Inlägg av Kruwlabras

Inlägg som Kruwlabras har skrivit i forumet

Då var man med i både discord och guilden då.

Började köra Heroics idag. Är förtjust i hur mycket simplare, i brist på annat ord, som det är att komma igång jämfört med Monster Hunter World som jag har 700+ timmar loggade i.

Jag undrar också, är det någon som har en kod över? PM:a gärna!

Skrivet av Kvarn:

@Kruwlabras: HR 11 och spelat typ 25 timmar

Roger det.

Skrivet av HAND5:

@Kruwlabras: Jag är HR 14 och spelat 50 timmar. Lagt ner mycket tid på att skaffa vissa vapen/jaga med andra spelare och har inte mött alla monster ännu. Går man bara på HR så kan man nog nå en hyffsat "hög" rank snabbt. Högsta jag jagat tillsammans med var runt 60.

Ok. Det låter bra, är ganska "casual", så då får jag ut rätt många timmar av det här låter det som.

Skrivet av HerrB:

@Kruwlabras: Om man är en streamer och försörjer sig på att spela (och därmed rimligen är rätt bra på spel generellt) går det nog rätt fort. Jag är HR 49 med 120 timmar spelat och ska snart göra questen som öppnar upp den sista och svåraste typen av content, tempered elder dragons.

Det bör dock sägas att din HR inte motsvarar "level" i andra spel på så sätt att högre HR inte faktiskt ger dig mer stats eller så. Det är bara en siffra och vissa quests är knutna till en viss HR. Har man däremot grindat så mycket att man är HR 230+ kan man nog alla monster och vapen så pass bra att spelet blir "enkelt". Notera dock att det är spelaren som blir bättre, inte karaktären. Din karaktär blir enbart bättre pga gear.

Aha, jag trodde det var gear progression som representerades av HR. Tack för den infon.

Hur snabbt går det att grinda i det här spelet? Kollat på en snubbe som streamar med HR 230+. Han spelar med någon som har HR 295 i skrivande stund. Det finns ingen svår content kvar längre säger han

Någon som har en teori om varför denna genre utvecklas så långsamt på grafikfronten? I stort sett alla effekter ser ut att vara 2D. Det förstör helhetsbilden lite i mina ögon.

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av mrFluffy:

"Svårighetsgraden ute i vida världen har också fått spelare att vända i dörren. Enligt analyser som Carbine utfört så var särskilt avståndsattackerande motståndare en för tuff utmaning för många tidigt i spelet, då de var tvungna att hoppa runt för att undvika skada och samtidigt drog på sig ännu fler fiender."

Precis det här som fick mig att sluta spela, inte bra speldesign. Spel kan vara svåra det är bra, men fan inte tråkigt svårt när man ska lvla.

Ärligt talat så är det jättelätt att levla, utan att försöka vara elitist. Du kanske gav upp för snabbt eller inte förstod telegraph/interrupt-systemen, men svårt är det inte. Det finns riktiga ägg som t.o.m. raidar, så att maxa sin toon klarar vem som helst.

Alltså det var inte jättesvårt, det var bara onödigt långsamt för att det skulle vara "svårt". Märktes rejält när jag dingade runt 20~ då jag helt plötsligt inte kunde döda vissa mobs i min egen lvl (kunde men det tog någon minut för varje mob) och vart tvungen att gå tillbaks till lägre lvls zoner. Det är bara rent utav kass speldesign då jag följde quest-kedjorna som man skulle göra.

Klart vem som helst klarar att nå max-level, jag slutade just pga att det tog sådan satans tid och för mycket grind. Det vart vanilla-wow all over again

Det var detta som fick mig att sluta också. Är hyffsat van och har lirat mmo:n i 12+ år, men satan vad tråkigt och segt det var i W* vid launch

Skrivet av Rentah:

Kan någon förklara för mig vad som är så speciellt med denna video? Jag kollade och det såg snyggt ut. Men inte alls lika coolt och snyggt som annat jag sett?

Vilka spelmotorer menar du? Ge gärna exempel!

Har faktiskt inte lyckats redeema koden jag fick av er. Får bara invalid code. Ska jag skapa en ticket eller gör jag något fel? Logga in, redeem code?

Edit: Problemet är löst. Jag är bara knasig!

Skrivet av fue:

Underbart, runt 17 you say! Time to plan the evening then! Tycker de borde fasiken släppa pre-order med beta-access, jag blev kär i Wildstar i helgen! <3

Hur många nycklar har ni?

Håller med. Bokat på CDon, men det kommer kännas som en evighet tills det kommer. Testade i helgen och vill testa mer

Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av ZF:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av pippen1001:

Det var så nice i deus ex, hade aldrig dödat någon ( om man inte räknar den gången jag sköt en sömnpil rakt i huvet på en vakt så han fick en överdos och dog ç_ç) så kom jag till första bossen slutade spela spelet då

Haha samma som mig då, väldigt frustrerande spel.

