Svive Alpha K22 Premium – utseendet är inte allt

Robot
Svive Alpha K22 Premium – utseendet är inte allt

Robin testar en datormus från Svive som är bättre än vad en första anblick antyder.

#Svive, #alpha, #komplett, #premium

NuZ
Testpilot
Medlem

aja utseende är inte allt, dock så tycker jag när plasten ser extremt billig ut så drar jag på näsan. ser ut som den kommer gå sönder av någon vecka användning

Medlem

Snygg djupdykning i enkel mus.

Håller med om att själva musen ser lite plastig / billig ut. Speciellt sidoknapparna. De sticker ut och ser tjocka ut i jämförelse med exempelvis Logitech G403.

Svive Alpha K22 Premium

Logitech G403

Eller båda är nog ungefär lika plastiga ^^;

Kanske är det för att bilden är tagen i dagsljus?
Normalt brukar vi ju se möss i mörkret. Eller som super retuscherade produktbilder.

Logitech G403 - fast som retuscherad produktbild (är den kanske 3D-skapad?)

Det finns tre bra vad faan
- Vad faan är planen för idag?
- Vad faan har jag skjutit upp som behöver bli gjort!?
- Vad faan, nu skriver jag en checklista för dagen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Natrium:

aja utseende är inte allt, dock så tycker jag när plasten ser extremt billig ut så drar jag på näsan. ser ut som den kommer gå sönder av någon vecka användning

Förstår dig, och jag kände samma. Jag har suttit med den bara två veckor men jag är väldigt nöjd faktiskt. Jag hade lätt byt ut min egna Rival 110 om det inte hade varit för att "DPI-knappen" är på undersidan då jag hoppar mellan dem ganska mycket.

Skrivet av Hanzo:

Snygg djupdykning i enkel mus.

Håller med om att själva musen ser lite plastig / billig ut. Speciellt sidoknapparna. De sticker ut och ser tjocka ut i jämförelse med exempelvis Logitech G403.

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1430814?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Svive Alpha K22 Premium

https://c1.neweggimages.com/ProductImage/26-197-218-01.jpg

Logitech G403

Eller båda är nog ungefär lika plastiga ^^;

Kanske är det för att bilden är tagen i dagsljus?
Normalt brukar vi ju se möss i mörkret. Eller som super retuscherade produktbilder.
https://scale.coolshop-cdn.com/product-media.coolshop-cdn.com...

Logitech G403 - fast som retuscherad produktbild (är den kanske 3D-skapad?)

Kan vara så. Jag gillar knapparna just för att de är större och sticker ut lite mer.

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En mus utan en hjul som kan tryckas åt höger och vänster som knappar är ingenting som lockar. Jag tycker att alla spelmusar ska spendera lite mer pengar på att få ett riktigt bra hjul som kan göra mer än att snurra. Köpte en G502 för något år sedan och jag kommer aldrig att köpa en ny spelmus som bara har ett hjul som snurrar. Det absolut bästa med ett hjul som extraknäcker som 3 knappar istället för 1 är att det är fånigt bekvämt att trycka hjulet åt sidorna, speciellt med pekfingret.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pizzaishot:

En mus utan en hjul som kan tryckas åt höger och vänster som knappar är ingenting som lockar. Jag tycker att alla spelmusar ska spendera lite mer pengar på att få ett riktigt bra hjul som kan göra mer än att snurra. Köpte en G502 för något år sedan och jag kommer aldrig att köpa en ny spelmus som bara har ett hjul som snurrar. Det absolut bästa med ett hjul som extraknäcker som 3 knappar istället för 1 är att det är fånigt bekvämt att trycka hjulet åt sidorna, speciellt med pekfingret.

Med risk att låta dum, men trycka hjulet åt vänster och höger? Denna, likt alla möss, kan man trycka ned hjulet och använda som en knapp. Vad för möss kan man styre den åt vänster eller höger och att det agerar ett knapptryck?

Låter verkligen intressant, och något jag helt missat.

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med risk att låta dum, men trycka hjulet åt vänster och höger? Denna, likt alla möss, kan man trycka ned hjulet och använda som en knapp. Vad för möss kan man styre den åt vänster eller höger och att det agerar ett knapptryck?

Låter verkligen intressant, och något jag helt missat.

Jag använder en Logitech G502 och på den har ett hjul med högerknapp, vänsterknapp, mittenknapp. Razer Basilisk V2 med flera har också något liknande. Väldigt ofta så har dessa möss pilar som pekar ut åt båda hållen som visar att hjulet går att trycka sidled. Alla nyare möss har egen programvara så att alla knappar är programerbara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pizzaishot:

Jag använder en Logitech G502 och på den har ett hjul med högerknapp, vänsterknapp, mittenknapp. Razer Basilisk V2 med flera har också något liknande. Väldigt ofta så har dessa möss pilar som pekar ut åt båda hållen som visar att hjulet går att trycka sidled. Alla nyare möss har egen programvara så att alla knappar är programerbara.

Jaha du menar att du har knappar på vänster och höger om musen? På något sätt tolkade jag det som att du menade att mushjulet kunde typ styras lite åt vänster eller höger och agera knapp...

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jaha du menar att du har knappar på vänster och höger om musen? På något sätt tolkade jag det som att du menade att mushjulet kunde typ styras lite åt vänster eller höger och agera knapp...

Hjulet kan tryckas åt höger och vänster som en knapp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pizzaishot:

Hjulet kan tryckas åt höger och vänster som en knapp.

Ah okej. Skyller på att klockan är mycket och att barn som mig bör ligga i säng.

Tack för att du läste och kommenterade!

Testpilot & Twitter

1
Skriv svar