Varför i H-vete ligger min Xbox Series X i oöppnad kartong?

A L
Medlem
Varför i H-vete ligger min Xbox Series X i oöppnad kartong?

Asså, gillar inte handkontroll.. absolut en mus/tgb lirare, PC alltså.
Vafan skulle jag köpa den här burken för?
Det finns ju inget som drar alls numera???
jo. har även ett 3090 strix i en juste PC som inte heller har använts så mycket till lir.. .
är det så att jag lämnar lir..
köper en laptop börjar röka pipa kanske??
Finns det inget spännande på g?

Medlem

Har man en speldator är nog en xbox det absolut mest meningslösa att köpa.
Sälj till nån som vill ha en ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Elden Ring är ju ospelbart på PC så du kan ju packa upp din Xbox och köra det i sin rätta konsolmiljö.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Elden Ring är ju ospelbart på PC så du kan ju packa upp din Xbox och köra det i sin rätta konsolmiljö.

..är det? På vilket sätt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Baronova:

..är det? På vilket sätt?

Ingen aning, funkar utmärkt för mig!

Medlem
Skrivet av A L:

Asså, gillar inte handkontroll.. absolut en mus/tgb lirare, PC alltså.
Vafan skulle jag köpa den här burken för?
Det finns ju inget som drar alls numera???
jo. har även ett 3090 strix i en juste PC som inte heller har använts så mycket till lir.. .
är det så att jag lämnar lir..
köper en laptop börjar röka pipa kanske??
Finns det inget spännande på g?

Det är väl bara du sätter in en annons här på FZ. "Ny XBX Säljes"
Så hittar du nog en köpare snabbt, du kan nog t o m göra en vinst.
Själv spelar jag nästan varje dag på min XBX.
Nemas problemas! 🙂

Medlem
Skrivet av A L:

Asså, gillar inte handkontroll.. absolut en mus/tgb lirare, PC alltså.
Vafan skulle jag köpa den här burken för?
Det finns ju inget som drar alls numera???
jo. har även ett 3090 strix i en juste PC som inte heller har använts så mycket till lir.. .
är det så att jag lämnar lir..
köper en laptop börjar röka pipa kanske??
Finns det inget spännande på g?

Här har vi någon som gör ett inlägg på en spel-sida där man missat alla nyheter som spelsidan skrivit haha.
Inget på G? Bara februari har ju varit insane.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av A L:

Asså, gillar inte handkontroll.. absolut en mus/tgb lirare, PC alltså.
Vafan skulle jag köpa den här burken för?
Det finns ju inget som drar alls numera???
jo. har även ett 3090 strix i en juste PC som inte heller har använts så mycket till lir.. .
är det så att jag lämnar lir..

Varför ställer du oss frågor som bara du kan svara på?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

A L
Medlem
Skrivet av Force:

Varför ställer du oss frågor som bara du kan svara på?

Jag hoppades någon vänlig kunde hjälpa mig hitta en lösning, tradera nästa.

Tack.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ingen aning, funkar utmärkt för mig!

Inga problem här heller!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Verkar ju som att du knappt rör din PC heller så kanske har du bara allmänt tröttnat på spel.

Jag använder min XSX dagligen, men jag sålde också min PC för cirka 7 år sedan och flyttade spelandet till soffan istället. Införskaffade även en laptop för dagligt bruk. Har även en Galaxy Tab som jag tar med mig när jag ska till föräldrarna över en helg. Brukar bli lite molnbaserade spel via Game Pass på balkongen och det funkar utmärkt.

Ska tilläggas att jag betar av gamla spel just nu då jag ärligt talat känner att spel som släpps idag är fruktansvärt tråkiga och förstörda. Betar just nu igenom Fable 2 och uppskattar det verkligen, fantastiskt spel.

Medlem

Inte helt genomtänkt att köpa en konsol med mer eller mindre exakt samma spelbibliotek som på PC när du faktiskt har en vettig PC.

Om du är taggad på konsol så hade både PS5 och Switch varit mycket mer logiska val pga de exklusiva titlarna.

Skrivet av kebbe:

Elden Ring är ju ospelbart på PC så du kan ju packa upp din Xbox och köra det i sin rätta konsolmiljö.

50 timmar in och kan konstatera att detta är en ren lögn. Absolut möjligt att vissa upplever problem, men du får det att låta som att det gäller alla.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Verkar ju som att du knappt rör din PC heller så kanske har du bara allmänt tröttnat på spel.

Jag använder min XSX dagligen, men jag sålde också min PC för cirka 7 år sedan och flyttade spelandet till soffan istället. Införskaffade även en laptop för dagligt bruk. Har även en Galaxy Tab som jag tar med mig när jag ska till föräldrarna över en helg. Brukar bli lite molnbaserade spel via Game Pass på balkongen och det funkar utmärkt.

Ska tilläggas att jag betar av gamla spel just nu då jag ärligt talat känner att spel som släpps idag är fruktansvärt tråkiga och förstörda. Betar just nu igenom Fable 2 och uppskattar det verkligen, fantastiskt spel.

Kör också flera äldre spel: dead space, Mass effect 2 och Baldurs gate 2
Skippade Cyberpunk 2077 tillsvidare...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Själv tycker jag game pass ultimate gör PC+series x till en utmärkt kombo. En drös spel till båda där jag tycker vissa passar bättre i soffan och andra till PC.

