Inlägg av hannes.theorell

Inlägg som hannes.theorell har skrivit i forumet

Skrivet av Mirage:

Uppenbarligen både du och föregående talare föredra filmer/spel där alla är könlösa och namnlösa, så länge som det bara var rå, bra action genom hela alltet.

För vad spelar kön eller namn för roll?

Storymässigt är skiftet mellan könen katastrof. Försöker Ubisoft slå i mig att Animus, som letar minnen i DNA, inte kan se vilket kön som personen vars DNA man har hade? Tips till Ubisoft, det kan man.

Storymässigt så har vi ju ingen aning hur de faktiskt har tänkt. Vi får ju se sen hur bra det blir och i min mening meningslöst att ens låtsas bli upprörd redan nu.

Vi kan bli låtsasupprörda sen istället. ¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av DarkSvenn1002:

Att detta med kön på karaktär ens är intressant att prata om. Spelar väl ingen roll alls vad karaktären har i mellan benen i ett sånt här spel, det viktiga är vad för vapen man har i näven att slå ihjäl engelsmen med:)

Eller namn på huvudkaraktären för den delen. ¯\_(ツ)_/¯

Jag tänker att standard-valet är knutet till storyn. Så det får väl bli det.

Ctrl + Shift + Esc brukar fungera bättre än Ctrl + Alt + Del. Samma aktivitetshanterare men olika prioritet.

Det första var en riktig besvikelse, så ribban är lågt satt.

Skrivet av Razken:

Att Oreo ens får kallas "kaka" är ju ett brott.
Köpte av misstag fel en gång och fick hem ett paket Oreo. Det var nog en av de största besvikelserna någonsin när det skulle fikas.

Hård som betong och smakade spån. Jesus.

Låter som kex.

Skrivet av denkaforss:

Härlig tråd!

Nu undrar jag:

Vad har ni för förväntningar/förhoppningar på nästa spel? Dvs uppföljaren till Breath of the wild.

Jag tycker personligen att BOTW var ett bra openworld-spel men det stillade verkligen inte suget efter ett helt nytt Zelda för mig.
Jag vill ha mer traditionella och bättre Dungeons än divine beasts. Shrines for gärna kvarstå för de var trevligare och kluriga.
Vill också gärna ha tillbaka items. Vill inte få tillgång till allting i början av spelet och sen kastas ut fritt i världen. Lite mer linjärt och bättre story, tack.

Jag skulle anta att BotW 2 är mer som BotW 1. Frågan är om nästkommande spel är mer traditionellt eller något helt nytt.

Skrivet av Joakim Bennet:

Välfylld med godsaker, efterlängtat och kommer bara en gång om året?

Så kan man tänka... Eller att du får ett datum och efter det så blir det inget mer än finska pinnar.

Skrivet av Joakim Bennet:

Har svårt för kladdkaka. Gillar småkakor, men då ska det vara klassiska farmors-varianter. Finska pinnar och sånt!

Du påminner om ett orange brev i posten...

Skrivet av Thane:

Hmmm försöker hitta något konstigt här... nepp inget konstigt i Crusader Kings-världen i sikte

Inte ens efter ett par generationer när namnet plötsligt återföds inom dynastin på något håll.

Skrivet av Dunder:

Vilda antaganden? Att stora spelstudior har testare...?

Hur kan man anta något annat efter det du skrev?

Nåja, nu är det fortfarande en indie-utvecklare med tung budget. Finns dock inget som säger att de likt andra "stora utvecklare" (Vilka du nu jämför mot?) har ett team dedikerade betatestare, därav är det ett vilt antagande.

De har onekligen råd att ha det och de är ju kända för att faktiskt dra in mycket pengar från spelarbasen före/under spelutvecklingen. Men jag har inga uppgifter om att de har det (och de är inte direkt som säger att de behöver det när spelare betalar för jobbet).

Skrivet av Dunder:

Ja, du får såklart sura om du vill

De har utan tvekan testare redan, det finns inte en chans att en utvecklare av den storleken inte har testare. Samtidigt är det ett så pass stort och invecklat spel att in house-testarna inte kommer kunna hitta alla problem, vilket man kan i mycket större utsträckning göra med en early access-period.

Du har helt enkelt missförstått vad early access är.

EDIT: Vill man ha mer ingående information kan man lyssna på Dropped Frames-podcast:en där de intervjuar Swen om just detta.

Schysst tankegång att påstå att jag missförstått Early Access baserat på dina egna vilda antaganden.

Skrivet av twix112:

Det tråkiga med Early Access, som troligen inte lär hända nu, är att man betalar fullpris för spelet och testare det lite åt utvecklarna men sen så läggs hela produkten ner.
Nu kommer ju inte det hända med en sån här titel men tyvärr har man ju hittat ganska spännande titlar i early access som aldrig blir klara istället

Eller som jag oftast känner de gånger jag gått med på Early Access; att jag tröttnat på spelet långt innan jag ens får spela den skarpa versionen.

Skrivet av Dunder:

Det är ingen som tvingar dig att köpa spelet nu? Vill du inte vara med i att forma spelet, vänta bara tills släppet?

Förstår inte riktigt problematiken där... Alternativet hade ju varit att släppa spelet med buggar som tar lång tid att fixa.

Som sagt, jag ska sitta och sura i ett år tills spelet faktiskt släpps i färdig form.

Nej, vill de att jag ska vara beta-testare så får de anställa mig som beta-testare. Vilket alternativet de facto är, spelutvecklare bör anställa professionella beta-testare så att de faktiskt får spelet testat systematiskt. Early access är inget annat än ett sätt att stjälpa över arbetsuppgifter på en betalande pöbel och utvecklarna kommer fortfarande att få sitta med ett intensivt patchande vid release eftersom det är mycket större risk att buggar slinker igenom om inte beta-testandet är uppstyrt.

Skrivet av Dunder:

Gillar konceptet med early access då det blir ett mycket bättre spel i slutändan, men inget jag själv deltar i på grund av spoilerrisken. Bra att de vågar ta gott om tid på sig också.

Själv ogillar jag skarpt konceptet Early Access. Det är gravt fel att jag ska betala för att arbeta åt utvecklarna.

Så nu ska jag sura i ett år tills spelet släpps.

Helgen är räddad!

Skrivet av Swedengamer:

Fast berättelserna har väl ändrats en hel del med åren?

Det som är fascinerande är att de har tekniker för att inte få dessa "mutationer" av berättelserna. Nu har jag bara läst någon populärvetenskaplig artikel om det så vet inte exakt hur, men det verkar fungera för de berättar bland annat om djur som varit utdöda i 30 000 år (vilket bekräftas av fynd av djurens kvarlevor).

Det beror lite på hur vi ska definiera vad det "bästa" syftar till. Gemensamt för de medier som listas i trådstarten är att det skrivna ordet används som bas. Sedan är det en mängd olika faktorer som styr resultatet av vad det blir av grundmaterialet. En välproducerad teater kommer alltid att vara bättre än en taffligt skriven bok.

Ska vi se till de absolut äldsta berättelser som finns så är det tveklöst orala traditioner som är "bäst". Aboriginer i Australien har muntligt överförda berättelser som sträcker sig tillbaka drygt 40 000 år och vi kan bekräfta dessa berättelser genom uppgrävda fynd. Hur många av dagens berättelser kommer att finnas om 40 000 år?

Av en tillfällighet trillade jag över en rolig reklamfilm i morse.

Jag konfigurerar ett par AirPods Pro, som jag fått genom jobbet. Jag har blivit en yuppie... :/