Inlägg av Kane

Inlägg som Kane har skrivit i forumet

...skar mig i ögat med ett värmeljus.

Du hör av dig till dem och beskriver ditt problem och tar det sen därifrån. Förhoppningsvis löser det sig utan krångel och krånglar de får du upplysa dem om vad som gäller i konsumentköpslagen.

Maila dem och fråga. Man behöver ju inte vara onödigt utläggande i en första kontakt.

"Hej, min skärm av märket xxxx modell xxxxx jag köpte 202x-xx-xx har gått sönder [på det här sättet]. Hur går jag tillväga för att få den åtgärdad? Mvh noyart"

Älskade spelet med det evigt nötande ljudet... oh dear...

Deras spel får släppas, gås igenom i detalj av streamers och pro-spelare, sen tar jag beslut om köp eller inte. As-less på att plöja ner stålar hos EA/Dice och sen vänta på att löften ska infrias. Om ens alls.

Spelen är dessutom, med handen på hjärtat, jävligt dåliga. 2042 var det absoluta botternnappet i spelserien. Svårt att förklara känslan men närmast kommer jag genom att skriva att "allt kändes väldigt nära men ändå hela tiden så förbannat långt bort om man ens kunde nå det alls". Man springer och åker överallt men man kommer ingenstans. Man hade nåt på G i BF1 och BFV men i vanlig ordning var det viktigare att lägga fokus på "blink och fladder och annat snyggt". Sluta sätta nya skins på en skitkorv tack, det blir inte en bättre skitkorv för det. Utan en ordentlig bas att stå på blir det vingligt hur gärna man än pratar om alla sina framsteg och hur bra allt är och hur bra allt ska bli och att alla älskar dem.

För stora kartor som inte hjälper att lösa med fler spelare. För små kartor eftersom EA/Dice alltid tycks tro att striderna utkämpas på HELA kartan vilken inte har hänt alls någonsin i deras spel, inte ens tillbaka i BF1942. 64 eller fler spelare är för mycket för deras spel eftersom det centraliseras för mycket. Jämför gärna med skolidrott, barnfotboll, barninnebandy, etc där alla springer och jagar bollen i en stor klump. BF-serien är likadan.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast Another World var väl bara svårt på grottbanan där vattnet kom och man skulle springa? Sen var det trial and error, men när man visste vad man skulle göra så var det väl inte så svårt?

Förvisso, när man vet vad man ska göra är det inte lika svårt längre. Problemet var ju snarast att du fick väldigt lite chans att testa och se vad som var fel och hur man gjorde rätt.

Spela - Tvärdö - Börja om

HELA Another World från start till mål. Hopplöst svårt och ologiskt och timing som slår de flesta andra spel på marknaden ihopräknade.

Hardcore när hardcore är som svårast och värst.

Det ÄR en ekonomisk fråga. Diablo 4 har inte den budget på serverfronten som den behöver och därför blir det så här. Det _ÄR_ problemet!

Alla som verkligen verkligen verkligen tror att de programmerare och nätverksansvariga på några av de största spelstudios som existerar inte klarar av att skapa och hantera kod för ett kösystem och lägga ut den hanteringen över flera servrar som pratar med varandra räcker upp en hand.

"Åh alla dessa små indieföretag med smal budget och få anställda och därigenom ansträngd kompetens"

Jobbigt för alla dessa små indieföretag med låg omsättning och få anställda!

Varför skulle du inte kunna göra det? Det är ju deras återbetalningspolicy!

Istället för demos har ju Steam till exempel "två timmars speltid och om du inte spelat mer får du återlämna det" och få pengarna tillbaka. Har återlämnat en del spel på det sättet. Två timmar är dock väldigt snålt i många fall att bilda sig en uppfattning om spelet. Åkte dit på kalkonen Sniper Elite: Nazi Zombie Army 4 som har noll och intet av vad de tre föregångarna hade. Två timmars speltid i coop på LAN för att se om man hittar nåt i spelet går fort förbi.

