Overwatch 2s Regissör vill återvända till mer story-fokuserat material
Aron Keller säger att de tappade bollen med Overwatch.
Förstår inte varför folk vill ha PVE och Story till Overwatch? Det är en online shooter. Gör spelet bra för vad det ska vara först och främst.
Verkligen. Trodde ingen bad om detta.
Verkligen. Trodde ingen bad om detta.
Jag ber om detta. Jag spelar iofs inte Overwatch längre. Dels av den anledningen.
PvE är inget som jag längtar efter, men definitivt mer story. För att hålla en hero shooter med unika karaktärer vid liv behövs en levande värld. Jag vill följa karaktärerna och deras resa framåt, deras relationer och personliga utveckling. Är utvecklarna riktigt ambitiösa går det till och med att väva in story i nerfs och buffar av karaktärer.
Overwatch var och är en online shooter, att försöka tillfredsställa single player-kåta dad-gamers som är livrädda för att möta andra riktiga människor i spel är helt fel väg att gå.
Jag är bättre än dig i Overwatch och hade gärna sett lite mer pve.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Overwatch var och är en online shooter, att försöka tillfredsställa single player-kåta dad-gamers som är livrädda för att möta andra riktiga människor i spel är helt fel väg att gå.
Reported för att hata på dad-gamers!
Jag skulle kunna krossa dig, snorvalp, i allt från Quake2 till CS 1.5.
Reported för att hata på dad-gamers!
Jag skulle kunna krossa dig, snorvalp, i allt från Quake2 till CS 1.5.
Haha, är själv en "dad-gamer" men tillhör inte den stora skaran farsor som pga lite högre ålder och mindre tid helt plötsligt har blivit livrädda för allt som har med pvp att göra och endast anser att varenda spel måste ha en "story" och vara ett single player-vänligt lir.
Overwatch var och är en online shooter, att försöka tillfredsställa single player-kåta dad-gamers som är livrädda för att möta andra riktiga människor i spel är helt fel väg att gå.
Det är faktiskt sjukt hur många Online-spel som dör nu bara för att devsen försöker tillfredsställa dad-gamers
För er som skriver "singelplayer" och "ingen ber om det".
Overwatch 1 hade mycket PVE. Men man var i team.
Man spelade unga versioner av 4 hjältar som slogs mot horder av robotar på London banan för att återberätta "the robot uprising".
Eller så var det skojsigare på Halloween när man körde hjältar mot "Doctor Junkenstein" och hans zombies inkl frankenstein skin på Roadhog eller häx-Mercy.
Och det var kul. Inget snack om det.
Och även om jag aldrig blev nån Overwatch-lore-nörd aå var det ändå kul att veta att exempelvis Genji och Hanzo var bröder.
Det gjorde hela världen lite mer levande.
Inte så att man satt och var emotionellt investerad i storyn när man skulle putta en bil genom Havanna (?) Men character design, röstskådisar, grafisk stil och story. Allt bygger ju en helhet.
Jag ber om detta. Jag spelar iofs inte Overwatch längre. Dels av den anledningen.
Agree…när blev både och dåligt liksom?
Haha, är själv en "dad-gamer" men tillhör inte den stora skaran farsor som pga lite högre ålder och mindre tid helt plötsligt har blivit livrädda för allt som har med pvp att göra och endast anser att varenda spel måste ha en "story" och vara ett single player-vänligt lir.
Suck, noob, det är vi dad-gamers som inte har tid för alla involverande, story-tunga och underbara singleplayer-spel som oftast får nöja oss med de snabbare och mer lättillgängliga online-pvp i stil med Overwatch, Fortnite mm.
Däremot växer ju bitterheten med åldern, så jag slutade spela Overwatch med tvåan just för att Blizzard bliv giriga kräk istället för spelutvecklare. Enough is enough.
Det är faktiskt sjukt hur många Online-spel som dör nu bara för att devsen försöker tillfredsställa dad-gamers
Vilka skulle det vara?
Nu spelar jag inte Overwatch. Men visst tog dom bort möjligheten att spela första spelet?
Ja….det blev som en oönskad Win-uppdatering som la till funktioner ingen bett om samtidigt som det blev gratis.
