Splinter Cell-handlingen ska "uppdateras för en modern publik" i remaken

Robot
Splinter Cell-handlingen ska "uppdateras för en modern publik" i remaken

Men originalhandlingen ska fortfarande utgöra grunden.

#Splinter-cell, #Ubisoft


Medlem

if you go woke, you go broke

Vi alla vet hur det blev med Devil May Cry (DMC) när Ninja Theory / Capcom gjorde Dante till en emo pojke
Vart en rejäl usväng efter det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Riktigt kul att man fortfarande kan spela "Pandora Tomorrow" på Xbox SX.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trots att jag säkert spelat alla splinter cell så har jag inte en aning om vad storyn är

Medlem

Splinter Cell är ett av de bästa spelen som gjorts. Tyvärr har det ju inte släppts något nytt på typ.. 10 år?

Medlem

Tycker dom borde släppa alla SC spel till moderna maskiner. Har gillat dom flesta spelen i serien.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Synd att VR spelet lades ner. Splinter cell hade gjort sig bra som VR spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sam börjar ta selfies under varje uppdrag, och jagar likes på TikTok.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

När de säger "uppdatera för en modern publik" reser sig nackhåren.
Hur många gånger har det gått bra när de uppdatera en IP för en modern publik?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

När de säger "uppdatera för en modern publik" reser sig nackhåren.
Hur många gånger har det gått bra när de uppdatera en IP för en modern publik?

Jadu, bara kolla på Saints Row och DMC

Spoiler, not so good


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

En super-woke Sam Fischer slåss mot terrorister som vill förstöra miljön och bränna massor med fossila bränslen.

Det avslöjas också att Sam Fischer är gay


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så ofantligt trött på alla remakes och remasters. Om ni nu ändå ska ändra hur spelet är, varför inte bara göra något helt nytt istället?

Splinter Cell är en unik spelserie som legat i dvala alldeles för länge, ge oss ett nytt underbart äventyr med Mr Fisher!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Så ofantligt trött på alla remakes och remasters. Om ni nu ändå ska ändra hur spelet är, varför inte bara göra något helt nytt istället?

Verkligen.. Framförallt på spel som fortfarande går helt utmärkt att spela, i sitt ursprungliga och egentligen sitt "rätta" utseende.

Skulle tro att det i dom flesta fall ses som en enkel peng. Toucha upp spelet lite och kanske släpp till en ny konsoll, så kan man sälja spelet all over again.

Sen finns det ju dom som kostar massvis att utveckla, som man gör ist för att utveckla ett nytt spel, som t.ex. FFVII remake.
Lägger man så mycket pengar på en remake så kan man uppnå de värdelösa remakarnas heliga gral: Att lyckas fullständigt utplåna alla känslor av nostalgi och personlighet - men som ändå känns kackigt och gammalt.
Hade dom haft en mycket mycket mindre budget på det så hade dom kanske inte haft råd att förstöra spelet så fullständigt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Onödigt. Vad är det som måste uppdateras?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Beställer ett båtlass med popcorn.
Ska bli intressant att se vilket shitshow detta blir.
"Using the first Splinter Cell game as our foundation we are rewriting and updating the story for a modern-day audience. We want to keep the spirit and themes of the original game while exploring our characters and the world to make them more authentic and believable."


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spontan tanke är att det handlar om att uppdatera antagonisten, då

Georgien

aldrig var en särskilt sannolik antagonist till att börja med och än mindre nu...

Medlem

Problemet med storyn i både filmer och spel som har med politik och terrorism att göra är att det blir så mycket namn och info på en gång. Ja, ofta släpper dem en bomb av info med hejdlöst snabba klipp och någon som berättar något samtidigt som kameran sveper än hit än dit. Man har inte en chans att minnas alla figurer, vilka falanger dem tillhör, territorier de styr över och vem som är med vem, etc. När det ofta också är icke västerländska namn finner jag det ännu svårare. Storyn glöms liksom av så fort man får kontroll över karaktären.

Synd, kan jag tycka. Alltid roligare när man känner sig involverad och har en anledning till varför man gör det man gör.

Skribent
Skrivet av memorycard:

Problemet med storyn i både filmer och spel som har med politik och terrorism att göra är att det blir så mycket namn och info på en gång. Ja, ofta släpper dem en bomb av info med hejdlöst snabba klipp och någon som berättar något samtidigt som kameran sveper än hit än dit. Man har inte en chans att minnas alla figurer, vilka falanger dem tillhör, territorier de styr över och vem som är med vem, etc. När det ofta också är icke västerländska namn finner jag det ännu svårare. Storyn glöms liksom av så fort man får kontroll över karaktären.

Synd, kan jag tycka. Alltid roligare när man känner sig involverad och har en anledning till varför man gör det man gör.

Tom Clancys material har ju också nästan alltid varit att man blir inkastad i en stor värdslig händelse. Det du gör vare sig du är spion, pilot eller Elitsoldat, är bara en liten del i något stort.

