Inlägg av Dave Lister

Inlägg som Dave Lister har skrivit i forumet

Skrivet av Masato:

<Uppladdad bildlänk>

Raytracing verkar även lägga till flygande hästar/karaktärer...

En galopperande häst har inte hovarna i marken hela tiden, vid vissa väldigt korta tillfällen tar inte en enda hov i marken, precis som på den där bilden.

Skrivet av dix_xib:

Kan fortfarande inte släppa hur dåliga namn Xbox Series S och Xbox Series X är. Alla lärde sig av Wii U.

Microsoft: Hold my beer.

Tycker personligen att egentligen var det inte något större fel på namnet Wii U, det största problemet vad ju Nintendos avsaknad av möjlighet att marknadsföra konsolen på något vettigt sätt.

Skrivet av Gertzy:

Nej, är det samma prestanda används vanliga devkitet och därför spekuleras det i att detta handlar om en Pro-version. Eller Series XL som vissa skämtsamt kallar den.

Kanske en krympt version som är Series XS?

Skrivet av Majoren:

Känns som att Microsoft testar vettnen inför en idag förmodligen rätt långtgående tilltänkt plan att påbörja avvecklingen av Xbox som eget format.

Vilket vore väldigt synd, med Nintendo satsandes mer på handhållet än vardagsrummet skulle Sony ha fritt fram på vanliga konsol-marknaden, vilket blir dåligt för alla i längden tyvärr.
Monopol på specifika marknader är aldrig bra.

Skrivet av Comstedt:

Tyvärr sabbar META en del genom att bara pusha stand alone, kolla jämförelser på 1an vs 2an.
Varför inte erbjuda både PCVR och Standalone?

För att studion som gjort spelet ägs av Meta

Skrivet av Hanzo:

Märkligt. Jag körde på Wii utan några moddar. Upplevde ingen drift men att det var för mycket utav allt eller inget, som nämnt ovanför fick jag försöka dutta på kontrollen för att sikta på huvuden i förstaperson.

Vänta lite…

Nu när jag tänker på saken så har jag inte en original gamecube-kontroll! Det är en tredjepartskopia som ser 99,9% ut som originalkontrollen. Kan en del av problemet va min handkontroll mån tro? Inte omöjligt.

Jag testade för övrigt MGS1 Master Collection på PC. Där hade ju Konami varit så lata att de mappat Gamepadens styrkors till den analoga joysticken. Så styrkorset hade inte 360 grader utan 8 håll med allt eller inget!

Jag körde detta på min moddade GameCube en gång i tiden och gick utmärkt att spela med original-handkontroll (och även med deras Wavebird trådlösa handkontroll).
Så gissar att den där tredjeparts-handkontrollen inte riktigt funkar som original-handkontrollerna gjorde (inte samma acceleration av rörelse på styrspak etc).

Jag skulle nog ge spelet en 4 i dagens läge gissar jag (då när jag spelade det hade jag nog gett det en 5:a).

Skrivet av fooobar:

Hänger inte med här. Om jag skulle köpa det flr iphone, har jag rätten att spela det på min mac med mx-chip med? Isåfall är det ju bra. Men det är ju väldigt sällan man får göra så.

Det ligger på vanliga App Store för Mac med MX-chip, men är även kompatibelt med senaste iPhonen (så finns även på App Store på iOS).
Jag testade köra det på min M1 Mac Mini och körde det där med mus och tangentbord på samma sätt som jag kört det på min spel-PC.
Tycker faktiskt det är bra att man kan ladda ner spelet och köra det som motsvarar demo-version på PC/konsol, och sedan låsa upp resten av spelet för strax över 300kr.
Slipper köpa grisen i säcken

Skrivet av fooobar:

Du vet fortfarande inte om det går att spela på nästa iphone.

Nej, men det är fortfarande ett DATORSPEL som går spela på iPhone också, och det går att spela på M1, M2 och M3-Macar.

Skrivet av fooobar:

Komiskt dyrt.
Du vet inte ens om det kommer gå spela på din nästa telefon.

Varför ska fullstort Resident Evil 4 kostar som ett mobilspel när det är exakt samma spel som du har på PC och Konsol?
Det är samma pris för grundspelet som det är på Steam (iaf just nu på rea på Steam, standardpriset där är 59.99 euro), och detta är ett dator/konsol-spel som även går att köra på toppmodellen av iPhone, detta är INTE ett mobilspel som också går att köra på dator.

Skrivet av Påskmust:

Jag minns inte exakt vad problemet var, kanske att jag var dålig på att hitta rent vatten eller dryck som var bra för en? Kan hända att jag bara missade någon viktig information som gjort det lättare.

Bygger man en egen bas kan du sätta några vattenrenare där som ger dig rent vatten lite nu och då.
Själv byggde jag en bas uppe på en bergstopp efter att ha lyckats klättra upp till toppen 😄

Skrivet av Doed:

Marvel/Disney som tillåter den här typen av exklusivitet då, ingen som tycker det är fel från deras håll när det är där licensförsäljningen ligger?

