Vad Àr du notoriskt dÄlig pÄ?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Oj finns tyvÀrr en hel del, men hÀr kommer ett litet axplock.

1) SkÀra bröd/grönsaker/etc - Vet inte om det Àr pga jag Àr vÀnsterhÀnt men varje gÄng nÄgot ska skÀras ser det ut som ett fylla varit dÀr och karvat, brödskivorna blir bra upptill för att sedan nedtill vara tre gÄnger sÄ stora. TÀnker intensivt pÄ det varenda gÄng men blir typ aldrig bra.

2) SlÄ in presenter/klappar - SÄg att det nÀmnts tidigare i trÄden och kan bara instÀmma, jag fÄr aldrig till det. Ser ut som att en blind unge har slagit ihop paketet nÀr det Àr fÀrdigt. SkÀmdes sÄ ett tag över hur fasansfullt fula mina paket var att jag slog in saker i Aluminiumfolie(!) och tyckte pÄ riktigt att det blev snyggt...MÄste varit sinnesförvirrad. Numera sÄ slÄr sambon in alla presenter/paket förutom de som Àr till henne, dÀr ser jag oftast till att de slÄs in i butiken..

3) Klippa rakt - Vet inte om det Àr vÀnsterhanden som spelar in i det hÀr ocksÄ men herregud, Ànda sedan jag var liten har jag inte kunnat klippa rakt nÄgonstans. Blir alltid snett och vint.

Har exakt samma problem.. Àr ocksÄ vÀnsterhÀnt. Theory = confirmed !

Medlem

Pumpa cykeldÀck.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

NÀr det gÀller stÀdning och sÀngklÀder Àr jag pro men av nÄgon anledning sÄ suger jag pÄ att knyta skosnören. Blir alltid fel. Eller fult. Eller gÄr upp. Vet inte vad det Àr för fel pÄ mig

LÀrde mig aldrig den dÀr standard knytningen folk gör för att fÄ "rosett", har alltid gjort 2 öglor och sedan lika fsnt som första lilla ihopsnörningen.. funkar precis likadant men set inte lika "elegant ut"

Medlem
Skrivet av Winzi:

LÀrde mig aldrig den dÀr standard knytningen folk gör för att fÄ "rosett", har alltid gjort 2 öglor och sedan lika fsnt som första lilla ihopsnörningen.. funkar precis likadant men set inte lika "elegant ut"

https://www.youtube.com/watch?v=XtKJOkiCiis

tar nÄgra minuter att lÀra sig, sen Àr man ett proffs!

Medlem

Tamigfan allt nuförtiden, Àr inte bra pÄ ett enda jÀvla spel, inte har jag nÄgot jobb heller.
Bottenskrap helt enkelt

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Haha. ÖgonmĂ„ttet ska man inte lita pĂ„! Det har jag lĂ€rt mig med bitter erfarenhet. MĂ€ta, mĂ€ta och mĂ€ta igen Ă€r det enda som gĂ€ller.

HjÀlper fan inte. MÀtte upp var en poster skulle vara hÀromledes. Visst fan Àr den inte centrerad...

Skrivet av Joakim Bennet:

Kunde varit jag. Exakt samma problem. Allt blir snett, vÀggar gÄr sönder, saker förstörs. Hemskt. Tur att sambons bror Àr snickare, men min "manlighet" tar lite stryk.

Och sen siffor dÄ, som Bananaface sa ovan.

Har tvĂ„ snickare som lyckligtvis kan fixa grejer svart Ă„t mig, sĂ„ det blir inte SÅ satans dyrt att slippa ha snea vĂ€ggar, saker som trillar ner frĂ„n vĂ€ggarna, snedmonterade saker, etc, etc.

I drank what?

Medlem

Tror jag skulle kunna skriva ett sĂ„ sjukt lĂ„ngt svar om det hĂ€r Ă€mnet att forumservern skulle skita pĂ„ sig... Är kass pĂ„ precis allt. FĂ„r rĂ€cka sĂ„.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Pumpa cykeldÀck.

Om du Àr dÄlig pÄ sjÀlva utförandet sÄ har du en bra lösning hÀr:
https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/lifestyle/xiaomi-mi-port...

Om det Àr att ta tag i det vette fan...

Medlem

Har aldrig lÀrt mig dyka frÄn en brygga eller land. Blir bara magplask.

Medlem

Planera förÀldragar pÄ försÀkringskassans hemsida sÄ man ska behÄlla SGI.

IDKFA

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hur jag tÀnker digitalt:
Allt frÄn 00:00 till 12:00 Àr givetvis lÀtt att översÀtta till analogt. Behövs inga konstiga metoder dÀr.
13:00 fram till 23:59 tÀnker jag sÄhÀr;
13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan Àr alltsÄ 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan Àr alltsÄ 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan Àr alltsÄ 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan Àr alltsÄ halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan Àr alltsÄ 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan Àr alltsÄ 11.

