Priset på fysikkort sjunker
Har alltid tyckt att PhysX verkade coolt (kanske för att Cell Factor var så extremt mäktigt) men det var helt enkelt för dyrt för vad det gjorde. Som klosterkatten sa, processorer idag klarar det lika bra. Gick ju att köra på brorsans dator utan fysikkort (utan mycket lagg också) förutom när man såg textilen... gick det ner till 1 fps typ. Skulle nog skylla mer på drivrutiner är att det fattades ett fysikkort.
OFF-TOPIC: Om någon annan också gillade musiken från Cell Factor så finns den på skaparens sida: http://www.afshin.us/
Maila honom gärna också och lämna några kommenterarer. Han blev glad när jag gjorde iaf.
Nästan som att köpa ett dyrt ljudkort när man ändå kör med hörlurar antar jag.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
who cares?
tekniken för att låta grafikkort avlasta även vid fysikberäkningar tror jag betydligt mer på för framtiden än att ha ett eget fysikkort
Helt klart att att fysikkort kommer dö ut ganska snart och att det kommer byggas in i grafikkort eller helt enkelt köras på CPUn. Nu när CPUs med dubbla kärnor är i princip standard borde det inte va några problem att köra lite mer avancerad fysik.
-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.
Har alltid tyckt att PhysX verkade coolt (kanske för att Cell Factor var så extremt mäktigt) men det var helt enkelt för dyrt för vad det gjorde. Som klosterkatten sa, processorer idag klarar det lika bra. Gick ju att köra på brorsans dator utan fysikkort (utan mycket lagg också) förutom när man såg textilen... gick det ner till 1 fps typ. Skulle nog skylla mer på drivrutiner är att det fattades ett fysikkort.
OFF-TOPIC: Om någon annan också gillade musiken från Cell Factor så finns den på skaparens sida: http://www.afshin.us/
Maila honom gärna också och lämna några kommenterarer. Han blev glad när jag gjorde iaf.
Aldrig spelat spelet, men gillade musiken i trailern.
Men hur länge har physkorten funnits då?
Ett år närmar sig med stormsteg, och jag vet 3 spel som stöder det. Tech-demon, Roboblitz och GRAW. Ingen höjdare på närmare ett år. Dock inte Ageias fel, men så länge det ligger över 1000kr så blir det inget för mig i alla fall.