What grinds my gears!

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

När någon frågar något i ett forum. Som t.ex på FZ eller i FB grupp och någon svarar: Varför googlar du inte bara? Blir förbannad och skriker i mitt eget huvud: Vad gör du själv på forumet din jävla pajas om du kan googla😂

Då kontrar jag med människor som ställer väldigt simpla frågor där de faktiskt hade fått svar SNABBARE via Google. Forum är inte enbart till för att ställa frågor sist jag kollade, lär dig googla!

Chefredaktör
Skrivet av Jonny Myrén:

PC-spel som fortfarande inte har "Quit to desktop" som alternativ. Nej, istället ska man lägga tid på att gå tillbaka till startskärmshelvetet, trycka på valfri tangent (Where's the Any key?), vänta på att huvudmenyn dyker upp och sedan få privilegiet att avsluta spelet. Visst har man Alt+F4, men det ska inte behövas.

Därtill utvecklare som av någon outgrundlig anledning fått för sig att "Quit" ska ligga under "Settings" eller "Options", istället för att visas direkt när man trycker på Esc. Har ni hört att jag är förbannad?!

THIS!

Medlem

Folk som blandar ihop möjlighet med rättighet.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Folk som blandar ihop möjlighet med rättighet.

Jag hörde en gång "Det är min mänskliga rättighet att röka!" 😂

Releasehästryttare

PAPPERSSUGRÖR - Djävulens påfund! Man bli så himla lack varje gång man använder ett.

Medlem

@Devan Instämmer!

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Kom på två saker till när jag va och handlade i morse

1. Nästan alla mataffärer har satt upp grindar så man måste visa kvittot varje gång man skall gå ut, detta stoppar givetvis inte tjuvar ...

2. Miljömärking på ens sortiment kan ju vara bra .. Men när man skall köpa toalettpapper eller hushållspapper och ALLA har miljömärking så känns det väldigt överflödigt, jag kollade två gånger och inte ett enda papper de säljer är inte miljömärkt.

Medlem

Människor som skriver "Californien", "Canada" och "Mexico" när de skriver på svenska. Blir faktiskt arg varje gång jag ser det.

Skriv svar