Arc Raiders låg högt på Steam under helgens test

Robot
Arc Raiders låg högt på Steam under helgens test

Höstens andra svenska spel som gör väsen av sig.

#arc-raiders, #battlefield-6, #embark-studios, #steam

Medlem

Jag hade superkul solo i spelet så ett givet köp för mig!

signatur

Burn in the light.

Medlem

Heja Sverige, det går bra nu! Förutom i fotbollen.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skärmdumpsmästare

Har förbokat Deluxe Edition. Är så taggad att jag bokstavligen har en countdown timer på min låsskärm till mobilen.

Medlem

Aldrig varit intresserad av extraction shooters men jag och en kompis testade spelet i helgen. Det blir köp den 30e.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Blir eventuellt köp.

Medlem

Jag är bra mycket mer intresserad av ARC Raiders än BF6. BF6 känns för snabbt och hetsigt för mig.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Slaget: Team FZ
Skrivet av jeppe109:

Aldrig varit intresserad av extraction shooters men jag och en kompis testade spelet i helgen. Det blir köp den 30e.

Inte mycket för Extraction Shooters heller men tyckte detta var riktigt välgjort och atmosfäriskt. Jag hade inte haft något emot om det varit ett rent SP-spel med tanke på hur stämningen sattes i prologen.

Medlem
Citat:

ARC Raiders är ett kommande extraktionsäventyr för flera spelare, som utspelar sig i en livsfarlig framtid där jorden härjas av det mekaniska hotet ARC.

Är det lite som Helldivers 2 då?

Förnämligt pris också:

Citat:

Förköp Arc Raiders
39,99€

https://store.steampowered.com/app/1808500/ARC_Raiders/

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Köpte det precis. Hade svinkul med en polare i helgen. Måste bara fixa en fungerande mic. Jobbigt att inte kunna kommunicera med andra Raiders som inte skjuter omedelbart.

Skrivet av Broshimitsu:

Har förbokat Deluxe Edition. Är så taggad att jag bokstavligen har en countdown timer på min låsskärm till mobilen.

Samma här. Har räknat ned från smärtsamma 140 dagar. Nära nu!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Detta var roliga nyheter, jag hade riktigt kul med detta i helgen och har redan förköpt (vilket är första gången i hela mitt liv)

Medlem

Spelet var väl helt okej men märks tydligt hur tredje person perspektivet inte passar till såna här spel. Sedan vet jag inte riktigt hur det tänkte när de gjorde själva extractandet den dödligaste platsen i en raid. Alla som spelat extraction shooters innan vet att det finns inget värre än att de dö när man försöker extracta men i Arc Raiders har de gjort det till det absolut vanligaste stället att dö på

Däremot så var ju prestandan och ljuden fenomenala, märks tydligt att de lagt mycket krut på att polera spelets prestanda vilket uppskattas.

Efter helgens test skulle jag nog ge spelet 7/10. Lätt blivit en 8/10 om inte extract delen var så helvetisk som den är

Medlem
Skrivet av Cane:

Spelet var väl helt okej men märks tydligt hur tredje person perspektivet inte passar till såna här spel. Sedan vet jag inte riktigt hur det tänkte när de gjorde själva extractandet den dödligaste platsen i en raid. Alla som spelat extraction shooters innan vet att det finns inget värre än att de dö när man försöker extracta men i Arc Raiders har de gjort det till det absolut vanligaste stället att dö på

Däremot så var ju prestandan och ljuden fenomenala, märks tydligt att de lagt mycket krut på att polera spelets prestanda vilket uppskattas.

Efter helgens test skulle jag nog ge spelet 7/10. Lätt blivit en 8/10 om inte extract delen var så helvetisk som den är

Du kan köpa eller crafta nycklar som låter dig låsa upp luckor här och där på kartan som leder till basen!

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag är bra mycket mer intresserad av ARC Raiders än BF6. BF6 känns för snabbt och hetsigt för mig.

Jag dog snabbare i Arc Raiders haha. Helvete vad påhoppad jag blev helt random!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag dog snabbare i Arc Raiders haha. Helvete vad påhoppad jag blev helt random!

Låter nästan personligt

Medlem
Skrivet av redruM:

Du kan köpa eller crafta nycklar som låter dig låsa upp luckor här och där på kartan som leder till basen!

Mjo jag är medveten om raider hatches men känner bara rent allmänt att de gjort vanliga extractsen onödigt dödliga. Visst längre in är säkert 9k inte mycket för en nyckel men i början känns det rätt mycket

Medlem
Skrivet av Cane:

Mjo jag är medveten om raider hatches men känner bara rent allmänt att de gjort vanliga extractsen onödigt dödliga. Visst längre in är säkert 9k inte mycket för en nyckel men i början känns det rätt mycket

Var extractade du? För det är stor skillnad om man gör det mitt i smeten eller i utkanterna. Den i syd med gömställe är relativt säker.

Det andra knepet är att alltid ha med sig två smoke granater. Kasta en när du springer och den andra där du trycker på knappen.
Om de inte står precis bredvid är det nästan omöjligt att dö.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

1
Skriv svar