Skrivet av Aesoprock:

Windows 8 känns mystiskt för mig. Vet ingen jag känner som har använt det, och har heller aldrig provat det själv.

Det var ju det första Wintendot med appfokus och allt jiider kring hur framtid det var och att allt ska samarbeta avskräckte nog fler än lockade.

Skrivet av eld:

Så företag anställer experter inom alla områden, men just när det kommer till detta så tänker de "näe vi gissar oss fram".

Hur tror du leksaker designas?

Från börjar med idealism av någon som vill hitta det nya stora och vidare med "tjäna pengar" som ledstjärna?

Gör nu inte misstaget att blanda ihop "jag tycker" med "bevisas i rätten".

Skrivet av Casimir2323:

Jag tycker ändå det är lite skillnad då FZ inte är ett forum som är designat att vara så beroendeframkallande som möjligt för barn. För visst är det väl just det som Epic gjort, och det är det som är problemet?

"Epic Games, when they created Fortnite, for years and years, hired psychologists - they really dug into the human brain and they really made the effort to make it as addictive as possible," Alessandra Chartrand, a lawyer with Calex Legal, told the Canadian Broadcasting Corporation.
https://www.independent.co.uk/games/fortnite-lawsuit-gaming-a...

Vet man och kan bevisa det eller påstår man det?

Man har inga svårigheter att hitta nån eller några som kan missbruka vad som helst. Bokstavligen!
Trams! Oerhört slöser i med resurser och tid och inte minst pengar!

Någon blir forumberoende på FZ och ägnar all sin tid åt att posta här. Skolan blir lidande och agressivitet på grund av att föräldrar och samhället försöker göra insatser för att personen ska sluta läsa och posta här.

"JÄVLA FZ, STÄM DEM"

...

Nån sorts aim assist lär det väl vara. PC-spelarna kan i alla fall trösta sig med att den inte kommer bli lika självspelande som i nya Cod.

WinXP var det sista Windows innan det blev Wintendo. Framförallt under huven kan jag känna. Så fort man skulle fixa nåt som inte funkade i XP fanns det alltid självklara lösningar för det. Med efterföljande Windows är känslan alltid som att man gått över till att köra Apple från android. Instängd av ramar. Inte minst för att det efter XP började hända så mycket av automatik. På nåt sätt, kanske inte kan förklara det helt ut, men man förlorade "hantverket" i att underhålla sitt Windows. En ominstallation idag till exempel kräver väldigt lite av användaren.

Win2k och Win7 är väl personliga favoriter längst upp.

"Oslipat" var ordet och till dags dato den värsta konsollaimbot i något spel någonsin. Ja, någonsin. Skulle tveklöst säga att 80% av konsollaimen är aimassist, kanske mer.

Det har helt flippat ut och är idag det som gör att jag inte är taggad alls, spelet ligger vilande sen nån vecka. WZ 2.0 kör på samma motor så jag är synnerligen bekymrad.

Mobilspel och VR är aldrig riktiga spel. Det är sen gammalt.

De är som den där snedtandade skelögda kusinen som alla undrar om den verkligen tillhör släkten egentligen.

Ja, ofta! Och kommer fortsätta med det.

Undantaget till det är survivalspel, den generen har gjort bort sig för mycket för att sponsra innan spelen är färdiga nog. Kommer aldirg någonsin igen köpa ett survivalspel före release och kommer därtill vänta ett tag efter release innan jag hoppar på det.

De flesta med många bra betyg är säkra. Finns tyvärr undantag på det med. Kontot kan vara kapat, personen kan ha genomgått en livsförändrande kris (som att ha hamnat på sjukhus och ens varor inte skickas med hänvisning till sjukhusvistelse. Till slut lackade jag lite och påtalade att han fått betyg på auktioner som sålts långt efter att mina varor såldes så han hade kunnat skicka till dem. Då pratade vi att det gått över en månad. Detta av en seriös handlare som har flera tusen betyg, 99% goda).

Handla gärna genom PayPal. De gånger jag chansat och åkt på en nit har jag klagat till PayPal och fått återbetalt.