Serverstrulet fortsätter, och tilltar, för Diablo II: Resurrected

Medlem

Klassar de "rubber banding" problemet som ett serverproblem? 🙈

Tappade suget att fortsätta spela på grund av brutal rubber banding.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hur skulle "aldrig förboka" hjälp att de har serverstrul flera veckor efter release? Om jag inte förbokat hade jag garanterat köpt det efter nån dag ändå. Jag förstår inte det här eviga tjatet om att inte förboka, jag förbokade d2r till både pc och Xbox och är svinnöjd. Lirade pc med kompisar hela releasehelgen utan minsta problem. Lirat på Xbox sen dess utan problem. Det var nån timmes dipp för nån vecka sen och sen kvällen igår som jag märkt av. Trist såklart, men spelet är så jävla bra att det ändå är snudd på full poäng för mig. Helt okej att ha strul anser jag också, så länge de är öppna med det och jobbar för att lösa dem.

Ja alla tycker ju olika helt enkelt.

Personligen är jag tvärt om, att spelet i sig är jättebra gör det inte mer okej att ha massor av serverstrul i veckor efter release.
Jag exempelvis lirar på switch och har inte lyckats få till matchmaking med någon förutom i enbart någon minut innan det kopplades ner. Och det är jag ju tyvärr inte ensam om att uppleva.

Vad jag menar med att jag inte tycker man ska förboka är att inte ge pengar till dessa giriga stora företag innan de visar att de prioriterar och levererar en fullt fungerande tjänst/produkt.
Får de massvis med pengar redaj innan så tror jag helt ärligt att engagemanget att tillsätta fler resurser för att fixa eventuella fel är väldigt lågt från "männen i kostym"
Har de däremot inte fått betalt ännu när release väl kommer så är det betydligt mer på spel för dem som bolag, och på så vis viktigare att allt verkligen fungerar felfritt och är ordentligt testat långt innan.

Men, det är ju bara min åsikt.
Agree to disagree

Medlem
Skrivet av insilence:

Ja alla tycker ju olika helt enkelt.

Personligen är jag tvärt om, att spelet i sig är jättebra gör det inte mer okej att ha massor av serverstrul i veckor efter release.
Jag exempelvis lirar på switch och har inte lyckats få till matchmaking med någon förutom i enbart någon minut innan det kopplades ner. Och det är jag ju tyvärr inte ensam om att uppleva.

Vad jag menar med att jag inte tycker man ska förboka är att inte ge pengar till dessa giriga stora företag innan de visar att de prioriterar och levererar en fullt fungerande tjänst/produkt.
Får de massvis med pengar redaj innan så tror jag helt ärligt att engagemanget att tillsätta fler resurser för att fixa eventuella fel är väldigt lågt från "männen i kostym"
Har de däremot inte fått betalt ännu när release väl kommer så är det betydligt mer på spel för dem som bolag, och på så vis viktigare att allt verkligen fungerar felfritt och är ordentligt testat långt innan.

Men, det är ju bara min åsikt.
Agree to disagree

Ah, tråkigt om det knappt funkat alls för dig! Min upplevelse är rätt annorlunda, men jag har spelat på PC och Xbox. Det har funkat 99% av tiden för mig, så jag är nöjd med upptiden. Vi vet ju inte vad felet är nu, om exempelvis ddos-ryktena stämmer så är det ju inte direkt deras fel.

Gällande förhandsbokning och pengar så hade jag nog inte kunnat hålla mig flera veckor och väntat på eventuella buggfixar för de spel jag är beredd att förboka (dvs det här och typ Bethesda-lir) Jag förstår poängen dock och det kan väl vara vettigt om man kan hålla sig. För mig va D2R-släppet typ som julafton för ett barn, så att jag skulle vänta med att öppna julklapparna var otänkbart. Om jag ändå vet att jag kommer spela dag 1oavsett buggar osv så förbokar jag gärna så allt är redo.

Gnällkuk

https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/144791500108017255...

Då var det dags igen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Då var det dags igen!

Klockren titel under ditt namn btw

Skrivet av delli:

Detta som blir retarderat när man måste gå online för att spela SP. Helt sjukt och de gäller ju de flesta liren tom Quake måste connecta till Bets server…why?

Hade det varit 1995 så kanske det kunnat ses som ett problem att behöva vara online.
Det är 2021 och internet är inte ett problem för målgruppen.

Gnällkuk
Skrivet av FryinRyan:

Klockren titel under ditt namn btw

Tack


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av delli:

Detta som blir retarderat när man måste gå online för att spela SP. Helt sjukt och de gäller ju de flesta liren tom Quake måste connecta till Bets server…why?

Fast det är väl inget konstigt..? Du behöver koppla upp dig för att kunna verifiera att du har licens att spela spelet (du behöver ju också vara uppkopplad för att ladda ner det, så det är ju uppenbart inte något problem normalt...). Sen kan du spela offline ett tag (jag har för mig att det var en månad innan ny kontroll behövs) om du vill, men just licenskontrollen är väl rätt självklar att den behövs när licensen ligger på ditt konto online... Man har ju liksom ingen cd-key som förr i tiden (vilket är bra eftersom det gick att generera egna och ledde till bots och duping osv).

Medlem

Då var det dags igen. Det har varit nästan exakt samma tid varje dag nu... Diablo-discorden pratar om att det är ddos-attacker för att dupea, men misstänker foliehattar. Det känns mer som att "hela europa slutar jobbet och loggar på samtidigt".. Är det någon som sett någon officiell förklaring?

Medlem

Fördelen att inte spela online

12
Skriv svar