Ubisoft fimpar multiplayer i ett gäng gamla spel

Robot
Medlem

Ohhh Far Cry 2!
Har för mig att det var riktigt bra... och svårt. Jag körde jeep i Afrika tror jag... sen kom någon och sköt på mig och sen försökte jag skjuta tillbaka.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Might & Magic X - Legacy???

Den har ju aldrig haft multiplayer så det var en udda grej att nämna

edit: Jag kollade den kompletta listan..det fanns ju en jävla massa där som inte har multiplayer? Vad är det jag missar?

Edit: Ah, det var ju allt med statistik osv som försvann med... trams

Rewards will be disabled in-game, meaning that you can still unlock them, but you will not receive them. If you unlock them after the closure of the online service for the game, please feel free to contact our Customer Support team to be refunded.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur blir det med bevarandet av spelhistorien nu då?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hur blir det med bevarandet av spelhistorien nu då?

Lite så jag tänker med... typ Heroes Of Might and Magic V...vem kommer vilja bry sig om den om inte dess Multiplayer funkar mer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hur blir det med bevarandet av spelhistorien nu då?

Multiplayer kommer säkert tillbaks när spelen släpps igen under nästa remaster-våg.

Medlem

Tycker sånt här är så trist. Hade ett spel tappat så i popularitet att det inte längre spelas multiplayer så man får stänga ner sina dedikerade servrar, well kan ni inte släppa den mjukvaran gratis då så de som köpt spelet och fortfarande gillar det kan host:a sina egna servrar?
Alternativt lägga upp det som alternativ att fine, om ni kan patreon:a x tusen per månad (vad det kan kosta att hålla server X bara levande via outsourcning till AWS eller liknande) så låter vi servern vara på, men annars är det nästan bara en kostnad för oss. Hellre förslag 1 än 2 vad klart, men iaf något.

Medlem

I sånt fall gör då riktiga far cry 3 (uppföljare) inget illa med den 3an som är nu men far cry 2 är nog en av mina bästa far cry spel i serien å då gillar jag alla


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag körde jeep i Afrika tror jag... sen kom någon och sköt på mig och sen försökte jag skjuta tillbaka.

Story of my life

Skribent
Skrivet av Ankh:

Might & Magic X - Legacy???

Den har ju aldrig haft multiplayer så det var en udda grej att nämna

edit: Jag kollade den kompletta listan..det fanns ju en jävla massa där som inte har multiplayer? Vad är det jag missar?

Edit: Ah, det var ju allt med statistik osv som försvann med... trams

Rewards will be disabled in-game, meaning that you can still unlock them, but you will not receive them. If you unlock them after the closure of the online service for the game, please feel free to contact our Customer Support team to be refunded.

Haha min reaktion också, men reagerade på Prince of Persia


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker ärligt talat att spelutvecklare borde tvingas att lägga till LAN eller TCP/IP support till multiplayer spel så att man inte är strikt beroende på tjänsterna som de tillhandahåller.

Medlem

Alltid gött att slippa multiplayer skräp.

ELF
Medlem

Dags för dem att lägga upp dessa spel på GoG då. Finns bara ett Ghost Recon som exempel.
Saknar dessutom Settlers 6 och 7.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Att Assassins Creed 2 fortfarande va uppe o rulla förvånade mig

Avstängd

Synd, lirar far cry2 multiplayer varje dag med mina polare.

1
Skriv svar