NZXT Signal 4K30 – streaming med trubbel

Robot
NZXT Signal 4K30 – streaming med trubbel

NZXT lanserar ett helt bedrövligt inspelningskort, som behöver tillbaka till ritbordet.

#NZXT


Gnällkuk

Udda, det låter dessutom rätt overkill att bygga ihop en dator med samma hårdvara osv som du hade istället för att bara skicka en ny enhet och utgå från att den är defekt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Udda, det låter dessutom rätt overkill att bygga ihop en dator med samma hårdvara osv som du hade istället för att bara skicka en ny enhet och utgå från att den är defekt.

De skickade ut en ny som jag fick testa också (nämnde det först i slutet) och jag stötte på samma problem.

Otroligt underlig situation. Med tanke på att jag testar tre stycken olika datorer och två stycken capture cards och fortfarande har samma problem... Jag vet inte. När ingen annan rescencent verkar uppleva samma strul går jag bet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

De skickade ut en ny som jag fick testa också (nämnde det först i slutet) och jag stötte på samma problem.

Otroligt underlig situation. Med tanke på att jag testar tre stycken olika datorer och två stycken capture cards och fortfarande har samma problem... Jag vet inte. När ingen annan rescencent verkar uppleva samma problem går jag bet.

Ah, missade det helt. Oavsett verkar det udda som sagt, ska jag vara ärlig så har jag svårt att tro dem när de sa att de byggde ihop en dator för att testa det med samma komponenter Det blir ju inte heller samma om de inte har exakt samma mjukvaror installerade med samma drivrutiner osv heller. Kanske är någon konflikt med ditt gamla capture card, oavsett så låter det som barnsjukdom som de förhoppningsvis får bukt med senare men bra att veta att man nog bör avvakta med inköp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ah, missade det helt. Oavsett verkar det udda som sagt, ska jag vara ärlig så har jag svårt att tro dem när de sa att de byggde ihop en dator för att testa det med samma komponenter Det blir ju inte heller samma om de inte har exakt samma mjukvaror installerade med samma drivrutiner osv heller. Kanske är någon konflikt med ditt gamla capture card, oavsett så låter det som barnsjukdom som de förhoppningsvis får bukt med senare men bra att veta att man nog bör avvakta med inköp.

Jag tänkte på det också. Även om de lyckas bygga ihop en likadan dator kommer mjukvara och annat vara annorlunda, dessutom knåpade de bara ihop en av de tre jag testade här hemma.

Tror också det här problemen kommer försvinna snart. Vi har som sagt haft bra kontakt när vi felsökt, där jag fick ge mycket feedback.

Tveksam till at det här är ett stort problem då jag verkar vara en av få av alla recensenter som har dessa beskymmer. Tyckte mig se en person som skrev något om ljudet också, men det var en text som var översatt till Svenska från Franska. Lite svårt att tyda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tråkigt att du inte fick det att fungera,
(låter nästan som du inte valt HDMI som ljud ut men så enkelt kan det väl inte vara.) när det blev tyst
(5.1 uppspelat i stereo då faller dialog och många små center effekter som spindelnät bort) i Spindelmannen PS5.
Intressant läsning, tack

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ducci:

Tråkigt att du inte fick det att fungera,
(låter nästan som du inte valt HDMI som ljud ut men så enkelt kan det väl inte vara.) när det blev tyst
(5.1 uppspelat i stereo då faller dialog och många små center effekter som spindelnät bort) i Spindelmannen PS5.
Intressant läsning, tack

Jag tänkte i samma bana faktiskt. Den enda gången PS5-ljuden kom tilllbaka var om jag kopplade inspelningskortet, inte bara till min dator för att kunna spela in, men även till till TV som var på.

För eget bruk använder jag mig av ett äldre inspelningskort från Avermedia, där inget av allt detta är ett problem. Jag behöver inte koppla något till min TV för att få tillbaka de ljud/ljudspår som försvunnit - det bara fungerar när jag kopplar allt till min PC som det är tänkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade en docknings station på jobbet som helt plötsligt inte ville ge bild, efter att startat om datorn antal gånger kopplat i och ut usb-c kontakten så började det funka.
Har fått för mig att usb-c kan hänga sig ibland, används till så mycket nu för tiden bild ljud internet ström. Vilket gör fel sökning jätte svår.

Medlem

Det där med PS5-ljudproblemen att vissa saker låter lågt eller inte hörs alls låter misstänkt likt att det är något kanalkonfigurationsproblem någonstans längs kedjan. (Att 5.1 konverteras till 2.0 felaktigt ex.) Men då det bör vara en digital signal hela vägen (där sändare och mottagare är tydliga med vad som sänds och vad enheterna och anslutningen klarar av) så känns det skumt att en sådan inställning skulle bli fel. Det vore intressant om du öppnade upp och kikade på hur kretsuppsättningen ser ut, vore kul att se hur de designat exempelvis passthrough-funktionen. Men jag antar att det inte vore så populärt hos NZXT? ^^

Mitt Creative SBX AE-5 kan ibland få för sig att vid omstart ställa in sig på 5.1 (använder enbart 2.0 analog ut), och då uppträder en hel del intressanta ljudproblem. I Far Cry 5 försvinner exempelvis i praktiken alla röster, och vissa vapen och andra effekter låter dämpat, men annars fungerar ljudåtergivningen som den ska. Lite som @Ducci nämner ovan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Älskar att detta sponsrade test kommer tillbaka en vecka senare igen
"Sponsras av NZXT" - "NZXT lanserar ett helt bedrövligt inspelningskort, som behöver tillbaka till ritbordet."

Medlem

Kan vi få en del två på denna när du får den att fungera som tänkt.

ZF
Medlem

"Det är inte som en datormus eller tangentbord där dess utseende och passform kan vara viktigt, utan det handlar för det mesta om vad den klarar rent prestandamässigt."

Kolla Ebay eller Amazon för sjövild design på fångskorten.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tänkte i samma bana faktiskt. Den enda gången PS5-ljuden kom tilllbaka var om jag kopplade inspelningskortet, inte bara till min dator för att kunna spela in, men även till till TV som var på.

För eget bruk använder jag mig av ett äldre inspelningskort från Avermedia, där inget av allt detta är ett problem. Jag behöver inte koppla något till min TV för att få tillbaka de ljud/ljudspår som försvunnit - det bara fungerar när jag kopplar allt till min PC som det är tänkt.

Tror att spelmaskinen får sån där CEC-info från TV om vad den klarar av för ljud, inklusive om den för tillfället är i surroundläge eller hörlurar är inkopplade för att stänga av kontrolljudet. Så om kortet inte gör detsamma på egen hand utan verkligen är total pass-through så kanske PS5 antar att det är fritt fram att mata ut allt på högsta multikanal, och om kortet då bara fångar stereo så..? Jag hade liknande spöken i maskineriet med en gammal förstärkare kopplad mellan en nyare källa och slutdestination.

Hårdvara utan extra middle-ware tenderar vara både enklast och hållbarast i längden. Tyvärr är det bara de där Black Magic som anammar det av de kändare märkena. Men nästan alla de där konstiga lådorna från Ebay och Amazon jag nämnde gör det också.

Medlem

"Sponsras av NZXT", klockrent


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar