Den snabblagade airfryer-tråden!
Hej,
Jag hittade ingen tråd om airfryers och jag kan väl inte vara den enda här som disponerar en sådan. Här kan man tipsa eller fråga om råd, ta del av recept eller gnälla som en kärring.
Jag tänkte testa att köra sidfläsk nu i helgen och googlade lite men fick inte fram något vettigt. Är det någon som har koll på temp och tid alternativt tips om just det här? Jag tänkte bestryka fläsket med lönnsirap!
Burn in the light.
Lustigt att se den här tråden, jag är själv preciiis inne på att införskaffa en airfryer då jag känner att fixa specifikt pommes i ugn är så jäkla osmidigt. Värma upp en gigantisk (i sammanhanget) ugn för lite pommes (för en person, mig själv), på en stor plåt som sen ska diskas... och att köpa pommes ute blir ju svindyrt sett till vad det kostar att köpa ett paket frysta sådana (med svensk potatis dessutom) i affären.
Hoppas det inte gör något att jag klampar in och ber om lite tips/råd? Har kikat på en Philips NA221 då de verkar få bra betyg i tester/recensioner, och sen köpa till "skålar" av bakpapper (för att underlätta rengöring) och även en sprayflaska för att få lite olja på pommesen så de inte blir snustorra.
Andra rekommendationer? Vilken olja kör ni till pommes, om någon? Hur blir de? Hur ofta behöver man skaka om för att det inte ska bli ojämnt? Temp/tid-förslag o.s.v.?
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Lustigt att se den här tråden, jag är själv preciiis inne på att införskaffa en airfryer då jag känner att fixa specifikt pommes i ugn är så jäkla osmidigt. Värma upp en gigantisk (i sammanhanget) ugn för lite pommes (för en person, mig själv), på en stor plåt som sen ska diskas... och att köpa pommes ute blir ju svindyrt sett till vad det kostar att köpa ett paket frysta sådana (med svensk potatis dessutom) i affären.
Hoppas det inte gör något att jag klampar in och ber om lite tips/råd? Har kikat på en Philips NA221 då de verkar få bra betyg i tester/recensioner, och sen köpa till "skålar" av bakpapper (för att underlätta rengöring) och även en sprayflaska för att få lite olja på pommesen så de inte blir snustorra.
Andra rekommendationer? Vilken olja kör ni till pommes, om någon? Hur blir de? Hur ofta behöver man skaka om för att det inte ska bli ojämnt? Temp/tid-förslag o.s.v.?
Jag tycker att pommes från Aviko blir bäst. Föredrar utan olja, det har blivit ganska soggigt snabbt annars. Skakar om efter hälften av tiden, gör gärna små batcher!
200 grader i 10 minuter ge och ta beroende på vilken typ av pommes du köper.
Lax är det som blivit allra bäst mot annan tillagningsmetod!
Burn in the light.
Jag tycker att pommes från Aviko blir bäst. Föredrar utan olja, det har blivit ganska soggigt snabbt annars. Skakar om efter hälften av tiden, gör gärna små batcher!
200 grader i 10 minuter ge och ta beroende på vilken typ av pommes du köper.
Lax är det som blivit allra bäst mot annan tillagningsmetod!
Tack! Är nog värt att prova ändå, det är ju ingen förmögenhet i inköpspris även för en märkespryl. Såg att de billigare på Clas/Kjell/Netonnet låg på typ 300 spänn. 😅
Och just att slippa krångla med att värma upp en ugn eller diska stora pannor och grytor... det är lockande, helt klart.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.