Inlägg av Frux
Inlägg som Frux har skrivit i forumet
Jag var tvungen att hoppa in och prova, lade mig vid första flaggan och matade ut skott över slagfältet. Kunde riktigt höra hur mina lagkamrater suckade åt mig.
Triggade påskägget vid ca 6:e omladdningen så det är bekräftat. Men man får alltså inte melodin uppspelad varje gång man laddar om vid 13 skott, det är en viss sannolikhet att det slår in.
Quasimodo lär nog aldrig hitta ett folk som passar hans kroppshållning.
Jag orcar inte komma på nåt roligt...
Om vi bortser från kvalitén och försäljningssiffrorna för Battlefront och tar ett bredare perspektiv. Disney lär ju utvärdera hur lönsamt exlusivitetsavtalet med EA har varit. På 5 år har EA släppt två (?) spel - Battlefront 1 & 2. Det är inte bara historiskt få spel, det är också mycket smalt sett till genre. Under LucasArts tid släpptes Star Wars-spel från många olika utvecklare i många olika genres. Visst var det blandad kompott sett till kvalitén men det var ändå en stor bredd i utbudet. Jag förväntade mig mycket mer av EA när de fick exklusiva rättigheter till en av de största IP där finns, och det måste Disney också ha gjort.
Vill inte EA göra annat än multiplayer shooters med lootlådor av Star Wars borde Disney leta efter andra utvecklare. Det finns inget som hindrar att de förhandlar fram ett nytt avtal där EA kan fortsätta göra Star Wars Battlefield i all framtid.
Japp tror detta är en betydligt bättre beskrivning än att det skulle handla om småtjafs som antalet lootlådor, något ansvariga chefer på Disney säkerligen struntar fullständigt i.
När man ingick avtalet så kastades det pengar fram och tillbaka mellan parter. När avtalet börjar gå ut så räknar man ihop kassan, vem har tjänat vad, och ser över vilken inriktning man vill att varumärket Star Wars ska ha. Det behöver inte ens ha gått minus eller "dåligt" men om man tror att det går att tjäna 50 kr mer över 5 år på en annan affärsstrategi i framtiden så är det något som ansvariga har som jobb att överväga. Det är så det funkar. Man behöver inte vara ovänner för det.
Även som jämförelse, bara man går in på ICA så ser man Frost-prylar med Anna och Elsa precis överallt, blädderblock, muggar osv. Det har inte bara råkat bli så i farten, utan det är ett affärsbeslut som Disney har tagit för konceptet Frost och dess karaktärer.
Är det ett spekulationsobjekt där folk köper och säljer ungefär som en aktie och hoppas på vinst? Eller gick pengarna till välgörenhet eller något?
Tetris och Minecraft alltså. Hmm, minsta gemensamma nämnare... Någon som är sugen på att kickstarta ett spel med flyttbara kuber? World of Boxes: Warehouse Simulator©?
Ja du har nåt där! Och så nåt med Super Mario, för det köper folk tydligen. World of Sims Mario Tetris Minecraft.
Få Pewdiepie att lansera det på Youtube så är det bara att casha hem sen.
Hade lite förhoppningar innan om att Alicia Vikander kanske innebar en intellektuell och lite djupare touch till Tomb Raider-konceptet men trailern såg ju tyvärr inte lovande ut.
Och Destiny's Child - Survivor i bakgrunden? Verkligen? :/
Jag har små händer och bara Playstation 3 och 4. Känner mig inte riktigt tillhöra målgruppen för den här prylen.
Bra jobbat!
Feedback:
- Som redan sagts, kunde man spara ett klick och jämföra pris automatiskt så hade det varit ännu bättre.
- Om butiken med produkten redan är den billigaste så skickar länken Till Butiken en till precis samma sida fast i en ny tab. Kanske nån form av meddelande istället? Typ "Butiken du är inne på har lägsta pris på denna produkt."
Sen undrar jag om du har tillåtelse att använda Prisjakts logga ifall det nu inte är ett officiellt tillägg?
Verkar som deras hemsida blivit slashdottad. "Website dang xay dung..."
Jag har kollegor som fortfarande snackar Pokemon och går omvägar på stan när vi ska käka lunch. Vuxna män alltså. Programmerare, men ändå.
Spelnördar, tänker jag. Sen inser jag att jag själv egentligen är mycket värre och nog den sista med rätt att uttala sig.
Mitt första intryck av nya utseenden är 10/10 gånger att det är fulare och rörigare än det var innan haha. Sen vänjer jag mig ändå precis som alla andra. Det som har blivit mer genomtänkt märker man efterhand.
Mycket bra att forumet lyfts fram mer, jag har själv tänkt på den saken länge.
Sidan känns väldigt rapp.
Är det kvinnliga könsorganet i pc versionen ?
Ja där har man en mus. Konsollerna har sina spakar.
Pausa vid 0:32 i trailern! Franska flaggan formas i bild!
En cool liten visual de gjorde där
Det var en skarpsynt iaktagelse.
Så trött på all RNG. Tycker det är way too much redan som det är och nu kommer det ännu mer. Snark. Quest-momentet kan dock öppna upp för en hel del roliga saker, ska bli skoj att se!...men ja, bort med RNG.
Jag förstår var du kommer från, men som det är just nu så finns ett stort problem i Hearthstone som är lite klurigt att förklara. Hearthstone är fast i ett mönster där det hela tiden handlar om att bygga "den optimala metan". Mellan expansionerna är det precis samma sak. Vi ser till en början en mängd olika personer som experimenterar med lekar, tills några hittar midrange shaman, eller pirate warrior, eller jade druid, och kort därefter så ser precis alla motståndare ut så. Du möter samma motstånd match efter match, tills du tröttnar.
Problemet i det här bygger delvis, i matchen, på att du som aggressiv spelare i en shuffle i princip behöver dra vissa kort som har aggressiv synergi. Drar du dessa kort så vinner du. "Balansen" består i att du möter en lek som antingen är specifikt designad för att kontra din lek, eller som i fallet pirate warrior, ett specifikt deck som MÅSTE dra den specifika countern för att ha en chans, eller dö på runda 5 eller 7.
Såhär har det sett ut fram och tillbaka nu i flera expansioner. Optimala lekar med ganska lite variation. Det har blivit värre och värre, och i Gadgetzan så är det verkligen det mest ohemult tråkiga läget, någonsin.
För att INTE sluta denna evinnerliga cirkel av samma sak om och om igen så behöver vi vissa kort som kan "anpassa sig" efter motståndet till viss del. Därför blev jag faktiskt optimistisk när jag hörde det. Detta kan givetvis leda till problem, men jag är tacksam för att Blizzard åtminstone försöker bryta cirkeln här. Kanske Ben Brode och company äntligen lyckats dra ett äss ur ärmen.
RNG behövs nog för att erbjuda en viss mängd av oförutsägbarhet i dessa situationer så att vi inte hamnar i "sten sax påse"-lägret, och jag föredrar faktiskt det framför. "Jaha, nu mötte jag ett sånt här sax-deck, och jag sitter med en påse... "
Grymt bra förklarat. Ja Hearthstone har en "grund-RNG" i och med att ordningen på korten slumpas fram, men det räcker bara en bit och när folk börjar ha i princip samma decks så blir rundorna likartade.
Ibland kunde matcherna i princip avgöras med kombos redan i första shuffeln. Det behöver kryddas med fler (balanserade) RNG-lager för att inte bli så förutsägbart.
Imponerande! Hade själv en dansmatta till PS2 men kom aldrig upp riktigt i den här nivån.
5:07:15
https://youtu.be/sLY_w8xbYPM?t=18436
Man vill ju dock se de tävlande men nästan det enda som syns av dem är deras fötter i en pytteliten bildruta.
Efter 300 timmar BF1 så tröttnade jag till sist på att spela samma banor. Men själva spelet är kul, ska ta upp det igen när DLCn släpps.
Jag ledsnade efter 30 timmar och inte spelat 1'an på flera veckor. Har återgått till banan Locker som jag lirat överlägset mest av mina 1400+ timmar i BF4.
För min del är det mer att banorna är sjukt tråkiga, vapen som dyngspridare, dåligt med unlocks och roliga addons. Men verkar bli en close combat-bana nu i alla fall som kanske kan få mitt intresse tillbaka.
Råkar också ha 1400 timmar i BF4 faktiskt. Testade några banor för en månad sen men nä, det får räcka nu.
Efter 300 timmar BF1 så tröttnade jag till sist på att spela samma banor. Men själva spelet är kul, ska ta upp det igen när DLCn släpps.
Skippa snacket, dags för "tekken"-språk.
*badumpa tsssss*
Detta är ett gott "tekken".
2 timmar skärmtid med läsning och videotutorials i nåt ämne kan man lära sig mycket nytt av.
2 timmar skärmtid med "Girl FAIL compilations" på Youtube däremot, not so much.