Vilka skulle det vara?
Monster Hunter Wilds är ett bra senaste exampel på detta.
Mer fokus på storyn, att ta bort alla "dryga" mekaniker, göra spelet mycket lättare och mindre tidskrävande. För någon vecka sedan hade Monster hunter world som är över 7 år gammalt fler spelare än Wilds. Wilds har lite fler spelare nu igen vilket jag antar beror på en ny uppdatering eller något.
https://www.reddit.com/r/MHWilds/comments/1jcta2o/i_really_li...
Diablo 4 är också ett spel som blev nästan total förstört för att dem fokuserade så mycket på att tillfredsställa "dad-gamers" vilket gjorde att spelet blev tok för lätt och har noll utmaning.
Självklart har jag inget emot att det finns spel som inte kräver stor utmaning, kräver massa tid för att spela och sådant. Problemet med dad-gamers är att de vill att ALLA Spel skall tillfredsställa dem, precis som om dem är berättigad att ALLA spel skall vara för dem. Vilket leder till att spel som Monster Hunter vars hela identitet har varit ett mer utmanande spel som kräver rätt mycket engagemang, till ett mer simpelt, mindre tidskrävande och lätt spel... vars det redan finns oändligt massor utav.
Monster Hunter Wilds är ett bra senaste exampel på detta.
Mer fokus på storyn, att ta bort alla "dryga" mekaniker, göra spelet mycket lättare och mindre tidskrävande. För någon vecka sedan hade Monster hunter world som är över 7 år gammalt fler spelare än Wilds. Wilds har lite fler spelare nu igen vilket jag antar beror på en ny uppdatering eller något.
https://www.reddit.com/r/MHWilds/comments/1jcta2o/i_really_li...
Diablo 4 är också ett spel som blev nästan total förstört för att dem fokuserade så mycket på att tillfredsställa "dad-gamers" vilket gjorde att spelet blev tok för lätt och har noll utmaning.
Självklart har jag inget emot att det finns spel som inte kräver stor utmaning, kräver massa tid för att spela och sådant. Problemet med dad-gamers är att de vill att ALLA Spel skall tillfredsställa dem, precis som om dem är berättigad att ALLA spel skall vara för dem. Vilket leder till att spel som Monster Hunter vars hela identitet har varit ett mer utmanande spel som kräver rätt mycket engagemang, till ett mer simpelt, mindre tidskrävande och lätt spel... vars det redan finns oändligt massor utav.
PvP i OverWatch 2 försvinner inte för att dom lägger till PvE.
För er som skriver "singelplayer" och "ingen ber om det".
Overwatch 1 hade mycket PVE. Men man var i team.
Man spelade unga versioner av 4 hjältar som slogs mot horder av robotar på London banan för att återberätta "the robot uprising".
Eller så var det skojsigare på Halloween när man körde hjältar mot "Doctor Junkenstein" och hans zombies inkl frankenstein skin på Roadhog eller häx-Mercy.
Och det var kul. Inget snack om det.
Och även om jag aldrig blev nån Overwatch-lore-nörd aå var det ändå kul att veta att exempelvis Genji och Hanzo var bröder.
Det gjorde hela världen lite mer levande.
Inte så att man satt och var emotionellt investerad i storyn när man skulle putta en bil genom Havanna (?) Men character design, röstskådisar, grafisk stil och story. Allt bygger ju en helhet.
Ja, men alla spelade dom här eventen typ en gång för att få ett skin. Inte värt utvecklingstiden.
Ja, men alla spelade dom här eventen typ en gång för att få ett skin. Inte värt utvecklingstiden.
Det handlar om world building, och det kan dra väldigt mycket extra folk på sitt sätt.
Diablo 4 är också ett spel som blev nästan total förstört för att dem fokuserade så mycket på att tillfredsställa "dad-gamers" vilket gjorde att spelet blev tok för lätt och har noll utmaning.
Vilka dad-gamers gillade D4?
Det är ju värsta sörjan av att tilltala "new generation" med loot drops via social, seasons, en miljobn animationer på skärmen samtidigt som inget egentligen händer. Dad-gamers tror jag ville ha mer D2.
A badly drawn wolf
Självklart har jag inget emot att det finns spel som inte kräver stor utmaning, kräver massa tid för att spela och sådant. Problemet med dad-gamers är att de vill att ALLA Spel skall tillfredsställa dem,
Haha va? My sweet summerchild, det är pga den yngre generationen allt är så nerdummat. Vi växte upp utan checkpoints runt varje hörn, där man fick kämpa hundratals timmar för vettig loot, när vi spelade spel så var det svårt. Idag hålls alla i handen för småbarnen inte har tålamod. Förlorade du alla dina "lives" ja då va det game-over, börja om på nytt, inget jävla save/load scumming som finns tillgängligt för alla idag. Inte tillgång till en uppsjö av guider, fusk, trainers och dylikt när man fastnad i något. Man fick gott försöka hitta en gamer-tidning och hoppas på att de gjort nå reportage om just ditt spel du spelar just nu.
"Ironman mode" var default difficulty setting när vi växte upp, nu är det en valfri extra utmaning. Ofta i spel som har svårighetsgrader som kan liknas med att en 3 åring kan hantera att hålla in en spak och till slut ta sig igenom ett spel för allt är så nerdummat och enkelt.
Haha va? My sweet summerchild, det är pga den yngre generationen allt är så nerdummat. Vi växte upp utan checkpoints runt varje hörn, där man fick kämpa hundratals timmar för vettig loot, när vi spelade spel så var det svårt. Idag hålls alla i handen för småbarnen inte har tålamod. Förlorade du alla dina "lives" ja då va det game-over, börja om på nytt, inget jävla save/load scumming som finns tillgängligt för alla idag. Inte tillgång till en uppsjö av guider, fusk, trainers och dylikt när man fastnad i något. Man fick gott försöka hitta en gamer-tidning och hoppas på att de gjort nå reportage om just ditt spel du spelar just nu.
"Ironman mode" var default difficulty setting när vi växte upp, nu är det en valfri extra utmaning. Ofta i spel som har svårighetsgrader som kan liknas med att en 3 åring kan hantera att hålla in en spak och till slut ta sig igenom ett spel för allt är så nerdummat och enkelt.
Jag tror du är lite förvirrad vad en "dad-gamer" är för något.
Hoppas verkligen inte det, all PVE fokus de försökte lägga ner tidigare på spelet slutade med riktig tråkiga Story Mode events som man var tvungen att betala för, onödig utvecklingstid som de borde ha lagt på grundspelet istället.
Den riktningen man går idag med Stadium osv. är mycket bättre.
Istället för PVE kan de väl lägga energi på World Building genom Animerade Klipp, Serier, back-storys osv istället igen.
Monster Hunter Wilds är ett bra senaste exampel på detta.
Mer fokus på storyn, att ta bort alla "dryga" mekaniker, göra spelet mycket lättare och mindre tidskrävande. För någon vecka sedan hade Monster hunter world som är över 7 år gammalt fler spelare än Wilds. Wilds har lite fler spelare nu igen vilket jag antar beror på en ny uppdatering eller något.
https://www.reddit.com/r/MHWilds/comments/1jcta2o/i_really_li...
Diablo 4 är också ett spel som blev nästan total förstört för att dem fokuserade så mycket på att tillfredsställa "dad-gamers" vilket gjorde att spelet blev tok för lätt och har noll utmaning.
Självklart har jag inget emot att det finns spel som inte kräver stor utmaning, kräver massa tid för att spela och sådant. Problemet med dad-gamers är att de vill att ALLA Spel skall tillfredsställa dem, precis som om dem är berättigad att ALLA spel skall vara för dem. Vilket leder till att spel som Monster Hunter vars hela identitet har varit ett mer utmanande spel som kräver rätt mycket engagemang, till ett mer simpelt, mindre tidskrävande och lätt spel... vars det redan finns oändligt massor utav.
Jag säger inte att du har fel i fördumningen av spel, jag vänder mig nog bara mot vad du kallar för ”dad-gamer” 😂 För oss som spelat videospel sen de uppfanns, hade de första hemdatorerna och har sett internet födas så är det rätt starkt att höra någon ”valp” kläcka ur sig att ”dad-gamers” som oss skulle ligga bakom skit som Diablo 4, vi som var pionjärerna i allt vad data och tv-spel är idag.
Ifall det skett en fördummande av spel så lägger jag det snarare framför fötterna på dagens barn, ungdomar och ofärdiga vuxna som ska ha det så jäkla lätt för sig hela tiden, som verkar tycka att mikrotransaktioner är försvarbart och är bortskämda med världens största spelutbud, vilket får dem att behandla spel som en slit-och-släng-produkt som de har all rätt i världen till, helst gratis.
Självklart ska investmentbolagen också ha en känga, med båda fötterna, för att de har kapitaliserat sönder det som en gång var världens roligaste hobby. Lyckligtvis är marknaden så stor att det ändå går att hitta en uppsjö av fantastiska titlar i detta hav av skräp. Jag har inga större problem att hitta fantastiska spel bland avkommorna till de två stora syndabockarna ovan, man får bara vara mer selektiv än innan, och aldrig någonsin lita på att en uppföljare är synonymt med kvalitét.
Jag säger inte att du har fel i fördumningen av spel, jag vänder mig nog bara mot vad du kallar för ”dad-gamer” 😂 För oss som spelat videospel sen de uppfanns, hade de första hemdatorerna och har sett internet födas så är det rätt starkt att höra någon ”valp” kläcka ur sig att ”dad-gamers” som oss skulle ligga bakom skit som Diablo 4, vi som var pionjärerna i allt vad data och tv-spel är idag.
Ifall det skett en fördummande av spel så lägger jag det snarare framför fötterna på dagens barn, ungdomar och ofärdiga vuxna som ska ha det så jäkla lätt för sig hela tiden, som verkar tycka att mikrotransaktioner är försvarbart och är bortskämda med världens största spelutbud, vilket får dem att behandla spel som en slit-och-släng-produkt som de har all rätt i världen till, helst gratis.
Självklart ska investmentbolagen också ha en känga, med båda fötterna, för att de har kapitaliserat sönder det som en gång var världens roligaste hobby. Lyckligtvis är marknaden så stor att det ändå går att hitta en uppsjö av fantastiska titlar i detta hav av skräp. Jag har inga större problem att hitta fantastiska spel bland avkommorna till de två stora syndabockarna ovan, man får bara vara mer selektiv än innan, och aldrig någonsin lita på att en uppföljare är synonymt med kvalitét.
Jaha så nu är jag en valp? Och som jag nämnde till en annan person här så vore det nog bra om du kollade upp lite mer vad en "dad-gamer" egentligen är.
Jaha så nu är jag en valp? Och som jag nämnde till en annan person här så vore det nog bra om du kollade upp lite mer vad en "dad-gamer" egentligen är.
Det kanske blir lättare ifall du länkar till någonting annat än ett ord som låter påhittat av dig själv? Jag känner liksom inte att det ligger på mig att söka reda på youtubern som antagligen hittade på begreppet. Nu har jag ju lite svårt att uppbåda tillräckligt med intresse för att hålla mig uppdaterad med den senaste ”slangen”, men som tvåbarnsfar och gamer så kanske du förstår jag jag har reservationer mot uttrycket, speciellt som du är ganska generös med att använda det i negativa ordalag.
Diablo 4 är också ett spel som blev nästan total förstört för att dem fokuserade så mycket på att tillfredsställa "dad-gamers" vilket gjorde att spelet blev tok för lätt och har noll utmaning.
Nu är det ett tag sen jag spelade Diablo 4, så minnet sviker lite vad gäller svårighetsgrad. Däremot sitter jag och spelar Diablo 2 just nu. Jag har fått upp tre olika karaktärer till 80, +/- några levels. Det som slår mig är hur lätt spelet är. Jag har inte spelat Diablo 2 sen releasen av Lord of Destruction för 20+ år sedan, och jag hade för mig att det skulle vara kämpigt, men utöver några få fiender så är det ju aldrig frågan om något större motstånd. Se till att du har resistance maxat, fokusera på vitality och välj en attack skill som inte är helt värdelös så äre bara mosa på.
Jag har liksom inget minne av att jag tyckte Diablo 4 var lättare än så här. Om något så dog jag mer i D4.