Vad som jag tycker är lite märkligt är att Ubisoft inte har försökt göra ett "Clancy Universe" där flera spel handlar om samma värdsliga händelse, bara att man får spela olika delar av den från olika synviklar. Bombplanen som Ghost Recon kallar in är piloter från HAWX och R6 får hjälp med intel från Sam. Hade ju som varit coolt att köra Ghots Recon och sen komma på att "Ja men just ja, bombuppdraget här spelade jag ju i HAWX".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag höll på att sätta kaffet i fel strupe, Då det står remaster i rubriken. I texten står det dock remake.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Antar att det blir utan Michael Ironside således.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Antar att det blir utan Michael Ironside således.

Det är inte troligt att det blir utan Michael Ironside.

Två saker:
Det ena är att förstå varför Michael Ironside inte gjorde rollen som Sam Fisher i den förra Splinter Cell: Blacklist, det är för att han hade cancer under denna tiden. Många vet inte om detta men han överlevde kampen mot cancer och detta är något som han inte har talat särskilt mycket om för han har velat hålla detta privat.

Det andra är att han de facto gjorde en liten roll som just Sam Fisher i det senaste Ghost Recon: Breakpoint.

Så jag skulle nog säga att det är högst sannolikt att vi får se Michael Ironside i den här remaken av Splinter Cell.

Michael Ironside ÄR Sam Fisher.
https://www.youtube.com/watch?v=WVVvrSDGwvA

Medlem
Skrivet av Zicero:

Det är inte troligt att det blir utan Michael Ironside.

Två saker:
Det ena är att förstå varför Michael Ironside inte gjorde rollen som Sam Fisher i den förra Splinter Cell: Blacklist, det är för att han hade cancer under denna tiden. Många vet inte om detta men han överlevde kampen mot cancer och detta är något som han inte har talat särskilt mycket om för han har velat hålla detta privat.

Det andra är att han de facto gjorde en liten roll som just Sam Fisher i det senaste Ghost Recon: Breakpoint.

Så jag skulle nog säga att det är högst sannolikt att vi får se Michael Ironside i den här remaken av Splinter Cell.

Michael Ironside ÄR Sam Fisher.
https://www.youtube.com/watch?v=WVVvrSDGwvA

Vi får hoppas på det, kort sagt. Absolut inget som jag ser som givet.

I och med att de verkar på förhand ändra så mycket i en remake med story osv så finns det möjligheten att de tar en ny förmåga.

Metal Gear tog ju in Kiefer i det fallet, sen var de påväg med Hitman utan Bateson men fansen lyckades hindra det den gången.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Vi får hoppas på det, kort sagt. Absolut inget som jag ser som givet.

I och med att de verkar på förhand ändra så mycket i en remake med story osv så finns det möjligheten att de tar en ny förmåga.

Metal Gear tog ju in Kiefer i det fallet, sen var de påväg med Hitman utan Bateson men fansen lyckades hindra det den gången.

Exakt. Vi får hoppas på det helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jadu, bara kolla på Saints Row och DMC

DMC är helt sjukt underskattat, och helt sjukt fett.

Känns som hela spelvärlden bestämde sig för att "aha, är Dante EMO nu då? Fifan."..
Och aldrig spelade spelet.

Svintajt, fräsigt, stajligt och bättre story än i något annat DMC-spel.

Spelade in det här nångång när jag friikade över hur fett det var:

Har också ett av spelvärldens bästa originalscores nånsin

Storyn var förresten co-authored av Alex Garland. Som skrev och/eller regisserade Sunshine, Ex Machina och Annihilation.
Han skrev också boken som filmen "The Beach" är baserad på.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Vi får hoppas på det, kort sagt. Absolut inget som jag ser som givet.

I och med att de verkar på förhand ändra så mycket i en remake med story osv så finns det möjligheten att de tar en ny förmåga.

Metal Gear tog ju in Kiefer i det fallet, sen var de påväg med Hitman utan Bateson men fansen lyckades hindra det den gången.

Nu var ju inte Kiefer riktiga Snake utan en fejk om vi ska vara korrekt


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu var ju inte Kiefer riktiga Snake utan en fejk om vi ska vara korrekt

😙


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag spelade Splinter Cell,Pandora T och Chaos Theory ett par gånger. Jag har fortfarande inte en aning vad dom handlade om ?! En remake av spelet köper jag nog direkt om det verkar ok!

Medlem

Hahaha vad härligt det är att se alla kränkta människor här inne som gör sina egna tolkningar på vad en story för "modern publik" innebär. Sam fisher blir vegan (det är ju hemskt att välja bort något i sin kost.) eller att någon karaktär är öppet homo. Det har ju verkligen stor betydelse vilken läggning personerna har. Alla som är gay är inte fjollor era nötter. Ni är sånna som klagar på att folk blir kränkta av diverse saker, men i själva verket är det ju ni som tjuter så fort någon nämner ordet gay, vegan, woke i eran hyper maskulina värld. Jag skiter fullständigt i vad dom gör med storyn så länge det inte blir något krystat "bara för att".
Jag tror mer att dom syftar på att fördjupa storyn eftersom vi "den moderna publiken" är inte längre vana vid spel där storyn är så simpel som den var i Spinter Cell

Avstängd

En modern publik? Då kan vi vänta oss identitetspolitiska inslag eller mikrotransaktioner till absurdum.

1
Skriv svar