Moderator | Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Hur kommer det sig att du lirade originalet med vetskap att en remake var på G?

Eller kanske just därför?

Exakt därför.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg någon video förut på början av remaken med första jump scaren och det var lite lustigt hur huvudkaraktären inte reagerar på vad som händer.

Den här remakens team verkar alltså inte ha anammat Capcoms vana att slänga in massa dynamiska ”fuck” och ”holy shit” hos huvudkaraktären.

Fragtjuv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Super! Kommer inte köpa på release då jag nyligen lirade originalet, men ska bli kul att ta mig an detta senare

Det samma gäller för mig. Drog igenom spelet för första gången i början av året så remaken får det bli efter sommaren någon gång.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur mkt kostar det o vad är skillnaden mot EA Origins?

Kostar 149kr per månad eller 999kr per helår.

Medlem

Lider inte alla skräckspel av att det blir action i slutet?
Oftast har man stött på alla typer av fiender, skräcken trubbas av med tiden när man spelar, sedan har man oftast mer vapen och ammo än vad man behöver.
Så det är kanske inte så märkligt att det blir mer action i slutet.
Det var väl därför RE 7 och 8 gick över till first person-view, för att få tillbaka skräckelementet.

Medlem

Det här måste ju spelas, spelade orginalet och älskade det. Tog en månads prenumeration på EA play pro..
Att rekomendera om ni tror att ni bara kommer köra igenom det en gång. (eller flera under en månads tid) 149:- + där finns andra godbitar med..
Tyvärr verkar det som om vi i Sverige/Europa får vänta till 17.00 för att få spela..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Första gången det var billigare att handla på xbox store än fysiskt i affär. Löjligt att behöva vänta tills 17.00 för att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lider inte alla skräckspel av att det blir action i slutet?
Oftast har man stött på alla typer av fiender, skräcken trubbas av med tiden när man spelar, sedan har man oftast mer vapen och ammo än vad man behöver.
Så det är kanske inte så märkligt att det blir mer action i slutet.
Det var väl därför RE 7 och 8 gick över till first person-view, för att få tillbaka skräckelementet.

Det blir ofta lite mer action mot slutet på denna typ av sckräck-media.

Alla typer av spel eller filmer där hjälten kan uppgradera sig, skaffa vapen osv brukar sluta med action. Final girl t.ex i filmer. Den sista överlevaren lyckas till slut mörda mördaren som utan problem dödat 10tal ungdomar innan.(Eller gjorde hon det? dum dum duuuuum)

Det blir speciellt tydligt i spel som detta där du faktiskt uppgraderar dina vapen osv och blir sjukt stark. Sen så klart så vänjer man sig lite vid jumpscares osv.

Generellt ska inte hjälten kunna slåss tillbaka eller iallafall kunna mörda det som jagar dig för att det inte ska bli så mycket action mot slutet.

RE 7 och 8 har samma "problem" för min del, det började bra sen blev det väldans mycket action, 8an tyckte jag var mycket action direkt. Inget jag tycker är ett problem dock, gillar att känna mig starkare osv.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Första gången det var billigare att handla på xbox store än fysiskt i affär. Löjligt att behöva vänta tills 17.00 för att spela spelet.

??
Xbox Store tar 849 kr, Spelbutiken 689 kr, NetOnNet 699 kr, resten 799 kr.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nice! Förvänta mig att de skulle göra det bra och det verkar dom ha gjort

Blir en genomspelning via ea play imorgon, sen har man tid att testa wild hearts också innan månadsmedlemskapet går ut

Kommer det till EA Play/Game Pass? Faan... då kan jag inte skylla på att jag inte har råd.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer det till EA Play/Game Pass? Faan... då kan jag inte skylla på att jag inte har råd.

Ja betalar man för ea play pro så kan man spela det.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lider inte alla skräckspel av att det blir action i slutet?
Oftast har man stött på alla typer av fiender, skräcken trubbas av med tiden när man spelar, sedan har man oftast mer vapen och ammo än vad man behöver.
Så det är kanske inte så märkligt att det blir mer action i slutet.
Det var väl därför RE 7 och 8 gick över till first person-view, för att få tillbaka skräckelementet.

Sker organiskt då historier utan att huvudkaraktären utvecklas faller platt. Därav varför som så många påpekat - skräckfilmer som spel resulterar i en slutfight där man bemästrar skräcken.

Medlem
Skrivet av Håkan:

??
Xbox Store tar 849 kr, Spelbutiken 689 kr, NetOnNet 699 kr, resten 799 kr.

Köpte det digitalt för 749 kr och överallt i butiker kostade det 799 kr.

Medlem

Har aldrig spelat dead space men om det kommer upp i samma klass som Calisto Protocol som släpptes förra månaden så blir det ett köp. Får kolla lite youtube klipp

Avstängd

Ett mycket bättre spel än skräpet callisto protocol som fortf är trasigt men också fruktansvärt tråkigt.

Avstängd
Skrivet av submariner:

Har aldrig spelat dead space men om det kommer upp i samma klass som Calisto Protocol som släpptes förra månaden så blir det ett köp. Får kolla lite youtube klipp

Dead Space är mycket bättre än TCP. Den enda klass TCP kan tillskrivas är avgrunden, så jävla pissdåligt som det är.

Medlem

Bra recension av ett spel som jag aldrig kommer våga spela.