Håller med där, riktigt fult av dom att låta ett sånt avtal gå igenom, låsa ett helt IP som X-Men till en specifik konsol under så pass lång tid, det är absolut inte okej.

Alan Wake 2 skulle ha vunnit!

Skrivet av Soulless:

76 blev ett kanonspel i slutändan!

Håller med, och jag körde det faktiskt från några veckor efter release. Dock ett bra tag sedan jag spelade det senast nu.

Skrivet av Påskmust:

Testade det för några år sedan men om jag minns rätt så tröttnade jag för min karaktär hela tiden blev hungrig och törstig. Minns inte hur det fungerade men det blev väldigt irriterande efter ett tag.

Skitenkelt att bli av med ju, bara dricka lite vatten och käka några enstaka saker, var aldrig något större problem under någon av dom över 300 timmar jag spelade det iaf (med 100-150 timmar i coop med en polare dessutom)

Skrivet av Bojkott:

TDU 1 hade helt okej fysik i hardcore mode, men detta försvann i TDU 2 och måste moddas in. Om utvecklarna spelar sina kort rätt så kan Solar Crown bli en konkurrent till Forza Horizon, men jag har inga höga förhoppningar om detta.

Testade Solar Crown en sväng och Forza Horizon har inget att oroa sig om det ska vara som det var då iaf

Skrivet av Margy:

Om ens egen plattform säljer dåligt så måste man ju till slut släppa spel på andra plattformar för att tjäna pengar. Titta på Sega.

Jag har ingen aning om vad det finns för kontrakt här men även Marvel lär vara intresserade av att nå många spelare som möjligt då deras varumärken drar in pengar via många olika media och produkter.

Om Marvel var riktigt intresserade av att nå många spelare så skulle Marvel's Spider-Man och kommande Marvel's Wolverine inte vara PS-exklusiva.

Skrivet av Jönsen:

Jag tror inte dom vill ha Blade likt någon skådespelare, då gräver dom in sig tillsammans med filmen och det tror jag verkligen inte dom vill göra. Går film och/eller spel dåligt då så är nog risken större att den ena drar ner den andra.

Sen går det väl rätt trögt generellt för Marvel som jag förstått det, tror det är en trygghet att ha lite distans mellan medierna.

Jag tycker dock att Blade i trailern liknar Mahershala Ali lite grann iaf, så skulle inte förvåna mig om dom använder hans utseende (även om man bara ser han lite bakifrån och lite av sidan av ansiktet.

Kan Marvel's Spider-Man och kommande Marvel's Wolverine vara exklusivt till PlayStation på Konsol, så kan väl Marvel's Blade vara exklusivt för Xbox.
Man köper inte studios för att huvudsakligen göra spel som även är på konkurensens plattformar.

Skrivet av bronie:

Vi har haft server-relaterade buggar som har lett till att vi inte kunnat klara vissa bossar i coop. T.ex. hade vi en bugg där min polare inte kunde gå upp/ner för ramperna (han gick rakt igenom istället) vilket ledde till att han inte kunde undvika när bossen hade sönder platån (han föll till sin död)

Trist, inget jag eller polaren jag lirat allt i coop med upplevt iaf, och vi har lirat det från och till sedan release.

Skrivet av Ralf:

Ja det är verkligen skitbra. Och med utvecklare som lyssnar på spelarna.

Tyvärr är det lite buggit.

Vad för buggar har du upplevt? Jag har kört det runt 70 timmar och inte upplevt några buggar alls vad jag kan minnas.
Påbörjade köra expansionen tillsammans med polare igår iaf
Riktigt trevligt med banor med mer vertikalitet

Skrivet av almblad:

Slutbossen var, förvirrande, minst sagt.

Jo, snacka om kaos-artad fight

Skrivet av Shadee:

Hur var det nu, finns det här på Game Pass? I så fall så är väl kan det väl vara så att en stor del av inkomsterna ifrån att de låter spelet släppas där från dag 1?

Hur som helst så upp 12 % idag just nu.
https://d112y698adiu2z.cloudfront.net/photos/production/softw...

(Bara -45 % på mina Starbreeze nudå. )

Haha, för min del är Starbreeze-aktierna jag har nu enbart -75,60% sedan köp

Skrivet av cyppa:

Borde ju för tusan heta "Resident Evil 4 Demake" när det är till mobil. Usch och tvi för mobila spel. Har aldrig gillat och kommer aldrig någonsin att gilla att spela på en touch skärm.

Ska man skratta eller gråta över priset? 🤣

Varför Demake? Spelet är på gott och ont fulla versionen som finns för PC/Mac med alla dess inställningar.
Du kan ställa grafiken så pass högt att spelet kraschar när du försöker spela för att minnet tar slut.