Men du verkar ju inte ha något sug att spela så svårt att ge tips. Kanske sälja av och röka din pipa för pengarna?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har man en speldator är nog en xbox det absolut mest meningslösa att köpa.
Sälj till nån som vill ha en ist

Jag har båda (eller egentligen alla, även ps5 och switch) och älskar min xbox. Jobbar dock vid datorn så sällan särskilt sugen att sitta där även efter jobbet. Också betydligt niceare att slänga mig på soffan och slöspela där även helger osv. Allt det där med gamepass, crossaves osv gör xboxen också riktigt bra som kombo till datorn enligt mig.

Edit för OT: Du är nog helt enkelt less på spelandet. Ta en paus. Eller testa nya genres och se om du hittar nåt nytt som tänder gnistan igen.

Medlem
Skrivet av Baronova:

..är det? På vilket sätt?

Haters gonna hate

Frilansare
Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Själv tycker jag game pass ultimate gör PC+series x till en utmärkt kombo. En drös spel till båda där jag tycker vissa passar bättre i soffan och andra till PC.

Men du verkar ju inte ha något sug att spela så svårt att ge tips. Kanske sälja av och röka din pipa för pengarna?

Instämmer!
Speciellt att kunna hoppa mellan plattformarna när frugan vill ha tv’n och fortsätta sitt sparade spel på PCn är fint.

Sen att kunna köpa 3st XSX för ett grafikkort är ganska sorgligt, hade nog i ärlighetens namn inte ägt en box om priserna vore ”normala”.
Köper ett 3080 när valarna klivit över till 4000-serien 🙂

Medlem

Jag har en maxad pc men spelar ändå hellre på Xboxen.

Medlem
Skrivet av loerk:

Haters gonna hate

Vad menar du? Det är en genuin fråga då jag inte haft några problem alls med PC-versionen. Att kalla det ospelbart låter därför som något strul på deras sida snarare än från spelutvecklarnas håll.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av baggso:

Instämmer!
Speciellt att kunna hoppa mellan plattformarna när frugan vill ha tv’n och fortsätta sitt sparade spel på PCn är fint.

Sen att kunna köpa 3st XSX för ett grafikkort är ganska sorgligt, hade nog i ärlighetens namn inte ägt en box om priserna vore ”normala”.
Köper ett 3080 när valarna klivit över till 4000-serien 🙂

Ja det är smidigt att kunna byta när man är fler i hushållet.

Tyvärr kommer nog jag vara en som hänger på låset när 4000-serien kommer... 😁


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag har båda (eller egentligen alla, även ps5 och switch) och älskar min xbox. Jobbar dock vid datorn så sällan särskilt sugen att sitta där även efter jobbet. Också betydligt niceare att slänga mig på soffan och slöspela där även helger osv. Allt det där med gamepass, crossaves osv gör xboxen också riktigt bra som kombo till datorn enligt mig.

Edit för OT: Du är nog helt enkelt less på spelandet. Ta en paus. Eller testa nya genres och se om du hittar nåt nytt som tänder gnistan igen.

Ja du har så klart en poäng men tänkte mer om man faktiskt spelar på sin PC antingen vid PCn eller i soffan så känns xbox onödig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Baronova:

Vad menar du? Det är en genuin fråga då jag inte haft några problem alls med PC-versionen. Att kalla det ospelbart låter därför som något strul på deras sida snarare än från spelutvecklarnas håll.

Det jag menar, han hatar för att hata.
Några har strul fortfarande men att påstå att det inte har skett en förbättring är trams.

Medlem
Skrivet av Baronova:

..är det? På vilket sätt?

Undrar detta jag med 🤔 Spelar på en förhållandevis kass dator med ett 1050ti kort och 16gb ram och tycker det flyter på rätt bra ändå ☺️ ända problemet jag haft är att ljudet börjat hacka lite ibland och det kan jag leva med när jag får spela den här godbiten på min gamla hemPC ☺️😛

Medlem
Skrivet av loerk:

Det jag menar, han hatar för att hata.
Några har strul fortfarande men att påstå att det inte har skett en förbättring är trams.

Aha, jag trodde du syftade på mig!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av A L:

Asså, gillar inte handkontroll.. absolut en mus/tgb lirare, PC alltså.
Vafan skulle jag köpa den här burken för?
Det finns ju inget som drar alls numera???
jo. har även ett 3090 strix i en juste PC som inte heller har använts så mycket till lir.. .
är det så att jag lämnar lir..
köper en laptop börjar röka pipa kanske??
Finns det inget spännande på g?

Tror du har upplevt gammal god fomo. Händer oss alla

Medlem

Men varför måste alla fjortisar alltid starta trådar med svordomar i rubriken, samma sak i alla forum. Man kan lätt åldersbestämma en sådan trådskapare😂

Jo visst det är ett språkligt mode, tidigare var allt bra Epic, sedan Awesome och ännu tidigare rockade det fett 🤣

Min Xbox står o dammar i brist på intressanta spel, men startar den ibland för att blåsa ut allt damm.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd

VMA: Alla som plågas av sina PS5:or och Xbox Series X:or behöver bara skicka privatmeddelande till mig så tar jag gärna hand om dem åt er!

A L
Medlem
Skrivet av Crank:

Men varför måste alla fjortisar alltid starta trådar med svordomar i rubriken, samma sak i alla forum. Man kan lätt åldersbestämma en sådan trådskapare😂

Jo visst det är ett språkligt mode, tidigare var allt bra Epic, sedan Awesome och ännu tidigare rockade det fett 🤣

Min Xbox står o dammar i brist på intressanta spel, men startar den ibland för att blåsa ut allt damm.

Jag är född 1969 så inte direkt en fjortis.

Medlem
Skrivet av A L:

Jag är född 1969 så inte direkt en fjortis.

Går att var fjortis oavsett ålder.

12
Skriv svar