Men jag ogillar upplägget med anonyma recensenter på FZ. Tycker det tar udden av trovärdigheten lite. Dessutom blir det opersonligt. Anonymitet gör sig bättre i forumet än på redaktionell plats.

Medlem

Har ju ingen hype inför detta i och med att jag för något år sedan spelade genom 1an 2an 3an på gamepass så blev väl lite less där. Var väl några månader efter det som det började komma info om Dead Space remake.

Jag kommer köpa det i framtiden. Kanske införskaffas på tradera när jag har lite spel att spela.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Blir definitivt ett köp när priset sjunkit lite

Medlem
Skrivet av bluebird:

Bra recension av ett spel som jag aldrig kommer våga spela.

Men jag ogillar upplägget med anonyma recensenter på FZ. Tycker det tar udden av trovärdigheten lite. Dessutom blir det opersonligt. Anonymitet gör sig bättre i forumet än på redaktionell plats.

Kan hålla med, står att "Sisyr" är mannen/kvinnan bakom recensionen men skulle hellre sätt det riktiga namnet än ett nick.


signatur

7900XTX
7800X3D

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bluebird:

Bra recension av ett spel som jag aldrig kommer våga spela.

Men jag ogillar upplägget med anonyma recensenter på FZ. Tycker det tar udden av trovärdigheten lite. Dessutom blir det opersonligt. Anonymitet gör sig bättre i forumet än på redaktionell plats.

Skrivet av alias:

Kan hålla med, står att "Sisyr" är mannen/kvinnan bakom recensionen men skulle hellre sätt det riktiga namnet än ett nick.

Tja! Har inte så mycket med anonymitet att göra utan att jag redan nickat Sisyr på sajten i ca 15 år. Mitt namn (Mikael Berg) och/eller nuna har dykt upp i Fragzone Fredag, (nästan) varje vecka i kollen över vad redaktionen och läsarna spelar över helgen, samt förstås i julhälsningen.

Men jag kan absolut byta namn på profilen om det efterfrågas, så fixar det snarast.

Redaktör
Skrivet av alias:

Kan hålla med, står att "Sisyr" är mannen/kvinnan bakom recensionen men skulle hellre sätt det riktiga namnet än ett nick.

Rätt, man kan ju inte ha @alias. Han har fixat det nu - tack för feedback (du och @bluebird).


signatur
Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Tja! Har inte så mycket med anonymitet att göra utan att jag redan nickat Sisyr på sajten i ca 15 år. Mitt namn (Mikael Berg) och/eller nuna har dykt upp i Fragzone Fredag, (nästan) varje vecka i kollen över vad redaktionen och läsarna spelar över helgen, samt förstås i julhälsningen.

Men jag kan absolut byta namn på profilen om det efterfrågas, så fixar det snarast.

Så klart du inte behöver byta profilnamn, känner igen dig sen länge. Tyckte bara när det gäller en recension så ser det bättre ut med ett riktikt namn bakom än fz nicket. Fixat nu så tack.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Dead Space är mycket bättre än TCP. Den enda klass TCP kan tillskrivas är avgrunden, så jävla pissdåligt som det är.

Att skriva som du gör betyder att du inte ens har spelat det. Sluta läs korkarde betyg och testa det istället vetja

Medlem

Satan vad kul det är! Och äntligen ett spel som flyter som smör på release-dagen.
Ligger på stabila 100 FPS med allt maxat, 3440x1440 RTX 4090.
Sen ska vi inte snacka om ljudet. Atmos och hörlurar säger jag bara...

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Satan vad kul det är! Och äntligen ett spel som flyter som smör på release-dagen.
Ligger på stabila 100 FPS med allt maxat, 3440x1440 RTX 4090.
Sen ska vi inte snacka om ljudet. Atmos och hörlurar säger jag bara...

Håller med! Väldigt nöjd med köpet. Inte ofta ett spel känns såhär bra optimerat och
felfritt redan dag 1.

Spelet är t.om. mer imponerande än jag hade hoppats. Det känns verkligen som man är där! Speciellt med den grymma ljudbilden.

Har "bara" ett 2080ti just nu till min 4K TV men med DLSS på Balanced och High settings är det iaf locked 60fps och
ser riktigt imponerande ut.

Med Nvidia Low Latency på Ultra (i kontrollpanelen) känns spelet väldigt responsiva även på 60fps. Stor skillnad med den helt av och Ultra.

Blir dock ett 4xxx kort senare i vår kanske.

Dead Space - spelet med det tramsigaste protagonistnamnet ever får en remake i form av en rejäl grafisk uppdatering, men det gör inte spelet mer kul att spela - tyvärr. Lika tråkig bandesign som tidigare och limbmeckaniken var halv-intressant i någon timme, men sedan föll det ganska platt. Don't fall in to the hype...!

Skrivet av kanshira:

Första gången det var billigare att handla på xbox store än fysiskt i affär. Löjligt att behöva vänta tills 17.00 för att spela spelet.

Var har du ha handlat genom åren?!

Avstängd
Skrivet av submariner:

Att skriva som du gör betyder att du inte ens har spelat det. Sluta läs korkarde betyg och testa det istället vetja

Jag har spelat TCP din nöt.

Medlem

Jämförelse med originalet.

Efter att ha kollat genom hela youtubeklippet känns det som att vissa delar känns läskigare i originalet. Men man kanske ska spela detta med hörlurar?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar