Tre spooky moments

Tre spooky moments

Om ni tycker att en del saker i det har inlagget ser konstigt ut sa beror det pa att jag sitter pa E3:s media center och i Amerika har de tydligen inte uppfunnit vissa bokstaver annu. Sa tank dit lite prickar har och dar i texten sa kommer det nog ga bra. Lycka till!

Det ar den forsta riktiga massdagen och efter det har ar fardigskrivet sa tanker jag ga runt pa massgolvet och spela sa mycket som mojligt i en timme for att sedan ta mig till Hotell Sheraton for att kolla pa Dragon Age. Eller Dragon Age: Origins som det heter numera pa grund av en sakert hemlig regel om att MASSOR AV SPEL MASTE HETA ORIGIN ANNARS GAR DET KANSKE ILLA!!!(!)

De visade lite fran det pa EA:s presskonferens igar, men det enda nya var typ lite extra regn och sadana grejor. Andra higlights fran konferens var att en gammal korgbollsman kom ut pa scenen under NBA Live 09-visningen och skojade en massa om korgboll. Till exempel att ett lag var kass och ett annat var annu kassare. They all went over my head.

The Sims: Animals visades upp och sag ganska Viva Pinata ut. Producenten talade till exempel om att om man vill skapa en bebis-bjorn sa tar man en mamma-bjorn och en pappa-bjorn och sedan kanske de gillar varandra sedan ger de varandra en "special hug" och da dyker bebisen magiskt upp.

HOHOHO, skrattade vi speljournalister i publiken som visste att det inte alla gar till pa det sattet utan pa ett mycket snuskigare satt.

Will Wright var underbar.

Och sa avslutar vi givetvis med en topplista over spooky moments som infann sig under resans till Amerika:

3, Thomas Petersson (som ar fran Goteborg) drar en ordvits:

TP: Blablabla
Jag: Det kan jag forsta
TP: Varfor star du? Sitt ner pojk!
Jag: Suck.

2, Personalen pa Arlanda letar desperat efter Alfred Holmgren:

Alla hogtalarna: "Alfred Holmgren, please go to gate 62!"
Vi: "Nej, hur ska han hinna?! Han ar ju i japan typ!!!"

1, Thomas varsta mardrom:

Pa planet nar jag talade med Thomas Petersson sa frystes hans blick plotsligt fast vid nagot i kabinen, hans ansikte forvreds till en fruktansvard grimas och hans hand for mot munnen som for att forsoka halla tillbaka illamaendet over det fruktansvarda han sett.

Langsamt vred jag huvudet for att titta efter vad det var han sag. Jag forvantade mig det varsta. Allt i Thomas mimik tydde pa att det fanns nagot hemskt darborta.

Men! Ingenting!

Vad gor du? fragade jag Thomas.

Gaspar (alltsa "gaspar" med prickar over forsta a:et), svarade Thomas.

(suck, jag saknar de dar fina bokstaverna vi har i Sverige)

Over and out.

#blogg

Inaktiv
Tre spooky moments

hahaha

Medlem

Gäspningen! Den som ändå hade fått se!


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar