Orten Was The Case - Ett tidsloop äventyr i en fiktiv svensk förort
Tjena FZ!
Oskar heter jag och är trogen läsar sen flera år tillbaka, men ingen aktiv forumskrivare.
Jag är spelutvecklare och har jobbat många år som animatör
åt Hazelight. Men, har senaste tiden valt att gå
fulltid på mitt eget projekt; Orten Was The Case.
Orten Was The Case är en deckarhistoria med en tidsloop
mekanik som utspelar sig i "Orten", en förort till en
fiktiv svensk storstad.
Du spelar som Ziggy, en kille i unga tonåren som vaknar
upp efter en blackout, ingen aning om vad som hänt. Snart
inser du att du är fast i en tidsloop.
Mekaniken liknar den i Outer Wilds, där det går ut på att samla kunskap om situationen för att i slutändan kunna vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Inspirationen kommer ursprungligen från Zelda: Majora's Masks sidequests med bombers notebook.
All feedback är välkommen och om du gillar det så kan man lägga till det på önskelistan via Steam här:
https://store.steampowered.com/app/1785420/Orten_Was_The_Case...
Trailer:
Kul att ni gillar stilen! Betyder mycket att höra när man lägger ner så mycket tid på nånting
Jag förstår inte riktigt vad namnet ska betyda dock, men det är nog bara jag som är korkad
Näe korkad tror jag inte du är, all feedback är välkommen! Jag tänkte typ bara Orten var fallet, det hela handlar om någonting stort som hände i orten, man behöver inte veta vad orten är innan man spelat spelet men det är platsen där allt utspelar sig.
Och är såklart en variant av "Murder was the case", ett gammalt gangsterrap album så vitt jag vet
Näe korkad tror jag inte du är, all feedback är välkommen! Jag tänkte typ bara Orten var fallet, det hela handlar om någonting stort som hände i orten, man behöver inte veta vad orten är innan man spelat spelet men det är platsen där allt utspelar sig.
Och är såklart en variant av "Murder was the case", ett gammalt gangsterrap album så vitt jag vet