Robot
Blood Bowl 3

Våldsam men blodfattig uppföljare.

#blood-bowl-3


Moderator | Testpilot

"Finns ingen större anledning att skaffa detta istället för föregångarna"

Då har man på riktigt gjort en helt otroligt dålig uppföljare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Finns ingen större anledning att skaffa detta istället för föregångarna"

Då har man på riktigt gjort en helt otroligt dålig uppföljare.

Ja, det är väldigt svårt att säga att se träffat mitt i prick här.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Finns ingen större anledning att skaffa detta istället för föregångarna"

Då har man på riktigt gjort en helt otroligt dålig uppföljare.

FIFA som förebild? Säljer ju hur bra som helst varje år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Finns ingen större anledning att skaffa detta istället för föregångarna"

Då har man på riktigt gjort en helt otroligt dålig uppföljare.

Skrivet av Joakim Kilman:

Ja, det är väldigt svårt att säga att se träffat mitt i prick här.

Det är en otroligt bristfällig produkt i dagsläget. Vad som dock är värt att nämna, och som är anledningen till att jag hellre spelar bb3 trots att det är såpass ofärdigt, är att det är baserat på 2020-reglerna medan 2an går efter de gamla reglerna. Dvs det är nytt sätt att lvla gubbarna, nya lag och lite nya skills. Men en ny bb spelare borde hålla sig borta från 3an i 6-12 månader till.

Skribent
Skrivet av Govein:

Det är en otroligt bristfällig produkt i dagsläget. Vad som dock är värt att nämna, och som är anledningen till att jag hellre spelar bb3 trots att det är såpass ofärdigt, är att det är baserat på 2020-reglerna medan 2an går efter de gamla reglerna. Dvs det är nytt sätt att lvla gubbarna, nya lag och lite nya skills. Men en ny bb spelare borde hålla sig borta från 3an i 6-12 månader till.

Ja, om man föredrar de nya reglerna och uppgraderingssystemet så har BB3 den fördelen.
För de flesta spelare skulle jag tro att ändringarna inte är tillräckligt för att det ska motivera ett köp, dock. För egen del är jag osäker på om jag föredrar det gamla eller nya systemet.

Medlem

Skulle säga att de nya reglerna är den enda anledningen till att skaffa detta i dag. Om man spelar BB fysiskt vid sidan av och inte vill hålla koll på olika regelverk är detta en skänk från ovan. Vill man bara avnjuta lite dödlig amerikansk fotboll i digitalt format är det svårt att inte hellre rekommendera BB2 Legendary Edition som innehåller grundspel, expansion samt 16 nya lag till en lägre prislapp än detta. Men det är givetvis upp till var och en.

Medlem

Förstår hur du menar i recensionen med att det är lite fattigt för tillfället men personligen har jag skitkul och roligt spela med de nya reglerna på samma sätt som vi gör med tabletop versionen. Kan lätt rekommenderas om ni frågar mig. Kör både skaven och ett orc lag i en öppen ladder och det var längesen jag hade så roligt

Tor
Medlem

Om deras roadmap håller gissar jag på att det blir ett ganska bra spel mot november till. Har trots besvikelsen kring allt som saknas och en drös buggar haft ganska skoj i spelet så långt (servrarna är dessutom ganska stabila nu). Med det sagt rekommenderar jag majoriteten att vänta med köp tills det är i bättre skick

Skribent
Skrivet av Tor:

Om deras roadmap håller gissar jag på att det blir ett ganska bra spel mot november till. Har trots besvikelsen kring allt som saknas och en drös buggar haft ganska skoj i spelet så långt (servrarna är dessutom ganska stabila nu). Med det sagt rekommenderar jag majoriteten att vänta med köp tills det är i bättre skick

När en "Complete Edition" släpps så skulle jag gissa att både kritiker och spelare är mer positiva. En skakig release behöver inte betyda att ett spel är dömt för alltid.

Tor
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

När en "Complete Edition" släpps så skulle jag gissa att både kritiker och spelare är mer positiva. En skakig release behöver inte betyda att ett spel är dömt för alltid.

Nej absolut inte, Blood bowl 2 var riktigt kasst när det släpptes också och det är fint nu.

Medlem

Spelet var först annonserat att släppas 2020 men blev kraftigt fördröjt. 2,5 år senare så har vi fortfarande en botchad release som är buggig och saknar funktioner.

Blood Bowl 3 is coming next year
https://www.pcgamer.com/blood-bowl-3-is-coming-next-year/

Medlem

"Blood Bowl 2 - Legendary Edition" för 6 Euro på Steam just nu

Inget svårt val

Medlem

Håller med Herr Killman till 100%. Detta spelet är nog bra om 6-12 månader. De har på något sätt lyckats göra AIn SÄMRE än BB2 (jag föredrar också långa sp ligor) och skicket AIn är i så vinner man varenda match utan att ens försöka. AIn försöker inte ens gå efter bollhållaren många ggr.

Det enda som är bättre med BB3 gentemot BB2 är grafiken och det nya regelsystemet, som jag föredrar.


signatur

I drank what?

Medlem

En undran till er som har spelet. Jag har tvåan och funderar på om stöd för Controller funkar parallellt med mus och tangentbord i 3:an.
Jag skulle vilja ha möjlighet att spela detta smidigt via Steamlink på TV'n. I tvåan var man tvungen o välja input type.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Håller med Herr Killman till 100%. Detta spelet är nog bra om 6-12 månader. De har på något sätt lyckats göra AIn SÄMRE än BB2 (jag föredrar också långa sp ligor) och skicket AIn är i så vinner man varenda match utan att ens försöka. AIn försöker inte ens gå efter bollhållaren många ggr.

Det enda som är bättre med BB3 gentemot BB2 är grafiken och det nya regelsystemet, som jag föredrar.

AI:n är ganska vettlös, särskilt med tanke på att den ändå kan ta lite tid på sig att fundera ut sitt drag.

Medlem
Skrivet av Ringo:

En undran till er som har spelet. Jag har tvåan och funderar på om stöd för Controller funkar parallellt med mus och tangentbord i 3:an.
Jag skulle vilja ha möjlighet att spela detta smidigt via Steamlink på TV'n. I tvåan var man tvungen o välja input type.

Jag har inget rakt svar men i options har jag sett att man kan välja vilka ”controller ikoner” man vill ska visas. Förinställd på Xbox kontroll. Jag har inte sett några ikoner alls iom att jag använder mus och tangentbord. Kan inte tänka mig annat än att det skall fungera med en kontroll om det finns sådana inställningar i options. Spelet finns ju dessutom till konsol så det bör vara helt ok.

Edit: eller menade du om båda fungerar samtidigt kanske?

Tor
Medlem
Skrivet av Ringo:

En undran till er som har spelet. Jag har tvåan och funderar på om stöd för Controller funkar parallellt med mus och tangentbord i 3:an.
Jag skulle vilja ha möjlighet att spela detta smidigt via Steamlink på TV'n. I tvåan var man tvungen o välja input type.

Provade nu med xbox-kontroll, det funkar med båda samtidigt. Ikonerna skiftar beroende på vad du använder för tillfället också.

Medlem
Skrivet av Tor:

Provade nu med xbox-kontroll, det funkar med båda samtidigt. Ikonerna skiftar beroende på vad du använder för tillfället också.

Som sig bör alltså. Tack för att du tog dig tid! Det är uppskattat.

1
Skriv svar