Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

19.00 – Future Games Show med Life by You, Lords of the Fallen m.fl.

Robot
19.00 – Future Games Show med Life by You, Lords of the Fallen m.fl.

Leds av en skådisduo från Spider-Man.

#future-games-show, #spelsommar


Medlem

Sitter och kollar. Laura och Yuri känns lagom stela när de drar skämt som ska låta personliga, men som skrivits av nån manusförfattare helt utan komisk timing... Annars ser väl spelen ok ut så här långt.

Medlem

Lords of the fallen ser så grymt ut, men man kan inte låta bli vara skeptisk till alla Souls-like som inte är från From.


signatur

Memento Mori

Avstängd

Spelkonferenserna har verkligen tappat i kvalitet sedan E3 gick i graven. Shit vilket sömnpiller.

Medlem

Verkar som att vi har ett par mörka år av speltorka framöver om detta är allt som är på gång.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lords of the fallen ser så grymt ut, men man kan inte låta bli vara skeptisk till alla Souls-like som inte är från From.

Finns ju dock många soulslike som ej är från From som ändå är ganska grymma. Typ mortal shell, thymesia, noih mm.

Medlem

Lords of the fallen såg väldigt bra ut och Pacific Drive ser ju fortfarande lika intressant ut som första gången det visades. Resten var inte mycket å hurra för.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Spelkonferenserna har verkligen tappat i kvalitet sedan E3 gick i graven. Shit vilket sömnpiller.

Nu är ju detta en konferens som främst täcker mindre utvecklare och som under E3 inte fått någon plats i rampljuset alls. Dom stora aktörerna har ju shower som spelmässigt slår sina gamla E3 shower då mycket av det onödiga fluffet från E3 är borta och fokus bara är på spelen. Lätt att glömma hur många skit konferenser det varit under E3 med.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Spelkonferenserna har verkligen tappat i kvalitet sedan E3 gick i graven. Shit vilket sömnpiller.

Företag kanske har insett att det är onödigt att bygga upp hype långt innan släpp? Man kan ju hoppas i alla fall


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jävlar... Det var länge sedan jag såg så många dåliga spel på så kort tid. LotF var väl det enda som såg okey ut men inget jag kommer köpa igen direkt. Och så VR spelen... Vilken dynga! Är glad att jag aldrig investerat i ett VR headset om det var det jag hade att se fram emot.

Medlem

Showen var för det mesta zzz och cringe men om man hoppar över det och lägger lite fokus på spelen som visades så fanns det ändå en del spel som Jag själv kommer hålla ett extra öga på.

_
Lords of the Fallen (Reboot)

_
The Last Faith

_
En Garde!

_
Madison VR

_
Layers of Fear (2023)

_
Reveil

-
Pacific Drive

_
Luto

_
The Spirit of the Samurai

Mycket skräck och dark themed spel vilket jag bara önskar mig mera av, inte för alla men jag gillar!
Fanns ju fler spel som mycket säkert är sjukt grymma spel men som jag personligen inte har intresse av att spela.

My thoughts angående denna mindre show, ville slänga ut lite trailers då det enligt mig blev lite mycket negativt fokus i tråden.

1
Skriv svar