Wtf, jag har aldrig ens funderat pÄ om nÄgon annan rÀknar som jag gör gÀllande detta, men tydligen! Eller, nÀstan iaf.

IstĂ€llet för att ta bort tio i sista ledet, sĂ„ kapar jag helt sonika bara bort ettan. InsĂ„g nu att det Ă€r ju SÅKLART att ta bort tio (lol), men det ser inte likadant ut i mitt huvud... Allt det hĂ€r lĂ„ter totalt bananas nĂ€r man skriver ut det i text 😂

Men typ: 15 - 2 = 13 (ta bort ettan i 13) = klockan Àr tre.

Insikt #2: Detta funkar sÀmre efter klockan 22 och dÄ gör jag nog exakt som dig. Slutar skriva nu innan jag kluddar till det Ànnu mer, fyfan.

(Fast pÄ tal om att vara sen sÄ skyller jag pÄ att jag Àr trummis. Det funkar oftast.)

Skrivet av bulleboss:

Har exakt samma problem.. Àr ocksÄ vÀnsterhÀnt. Theory = confirmed !

VÀnsterhÀnt med samma problem hÀr med, theory = confirmed +1!

Medlem

Jag Àr nog habil pÄ allt (jag komma pÄ)... Men jag Àr typ aldrig riktigt bra. 6 eller 7 av 10 pÄ allt.

Viktor Pefsin

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag Àr nog habil pÄ allt (jag komma pÄ)... Men jag Àr typ aldrig riktigt bra. 6 eller 7 av 10 pÄ allt.

Du Àr bra pÄ att vara medel!

IDKFA

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av mrFluffy:

Planera förÀldragar pÄ försÀkringskassans hemsida sÄ man ska behÄlla SGI.

FÄr huvudvÀrk nu.

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
"Finska sÀmskskinn - det sÀmska som finsk!"
Skrivet av B-B-B-BanÀnÀbrÀÀken:

Kan inte vika ihop ett lakan snyggt. Ser ut som en 8 Ă„ring vikt

Jag verkar va riktigt kass pÄ att tvÀtta bilen ocksÄ

Blir aldrig bra
Första gÄngen med sÀmskinn att torka bilen med efter tvÀtt repade jag upp hela lacken med ny trasa.
Ger upp

”Finska sĂ€mskskinn – det sĂ€mska som finsk!” Gösta Ekmans odödliga replik kommer frĂ„n Jönssonligan pĂ„ Mallorca:
https://youtu.be/pLuTdMqgmEA

autograph

Medlem

All form av sport.

Tittar man pÄ en normalfördelning sÄ hittar man mig pÄ den vÀnstra svansen. Det Àr sÄ hemskt att det drar till sig blickar.

Det finns tre bra vad faan
- Vad faan Àr planen för idag?
- Vad faan Àr jag har skjutit upp som behöver bli gjort!?
- Vad faan, nu skriver jag en checklista för dagen!

Medlem
Skrivet av fingalf:

Wtf, jag har aldrig ens funderat pÄ om nÄgon annan rÀknar som jag gör gÀllande detta, men tydligen! Eller, nÀstan iaf.

IstĂ€llet för att ta bort tio i sista ledet, sĂ„ kapar jag helt sonika bara bort ettan. InsĂ„g nu att det Ă€r ju SÅKLART att ta bort tio (lol), men det ser inte likadant ut i mitt huvud... Allt det hĂ€r lĂ„ter totalt bananas nĂ€r man skriver ut det i text 😂

Men typ: 15 - 2 = 13 (ta bort ettan i 13) = klockan Àr tre.

Insikt #2: Detta funkar sÀmre efter klockan 22 och dÄ gör jag nog exakt som dig. Slutar skriva nu innan jag kluddar till det Ànnu mer, fyfan.

Haha, ja, jag hade inte sagt att jag riktigt sitter och rÀknar matte i huvudet nÀr jag tÀnker pÄ det, men det Àr mer abstrakt i tankarna. Som du sa, att skriva ut det sÄ ser det tokigt ut.

Första gÄngen jag hör att nÄgon delar samma tÀnk dÀr dock! Haha!

Medlem

Jag kan för mitt liv inre lÀra mig vilket av am och pm som Àr förmiddag och eftermiddag. I flera Är har jag arbetsuppgifter som krÀvde detta och jag var tvungen att ha en fusklapp bredvid datorn som jag kollade pÄ hela tiden.

Att veta vad förkortningarna stÄr för hjÀlper ju bara om jag faktiskt tÀnker efter men att bara vÀlja rÀtt Àr stört omöjligt.

Sen kan jag inte spela Mario spel i 2d heller. MÄnga andra plattformsspel gÄr bra, men det Àr nÄgot med marios tröghet och hur man ska anvÀnda springa-knappen som jag inte fÄr till. Kan utan problem spela tex Sonic, Metroid eller Celeste, men Mario har nÄgot med fysiken jag inte klarar av att förstÄ

Medlem

DÄlig pÄ knopar.
Äger bĂ„t.
Min farfar och far var fiskare.
Fiskade alltid som sommarjobb i min ungdom och upp till tidig 20Ă„rs Ă„lder.
NÀr dom gjorde knopar för bÄtar och redskap gick det pÄ nÄn sekund, satt hÄrt och öppnades med att dra i rÀtt snöre.
SjÀlv trocklar man ihop nÄn blÄknut sÄ det tar en jÀkla tid att fÄ löst, speciellt om nÄn annan ska fÄ lös min.

Medlem

Att fÄ brudar. Jag Àr verkligen sÀmst pÄ det.

Medlem

Att fatta mig kort.

Är inte pedagogisk (Ă€nnu) men tycker det Ă€r sĂ„ fantastiskt kul att utbilda, lĂ€ra ut och dela med mig av kunskaper...

PZT
Medlem

-HuvudrĂ€kning ! ..det bara GÅR inte ... Ge mig papper Ă„ penna sĂ„ kan jag i alla fall stappla fram.
-HÄlla fokus nÀr jag spelar Battlefield eller liknande ..Adhd gör att jag gÀrna blir skjuten nÀr jag stÄr och inspekterar nÄt trÀd eller textur eller nÄt annat .
- Skriva listor

Medlem

Jag har sÄ mÄnga saker som jag Àr dÄlig pÄ. Det Àr dock nÄgra saker som jag önskar att jag vore bÀttre pÄ.

Först Àr det nog att rita. Jag har alltid tyckt det Àr kul att rita, men jag har aldrig ritat bra. Jag har gÄtt nÄgra kurser, sÄ jag vet hur mans kall göra, men det ser ÀndÄ ut som nÄgot en fyra Äring skulle ha gjort.

Andra Àr nog crawl (simma). Jag vet hur den grundlÀggande tekniken skall gÄ till, men att fÄ det att fungera i praktiken fungerar inte för mig och nÀr jag försöker tror folk att jag behöver livrÀddas. Bröstsim fungerar hur bra som helst.

Tredje Àr nog att hÄlla ordning hemma. Gillar nÀr det Àr stÀdat och snyggt, men efter varje gÄng vi har stÀdat hemma sÄ dröjer det tvÄ timmar sÄ ser det lika hemskt ut.

Medlem

Hur kan vi ens fungera😆

Ville egentligen bara skriva av mig lite, blev fullt drag! KÀnns skönt att man inte Àr ensam med tummen mitt pÄ valfri kroppsdel.

Hoppas inte trÄden gjort ngn lite depp bara.

Edit: Skapade en ny trÄd. Vad Àr du sÄ inihelvete bÀst pÄ! Som motvikt.

https://www.fz.se/forum/trad/443748-vad-ar-du-sa-inihelvete-b...

Bre pÄ ordentligt!

Medlem

Fokus Àr svÄrt. Ex: nÀr det stÀdas pÄbörjar jag ett moment, men glömmer att slutföra det eftersom jag pÄbörjar ett annat moment som jag kommer glömma om jag inte gör det NU... SÄ hÄller det pÄ tills allt Àr pÄbörjat men inget fÀrdigt

Medlem

att spela casual, jag kan bara inte lÄta bli att gÄ total OCD med att samla och göra precis allt :> vet dock ej om det Àr en dÄlig sak

//monster

Medlem

Laga mat. Blir ju stressad bara det kokar pÄ tvÄ plattor samtidigt.

Ödmjukhet, jag kan bara inte lĂ„ta bli att berĂ€tta hur fruktansvĂ€rt ödmjuk jag Ă€r, kanske ödmjukast i hela norden. sĂ„ till den grad att folk blir irriterade pĂ„ just hur ödmjuk jag Ă€r.

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ödmjukhet, jag kan bara inte lĂ„ta bli att berĂ€tta hur fruktansvĂ€rt ödmjuk jag Ă€r, kanske ödmjukast i hela norden. sĂ„ till den grad att folk blir irriterade pĂ„ just hur ödmjuk jag Ă€r.

Jag med! Har faktiskt vunnit pris i ödmjukhet, sÄ vem Àr ödmjukast nu va?!??

Skrivet av fingalf:

Jag med! Har faktiskt vunnit pris i ödmjukhet, sÄ vem Àr ödmjukast nu va?!??

Jag gratulerar dig till ditt pris, Det Àr alltid kul att höra om andras framgÄngar.

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skriv svar