Cities VR – ett Cities Skylines för Quest 2

Robot
Cities VR – ett Cities Skylines för Quest 2

Svenskutvecklad stadsbyggare släpps i vår.

#cities-vr, #quest-2, #virtual-reality


Medlem

neeej, cities skylines 2 läste jag i farten, som jag har längtat. suck


signatur

//monster

Jomen ja detta tror jag kan bli kul, klart att ett CS2 hade varit ännu tevligare, men helt klart något.

Medlem

Tyckte alltid det här spelet var svårt. Hur jag än gjorde blev det elbrist i massa byggnader. Då hade jag ändå byggt elledningar mellan husen på ett överdrivet sätt. Man borde väl bara kunnat gräva ner ledningar bredvid husen liksom...

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Tyckte alltid det här spelet var svårt. Hur jag än gjorde blev det elbrist i massa byggnader. Då hade jag ändå byggt elledningar mellan husen på ett överdrivet sätt. Man borde väl bara kunnat gräva ner ledningar bredvid husen liksom...

Byggnader skapar automatiskt en "elledning", är hela ytan täckt av byggnader kommer du inte behöva bygga en enda elledning.

Elledningarna behövs mer för att dra från din elkraft till din stad (om det är stort avstånd) och om du kanske har en stor motorväg så att två byggnader inte kan nå varandra.

Medlem

med ytterligare 100 dlcs

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Tyckte alltid det här spelet var svårt. Hur jag än gjorde blev det elbrist i massa byggnader. Då hade jag ändå byggt elledningar mellan husen på ett överdrivet sätt. Man borde väl bara kunnat gräva ner ledningar bredvid husen liksom...

Tips är att det finns moddar att ladda ner som underlättar med elen

Medlem
Skrivet av erson:

med ytterligare 100 dlcs

Ingen är tvingad att köpa dom…

Medlem

Coolt! Köper inte ofta dag 1 nu för tiden men där garanterat.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Jah förstår inte det här resonemanget. Är det inte bra att dom fortsätter utveckla spelet? Man har hur mycket som helst att välja och vraka på och ingenting tvingar en att köpa.

Samma sak med Paradox egenutvecklade spel, skitduktiga på att hålla liv i spelet men likväl får dom skit av många. Men är väl bättre att göra à CoD/Fifa och släppa helt nytt varje år, för det är ju inget dlc i varje fall..

Det är för att de trycker in massa saker i sina 100 DLCs där kanske 80-90 saker gott kunde varit med från början och sedan fick man 10 DLCs med högre kvalitet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är för att de trycker in massa saker i sina 100 DLCs där kanske 80-90 saker gott kunde varit med från början och sedan fick man 10 DLCs med högre kvalitet.

Dock släpper de oftast ett 10-tal större DLCs som är värda att köpas och resten är kosmetiskt krimskrams som är helt frivilligt Köp de stora DLCerna så blir allt bra för dig

Medlem

Ah... kanske blir ett köp, låter kul.

Min Quest 2 används mest av sonen som kör Job Simulator, om och om igen... bra förberedelse inför vuxenlivet kanske...

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Tyckte alltid det här spelet var svårt. Hur jag än gjorde blev det elbrist i massa byggnader. Då hade jag ändå byggt elledningar mellan husen på ett överdrivet sätt. Man borde väl bara kunnat gräva ner ledningar bredvid husen liksom...

det finns oändligt med moddar om inte annat


signatur

//monster

Medlem

Är inte spelet finskutvecklat men att utgivaren är svensk?

Medlem

Jahapp då ska det bevisas att city builders gör sig bäst i VR också

Skrivet av alex_ceci:

Är inte spelet finskutvecklat men att utgivaren är svensk?

Cities skylines men inte Cities VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Jahapp då ska det bevisas att city builders gör sig bäst i VR också

Cities skylines men inte Cities VR.

Ja, det här bör kunna funka riktigt bra. Menyher på vänsterhanden, aktivera på höger.


signatur
Medlem

Vill ha CS2 ....

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jahapp då ska det bevisas att city builders gör sig bäst i VR också

Cities skylines men inte Cities VR.

👌

Medlem
Skrivet av jehuty:

Byggnader skapar automatiskt en "elledning", är hela ytan täckt av byggnader kommer du inte behöva bygga en enda elledning.

Elledningarna behövs mer för att dra från din elkraft till din stad (om det är stort avstånd) och om du kanske har en stor motorväg så att två byggnader inte kan nå varandra.

Det lyckades jag aldrig med, kanske inte tog mig tillräckligt med tid för det. Moddar låter dock bättre, fast jag spelade på ps4 och mod finns kanske enbart för pc?

Medlem

Usel trailer. 3 sec faktiskt gameplay. Kan tänka mig att de är roligt om man får in rätt skala på modellerna. Typ att man går bland miniatyrer à la legoland när man bygger.

Medlem

Detta blir ett garanterat köp! Ser framför mig att det kommer bli mycket krypande på knäna för att kolla på detaljer 😄

1
Skriv svar