Inlägg av Jokobib_Bob

Inlägg som Jokobib_Bob har skrivit i forumet

BioShock 2 Minerva's Den är nog bättre än grundspelet. Mass Effect 3 Citadel likaså.

Första gången jag kände "det här kan bli hur bra som helst"-hypen innan ett spelsläpp var inför Red Dead Redemption 2. Jag blev verkligen inte besviken. Jag försöker dock alltid att hålla nere förväntningarna för att minska besvikelsen.

Hur många sålda ex har Fall Guys?

Skrivet av Fulci:

Nightdive Studios ska släppa en System Shock 2 Enhanced Edition (inte en remaster, men en förbättrad version) samtidigt som System Shock remaster släpps.

Läs mer om den här.
https://www.kickstarter.com/projects/1598858095/system-shock/...

Skrivet av maq777:

Absolut. Det är få spel som är så fängslande och det ger otrolig inlevelse. Spela blint. Youtube fanns inte när detta spel var aktuellt. Förstöra inte detta med någon let's play, walkthrough, influenser eller annan skit.

Som jag brukar säga: Ett bra spel är ett bra spel, även om det är gammalt.

Tack för svaren. Väntar till nya versionen men då ska jag fan ta o spela detta

Kan man spela 2an idag utan att dras ur spelet på grund av dess ålder?

Ett spel med enorm potential som tyvärr endast blev ett mediokert och kort halv-rpg. Med det sagt kommer jag att lira om spelet när expansionerna även finns på game pass. Jag hade gärna sett en 2a, världen var lagom dyster, lagom härlig men som trasslade in i sig själv.

8/10, 2 visste jag, resten mer eller mindre kvalificerade gissningar.

Star Wars The Holiday Special om det räknas som en film, nog enda filmen jag gett 0/10 i betyg, det värsta som någonsin producerats är nog ingen underdrift.

Själv har jag aldrig klarat 100%, ett spel är klart när eftertexterna rullar.

Vissa är omspelningar medans vissa är för första gången:

Årets överaskning: Alien Isolation
Besvikelse: Fallen Order

Forza Horizon 4
Mass Effect
Mass Effect 2
Mass Effect 3
Mass Effect Andromeda
Prey
The Turing Test
Half Life 2
Half Life 2 E1
Half Life 2  E2
Grand Theft Auto V
Jedi Fallen Order
Firewatch
BioShock Infinite
Portal
The Outer Worlds
Portal 2
Star Wars Squadrons
BioShock
Alien Isolation
Cyberpunk 2077
Knights of the Old Republic

Skrivet av Zontos:

Så du rånar banker och jagas av sheriffer på självaste julafton?

Jag har köpt GTA4 + DLC (även gta3, vc o sa) och har tänkt köra storyn på fyran åtminstone. Nu framstår jag som gta-nörd men visst. (Köpte på rea).

Gjorde samma sak nu när det var så billigt, började spela Vice City men det märks att det inte är från detta årtionde. Väntar bara på att RDR2 ska gå för under 300 kr för att jag ska köpa det igen.

Vilket jäkla bra spel det är! Aldrig spelat ett skräckspel men detta grymt bra.

Varför säger Steam att jag spelat 50h medans In-game tiden säger 40h?

Skrivet av Knalle:

The Witcher 3 är ett helt makalöst spel och det är mycket tack vare det som folk hade stora förhoppningar på Cyberpunk. De flesta tänkte nog att det bara kan bli bra efter erfarenheterna med det spelet, dess stora expansioner och all framgång studion skördat sedan det släpptes. En stabil grund att både förfina och bygga vidare på inför current-gens sista mästerverk. Sedan släpper man på sin höjd en beta version efter 8 års arbete till 40% av sina konsumenter. Jag kan inte ursäkta den här soppan och det spelar ingen roll vilken studio det gäller. Man trodde verkligen att CDPR var de sista som skulle agera såhär så därför svider det nog lite extra för många människor. De har missbrukat mångas förtroende och jag tycker inte de ska ha frikort baserat på gamla meriter eller sin s.k. "good will". Att ursäkta det är för mig ett indirekt sätt att säga att det är okej att föra sina konsumenter och fans bakom ljuset och tjäna miljoner på det. I slutändan är de ett företag som alla andra som vill tjäna pengar, inte våra polare. Många verkar ha ett verklighetsfrånvänt förhållande till detta storföretag och känner sig nödda att försvara det som om det vore en familjemedlem. De har uppnått någon märklig status där de ses som ofelbara och förtjänta av oändligt tålamod, vilket jag tycker är osunt. Jag kan inte förstå varför man ska förväntas betala för något som är ofärdigt och sedan snällt sitta och vänta i 2 månader på att tillverkaren slutför arbetet. Finns ingen annan bransch där det skulle accepteras.