är det aset som är osynlig, springer runt som en dåre, har en 20cm lång regenererande livstapel, skyddas av 2 flygande robotar, samt knappat in oändligt ammunitionsfusk ni menar?

jo den grabben hade ju vart fint att kunna smyga sig förbi..

Nä den första bossen är han som är två meter lång och bara går rakt mot dig och skjuter sönder allt i sin väg. Men det blir konsigt när man man spelat hela spelet genom att unvika den typen av combat

Släppte de inte ganska nyligen en stor patch som fixade till bosstriderna? Kanske något att kolla in om man slutade vid första bossen. Det är ett kul spel ju

Hittills väldigt imponerad av denna grafikmotor *drool*.

Blir glad in i själen av det här. Det betyder mer gott till oss alla senare

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MacNille:

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?

Svaret är kanske. Min motfråga är varför inte? Pga dnf och space marines?

På grund av hur Randy själv har agerat framför kameran, hur han sagt att alla i teamet brinner för dessa spel. DNF var visserligen inte Gearbox fel men gör man sedan en jämförelse med Aliens så ser man många likheter, det är för många för att bara vara en tillfällighet.

Så det du säger är att pga dessa 2 spel och vad som sagts om dessa gör att du har noll förtroende för GB? Att dom gjort flertalet bra titlar glöms då bort, pga 2 stycken spel? Och vad som sagts om dessa?

Det är så många verkar fungera tyvärr. En studio kan skapa många grymt bra spel, men om det senaste floppade kan man inte köpa deras kommande titlar. Jag avvaktar med andra utlåtanden än att det kan bli intressant.

Skrivet av neonille:
Skrivet av Kruwlabras:
Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Tills du upptäcker att det tar 20 år att gå någonstans utan mount. Eller ja...det klart...du kan ju få den tråkigaste och sämsta när du nått level 87. Vilket bara tar 97 timmar av evigt farmande och grindande....

Du verkar vara ganska negativt inställd till spelet och dess funktioner. Jag har inte tillräckligt med kunskap om det för att bilda mig en ordentlig uppfattning om hur deras system för mounts ser ut. Eller deras cash shop. Men jag har svårt att tro att de skulle göra ett system som så grovt handikappar alla som inte betalar ännu mer för sig sig.

Skrivet av McNord:
Skrivet av Ronzem:

Jag har fortfarande svårt att tro att det är sådär snyggt på PS3/360

http://i.imgur.com/JZi91mw.jpg
Nedersta är från en trailer (ingame) medans den översta är en bild de publicerat.

Hmm, det där ser ju lite smått oroväckande ut. Jag dömer inte förrän jag sett mer, men det ser ju ganska vilseledande ut med så stor skillnad.

Skrivet av Urbandurban:

Folk hatar på mikro transaktioner helt utan anledning. Varför kan dom inte sälja pets, mounts osv som gör nada skillnad på gameplay för riktiga pengar precis som Blizzard gör? Jävla 12 åringar som bara vill gnälla.

Kan inte annat än hålla med. Verkar som folk mest hatar för hatandets skull. Sålänge det inte påverkar gameplay så låt folk slänga sina pengar på det. Ingen skada skedd. Ingen som tvingas använda systemet.

Skrivet av Ztrife:
Skrivet av JackHeart:

Min kärlek för EA har inte varit stor på senare år, men detta är stort och givmild. Då allt går till välgörande ändamål.
Det enda tråkiga är att i princip alla är rent amerikanska välgörenhetsorganisationer.
Jag valde dock ändå att köpa hela mitt paket för några dagar sedan för $25, vilket är lite dryft 150:- vilket är enormt prisvärt.

Skänkte pengarna till "Human Rights", och lite till Humblebundle.

Njaa, detta är trots allt digital-kopior. Ändlösa mängder liksom. Så givmilt vet ja la kanske inte, dom ser det nog som en chans att tjäna liiiite pengar på en produkt som inte många köper längre.

Säkerligen, men de är nog väl medvetna om hur mycket pengar som kan gå till välgörenhet. T.o.m EA har ett hjärta. Någonstans.

Gillar HB, gav hela slanten till dem istället.

Skrivet av kebbe:

Vädret är ju irrelevant så länge det inte påverkar vapnen.

Vädret påverkar väl vapnen? Eller i alla fall kulornas bana på långt håll.

För övrigt, hade inte red faction(guerilla?) förstörelse som baserades på materiell hållfasthet och dylikt? Vad använder de här?

Den som väntar på något gott! Tittade på gamla trailers igen. Får fortfarande gåshud. Hoppas de kommer förbi de hinder som stoppat hittills.

Launch titlar och andra tidigt släppta spel brukar överlag vara sämre optimerade på nya konsoler pga av nya arkitekturer, inte sant? Med detta sagt är jag dock ingen expert på den firmware och hårdvara som driver denna generation, eller vad dessa innebär för utvecklarna när det kommer till kodning.