut mitt exemplar. Jag kunde inte motstå det så jag såg till att vara där då.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Minns också en sak som jag var besviken på med Playstation 2.
Det var ju meningen att Playstation 2 skulle få hårddisk men de valde att ta bort den, troligtvis för att dra ner på kostnaden. (På baksidan av Playstation 2 fanns det ett stort utrymme där en hårddisk skulle sitta)

När GTA spelen kom till Xbox och jag fick veta att man kunde lyssna på MP3 musik på en egen radiokanal i de versionerna så kände jag att om Sony hade haft hårddisk i från början så kanske man hade kunnat lyssna på MP3 även på GTA spelen som kom till Playstation 2.
Sen började jag tänka att om de hade haft hårddisk så kanske spelen hade varit mer som till PC att man hade installerat de på hårddisken istället och istället haft skivan som en bekräftelse på att man äger spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Katamari Damacy


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar