GAINWARD 7300GS 256MB PCI-E har köpt nytt grafik kort hjälp?

Medlem
GAINWARD 7300GS 256MB PCI-E har köpt nytt grafik kort hjälp?

Tjena, jag är inte riktigt datorkunning spec när det gäller själva hårddisken osv. iallfall mitt grafik kort pajade på min compaq presario 8800 jag vet, gammal dator. jag hade ett Geforce 4800 där. så då köpte jag ett nytt ett ,GAINWARD 7300GS 256MB PCI-E . men det passar inte att sätta in, måste jag lämna tillbaka kortet och köpa ett som passar elr går det köpa ngt till så det passar snälla hjälp =)?

nj
Medlem

Du måste ha ett AGP-grafikkort (iom Geforce 4 Ti4800 enbart fanns för AGP), PCI-Express är en helt ny anslutningstyp som inte går att använda i äldre socklar.

Medlem

misstänkte det, men finns det ngt billigt AGP kort som är medelmåttigt. vill inte ha nå "bra" bara så det funkar med dom flesta spelen med iaf låga upplösning, har redan en annan dator med 7800 pci-e .

Medlem

PowerColor ATI HD2400 Pro 256MB AGP tror ni det skulle funka då?

nj
Medlem

Du kan kika lite här. Ett Geforce 7600GS alternativt Radeon X1650Pro kan vara ett rätt bra val, Geforce 7300GT är aningen långsammare än de två korten. Alla är dock snabbare än det 7300GS du köpte

nj
Medlem
Skrivet av zumo:

PowerColor ATI HD2400 Pro 256MB AGP tror ni det skulle funka då?

Personligen så skulle jag satsat på något av 7600GS eller X1650Pro, de är lite mer lämpade för spel än ett HD2400 Pro (även om deras prestanda inte är den bästa), du kan ju kika lite i den här jämförelsen (förvisso PCI-Express-varianterna av korten, men prestandan ska vara identisk i AGP-format).

1
Skriv svar