Remedys vd kliver av – efter floppande FBC: Firebreak
Jag tycker att vissa utvecklare borde släppa taget om det de satt tänderna i. Så förbannat tjatigt. Men det kommer de inte att göra.
Du är inte långt från Jontebulas nivå nu, just saying.
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Du är inte långt från Jontebulas nivå nu, just saying.
Plot twist:
scaryfoot är en remake på jontebula!
Nä men allvarligt. Det här är inte första gången han kör hela kommentarsfältet i diket, jag tycker det börjar vara på sin plats med en obligatorisk semester.
Ditt hat mot Team Bloober börjar bli smått fanatiskt nu alltså. Artikeln handlar inte alls om dem, men lik sjutton kommer du med en sarkastisk kommentar om dem.
Håller helt med. Det var roligt ett tag men nu känns det som en bot vars enda syfte är att klanka ner på Bloober Team.
Jag hoppas du snart blir avstängd för en period (så att du kanske lär dig något) och sedan för gott om du skulle fortsätta med ditt eviga spammande om remakes och Blopper Team.
Varje jävla dag i ett år nu sedan Silent Hill 2 kom ut, skriver du om exakt samma ämne oavsett relevans till själva artikeln trots så många tillsägelser från folk som har tröttnat! Igår var det i GTA-tråden och nu i denna. Men du fortsätter som vanligt att mala på...
Till ansvariga Fz: Hur länge ska ni tilllåta detta ske? Folk har tröttnat rejält på hans eviga tjat varje dag. Se till att agera någon gång! Jag är förvånad över att ingenting verkar ha gjorts under all denna tid med tanke på hur snabbt det gick när Jontebulan spammande sönder varje tråd innan han tillslut blev avstängd.
Kanske att man skulle kunna dölja/mutea användare så man ej ser de? Det påverkar ingen annan och man får helt enkelt ett forum fritt från de som spammar skit man inte vill se. Vet inte hur exakt det skulle fungera men börjar likt dig bli väldigt less på det här.
Visst att man kan rapportera folk men det här ser jag inte som att det bryter mot något, det är bara irriterande för oss som ej vill se det igen för 100:e gången på en vecka bättre att man kan dölja personen, kanske temporärt eller permanent. Börjar bli lite mycket nu
Gör ett nytt Max Payne och skutan kommer vända. Verkligen, hur svårt kan det vara?
Rockstar äger Max Payne IP. Så de kan inte göra ett nytt Max Payne om inte Rockstar säger att dem får göra det.
Gör ett nytt Max Payne och skutan kommer vända. Verkligen, hur svårt kan det vara?
De gör remakes av de två första, men RIP James McCaffrey...
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge
Rockstar äger Max Payne IP. Så de kan inte göra ett nytt Max Payne om inte Rockstar säger att dem får göra det.
Det är ju inte så att spelet eller den man spelar som måste heta Max payne.
Gör ett ”Göran Hansson” som handlar om en polis vars familj mördats. Storyn kan vara att han ska hitta vem som gjorde det, och gameplay kan gå ut på att man hoppar han runt i slowmotion och dödar en massa gangsters.
Jag undrar om så verkligen är fallet? Senaste spelet släpptes för nu 13 år sedan och både 2:an och 3:an misslyckades att nå försäljningsmålen då det begav sig (om jag inte minns helt knasigt). Själv har jag bara spelat originalet hos en kompis för ca 24 år sedan nu och de flesta jag känner som spelade då och eventuellt känner någon form av nostalgi för serien har antingen väldigt lite tid för spelande eller har slutat helt. Av min bekantskapskrets från den tiden är det bara en som jag vet spelar regelbundet längre.
Min poäng är att Max Payne nog inte har speciellt mycket att hämta just från det att IP:et funnits länge, kundkretsen man får "gratis" är dessvärre förmodligen ganska liten.
För mig personligen får Remedy gärna släppa något helt nytt som är mer åt actionhållet, inte försöka återuppliva Max Payne (jag vet att det tyvärr tycks vara remakes på g) som enligt mig gärna får fortsätta vara ett "sovande" IP ett bra tag till.
Hoppas verkligen Remedy får ihop ekonomin. I en värld där spel går allt med mot CoD/Fortnite/Fifa-konceptet så behövs spel som kreativt går sin egen väg mer än någonsin. Men jag kan uppleva att Remedy ibland är sin egen "fiende" då de har en typ av story-telling som är relativt smal, och som kanske skrämmer den stora publiken. Lite David Lynch meets Stephen King i Twinpeaks med filmnoire.
Inget fel med det egentligen, men det kommer aldrig(?) tilltala den riktigt breda publiken. Max Payne, som väl var en pionjär när det gällde "slowmotion" i spel, och dessutom relativt "nära" matrix-filmerna, tror jag stod på "egna ben" just på grund av denna spel-mekanik.
Men jag kan uppleva att Remedy ibland är sin egen "fiende" då de har en typ av story-telling som är relativt smal, och som kanske skrämmer den stora publiken. Lite David Lynch meets Stephen King i Twinpeaks med filmnoire.
Om jag själv får välja så väljer jag ju hellre att de gör sina unika "smala" spel och sen konkar en vacker dag snarare än att det går jättebra ekonomiskt men spelen är lika mellanmjölk som så mycket annat där ute, haha. Det är lite synd att man lever i en värld där inte "David Lynch meets Stephen King i Twinpeaks med filmnoire" får de flesta att dreggla.
Det är lite synd att man lever i en värld där inte "David Lynch meets Stephen King i Twinpeaks med filmnoire" får de flesta att dreggla.
Särskilt intressant blir det om man tänker in att vare sig David Lynch eller framför allt inte Stephen King är särskilt okända för den breda massan. Lynch gjorde visserligen mycket nischade grejer, men säg den fyrtioplussare som inte har någon slags relation till Twin Peaks. Och King är väl snarare själva definitionen av mainstreamförfattare.
Ändå håller jag med. Överlappet till den typiska gamern verkar inte riktigt finnas där.
De gör remakes av de två första, men RIP James McCaffrey...
James dog? ugh, i bland vill jag inte vakna
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: RTX 5070 ti överklockad memory 3000, 425 core
MEM: Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
FBC hade kunnat vara bra, Control är ett utav mina favorit spel från remedy. Tog platinum för att jag inte ville det skulle ta slut. Världen är väldigt intressant och man vill bara veta mer vad som försiggår. Men FBC hade inte ens 10% utav den känslan och Gameplay var väldigt meh. Saknade det roliga med såna fps spel tyvärr.
Vad var det du gillade så mycket med Control?
Jag tyckte miljöerna var oerhört trista. Förutom DLC var det ju för det mesta väldigt repetitiva kontorsmiljöer. Karaktärerna var få men bra. Så för egen del håller jag Alan Wake högre.
Max Payne var fint när det begav sig, men de spelen (brydde mig aldrig om trean) är så pass gamla nu att det var en helt annan epok. Bullet Time var riktigt häftigt kring millenieskiftet men kanske inte är så sexigt idag 😄
Är inte helt såld på metaverse heller, men det gäller alla spel och inte bara Remedys. De flesta som inte fastnat i CoD eller live service-sjunksanden anser förmodligen som jag att tjusningen i FPS avtog redan i slutet av förra årtusendet, så varför Remedy brände budget på något som deras fanbase aldrig önskade sig framstår som en gåta för mig.