Bildbevis på att Netflix kan ha Playstation i sina gaming-planer

Robot
Bildbevis på att Netflix kan ha Playstation i sina gaming-planer
Medlem

Men menar de då att man kan ta ett netflix gaming konto om man nu t.e.x har en playstation (som artikeln gissar på att det kan vara) och får tillgång till en massa lir, eller är det tänkt mer som stadia?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oj oj. Spännande minst sagt.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men menar de då att man kan ta ett netflix gaming konto om man nu t.e.x har en playstation (som artikeln gissar på att det kan vara) och får tillgång till en massa lir, eller är det tänkt mer som stadia?

Jag tror det är mer som Stadia

Medlem

Det blir väl att skaffa ett dubbelkonto i sådana fall. Har inte haft Netflix på ett tag men lägger de till en bra speltjänst för att strömma spel till Playstation blir det nog en ny prenumeration.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Geeks Gaming

Hmmm, intressant. Låter som någon sorts integrerad version av playstation Now vilket kan förklara varför Sony inte varit lika offensiva på den satsningen som Microsoft.

Kan ju bli kul om man spelar sina kort rätt

Medlem

Så vi får äntligen ett Netflix för spel? Bokstavligen? Spännande.

Önskar att Xcloud fungerade bättre då det är det närmsta man kan komma något som liknar Netflix i dagsläget. Så många bra spel där som är i princip ospelbara på grund av input lag.

Medlem

Inte för att jag själv är så intresserad utav en sådan tjänst, men absolut att det är spännande och se vad de har att komma med! Hoppas det blir ett lyckat sammarbete med Sony och Playstation.

Inaktiv

Tror nog mer på den här idén än Stadias modell. Rätt stort samarbete om det är sant.

Medlem

Hoppas det blir något så enkelt som att Playstation Now integreras med Netflix, samt att Sony satsar mer på tjänsten, ex. Stortitlar finns tillgängliga på PSNow tidigare etc.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Hoppas det blir något så enkelt som att Playstation Now integreras med Netflix, samt att Sony satsar mer på tjänsten, ex. Stortitlar finns tillgängliga på PSNow tidigare etc.

Typ detta är vad jag tänkte också.

Medlem

Netflix och Sony skrev för inte så länge sedan på ett avtal där Netflix får första tjing på att streama Sonys filmer.

Det är inte omöjligt att man även diskuterade annat under förhandlingarna.

Medlem

Spännande, ska bli intressant att se vad exakt det innebär. Kan ju vara så enkelt som att bara just Ghost of Tsushima ska komma på Netflix kommande speltjänst men kan också vara ett stort samarbete.

Medlem

Klart intressantare än om Netflix skulle satsa på egna spel. Men om detta är ett sätt att få ut streaming via PS now så lär ju den tjänsten verkligen få sig en uppryckning och Microsoft behöver verkligen fundera på vad de ska kontra med. Gamepass är fantastisk men att ha en speltjänst med Netflix lär ju slå gamepass populärtet.


signatur

Ultrazine

Batman ringde och ville ha tillbaka sina Bataranger . . .


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av Belfry:

Hoppas det blir något så enkelt som att Playstation Now integreras med Netflix, samt att Sony satsar mer på tjänsten, ex. Stortitlar finns tillgängliga på PSNow tidigare etc.

Ja, samt alla biofilmer direkt på Netflix. Och det vore även bra om de skickar över en Uber med popcorn varje gång man startar Chromecasten. Eller nödvändigt snarare. Spotify borde också ingå i Netflix.

Vem orkar bara spela, se på film och käka popcorn hela tiden liksom. Dessutom blir man törstig av popcorn.

Så dricka får de allt se till att leverera till om de vill ha mig som kund!

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Hmmm, intressant. Låter som någon sorts integrerad version av playstation Now vilket kan förklara varför Sony inte varit lika offensiva på den satsningen som Microsoft.

Kan ju bli kul om man spelar sina kort rätt

Inte offensiva? Fanns väl över 600 spel till PS-now då det kom ut och är väl ännu fler nu och kommer nya varje månad.

Personligen hade jag bara PS-now när det kom för jag ville spela RDR1, hade aldrig lirat det för hade ingen PS3. Men tycker det funkade väldigt bra. Var inget lagg eller så när man streamade.


signatur

PS5 och inget annat.

Geeks Gaming
Skrivet av breahl:

Inte offensiva? Fanns väl över 600 spel till PS-now då det kom ut och är väl ännu fler nu och kommer nya varje månad.

Personligen hade jag bara PS-now när det kom för jag ville spela RDR1, hade aldrig lirat det för hade ingen PS3. Men tycker det funkade väldigt bra. Var inget lagg eller så när man streamade.

Såja såja, lugn nu

”Offensiva” som i marknadsföring, stöd för enheter, prissättning etc

Edit: sen skrev jag ”inte lika offensiva”

1
Skriv svar