Path of Exile-expansion släpps nästa vecka - Path of Exile 2-betatest sommaren 2023

Robot
Path of Exile-expansion släpps nästa vecka - Path of Exile 2-betatest sommaren 2023
Medlem

riktigt hypead, suttit och spekulerat kring potentiella builds hela morgonen.

Medlem

Har beställt en steam deck, någon som vet om PoE funkar bra till den?
Spelar det någon gång på datorn men tror att det kan vara rätt smutt handhållet

Medlem
Skrivet av baggso:

Har beställt en steam deck, någon som vet om PoE funkar bra till den?
Spelar det någon gång på datorn men tror att det kan vara rätt smutt handhållet

Vet inte hur det flyter, men dom har lagt till controller support relativt nyligen så ska fungera att kontrollera iaf.

Medlem

Man måste ju ändå ge dom en stor applåd!
Dom levererar och ser efter sitt spel!

Längtar till PoE 2!


signatur

Niet.

Medlem

Ett gratis ARPG med rimliga mikrotransaktioner som inte suger alla pengar från en som en kapitalistvampyr.

"Det är fullständigt omöjligt att en sådan modell kan fungera" - Diablo Immortal

Medlem

Jag vill gilla spelet, har försökt flera gånger (tror t.o.m. att jag spelat igenom storyn), men det meshar inte med mig helt enkelt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag vill gilla spelet, har försökt flera gånger (tror t.o.m. att jag spelat igenom storyn), men det meshar inte med mig helt enkelt.

Är inte i smaken för alla, spelet är oerhört komplicerat och inte alls tydligt på nått som helst sätt när det kommer till i princip allting.
Bästa sättet att börja är att ha en vän som spelat innan förklara saker och agera sherpa mer eller mindre.

Om man inte har det alternativet så ska man helt enkelt följa en så noggran som möjligt guide som har markeringarna "starter build eller beginner". Vet att det känns lite klyschiggt vid det här laget att säga det, men spelet börjar faktiskt inte förrän man har avklarat kampanjen. hela spelet öppnas upp och alla mechanics är nu tillgängliga och man börjar se mönster i hur allt faller sammans. på snitt så spenderar jag 7 timmar i kampanjen och 250+ i endgame under en liga.

Spelet har väldigt många som har försökt det och helt enkelt studsat av hela spelet. Men väldigt få som lyckas ta sig till Red maps i PoE går ifrån spelet och ogillar det.

Medlem

Kul att ni skriver om PoE. Nog den enda spelsajten som gör det, kanske blir mycket såklart när det är ny liga var fjärde månad men ändå! Tycker den verkar riktigt intressant, dock trist med mycket defence-nerfs framförallt reservation mastery, blir svårare att få plats med defence-auror nu (determination & grace). Jag kör bara SSF, tappade intresset för trade för ca ett år sedan. Ska också bli jävligt spännande med nya Harvest och Scourge som Beyond :). Nya Trickster ser också bra ut! Är dock lite orolig över deras val att göra Exalted orbs mer generiska och Divine orbs svårare att få tag i, framförallt ur SSF-perspektiv. Det skulle inte förvåna mig om de kommer släppa nån patch som boostar dropraten för Divine orbs eller nåt liknande efter nån vecka testing. För övrigt får jag nog ta och kika på Ben/Lightee eller Zizaran för potentiella builds inom kort. Det känns som att Grace är vägen att köra ihop med nästan bara evasion-baserat gear, Ghost shroud och spell suppression. Får se hur Arctic armour står sig också, men jag tror fortfarande man vill köra defiance banner för crit reducement och lite mer evasion eller kanske till och med flesh and stone igen... Vi får se.

Medlem

Spelar PoE till och från om expansionerna lockar. Men jag önskade man kunde ha lämnat allt Poe 1 för Poe 2.
Tycker redan det är lite för mycket och jag är inte alls intresserad av några gamla expansioner för ett nytt spel.

Kan bli bra, men just nu är jag lite pessimistisk

Medlem
Skrivet av baggso:

Har beställt en steam deck, någon som vet om PoE funkar bra till den?
Spelar det någon gång på datorn men tror att det kan vara rätt smutt handhållet

Det funkar men är som sagt bättre på datorn då det går mycket snabbare att navigera.

1
Skriv svar