Efter så många år i studion och en så trasig slutprodukt har jag väldigt låga föväntningar på att de ska lyckas rädda detta på ett par månader men jag hoppas jag blir motbevisad. CDPR kommer absolut repa sig efter det här men de får jobba i uppförsbacke nu och förtjänar all kritik.

Exakt, CDPR ska hyllas när de ska hyllas och få kritik när de bör få kritik. Samma med alla företag, R* gör fantastiska singleplayerspel, det hyllas de för samtidigt som de får kritik för onlinedelen. CDPR vilseledde medvetet konsumenter och de bör de få skit för, även om det i grunden är ett ganska bra spel.

Skrivet av Gudmundsdottir:

Svårt att välja bara ett.

Half-Life 2, Mass effect Andromeda eller Final Fantasy XIII.

Efter ävervägande blir det FF 13, det spelet försökte jsg längst med att gilla. Men gav upp efter 3 seriösa försök att komma vidare.

Half-Life 2, den hör man inte ofta.

Skrivet av Beera:

Hur ser ni vilken act ni är i?

Rätta mig om jag har fel men jag har behövt komma ihåg, det finns ju bara 3 så ej så svårt.

Skrivet av Thane:

Hur gör ni med kläder och vapen? Känns som att jag hittar bättre vapen och kläder efter varje eldstrid jag är med i och det blir ett himla bytande hela tiden...

Ja man hittar ju nytt hela tiden så att crafta vapen blir ju väldigt onödigt snabbt, Men jag gillar bytandet, framför allt när man märker skillnad på nya vapen. När det gäller kläder försöker jag se så stilig ut som möjligt men ändå ha hyfsad armor.

Skrivet av erikcedervall:

Har spelat cirka 10h nu, och håller verkligen inte med hur upprörda folk är om buggar. Visst, det är buggigt, men aldrig game breaking. Ett par svävande objekt här och där, men inte så jag direkt stör mig. Men jag kanske haft tur?

Jag har endast haft ett fåtal visuella buggar och endast en krasch, inget game breaking, och tror att ganska många har haft en bra upplevelse, men det är ju hemskt för de som har haft det riktigt buggig.

Skrivet av Razken:

Tycker hela Braindance-biten känns som filler.
Hade så rungande tråkigt när den delen kom och skulle vara en grej. Precis som du säger, det tar bara en massa tid. 😑 Kändes omodernt och stelt. Precis som spelet i övrigt. Hela världen känns ju som ett enda stort skyltdocks-fönster. Varenda NPC bara går omkring eller står och loopar samma animation om och om igen. Ingenting som händer dynamiskt...

En annan grej jag märkt är att ljudmixningen är enastående dålig. Rösterna saknar "rum ljud" beroende på scenario och när man ser på en "cutscene" så låter de man talar med i 100% ljudvolym och den man spelar är alltid minst 10-15% över det så känns nästan som att han gapar tillbaka. Hjälper ju inte heller att röstskådisen för (manliga) V är riiiiiktigt kass.
Alla hans lines låter så himla scriptade. Gillar inte hans röst heller.

Håller med om skådespeleriet, även den kvinnliga rösten är sådär (även om hon har sina moments). Det känns sällan som det passar in i sammanhanget vilket jag tycker andra RPGn gjort bättre.

Skrivet av Sisyr:

Det är ju dock klart lättare att skapa "levande" världar i actionspel som RDR 2 än i RPG:n. Det finns inte alls samma spelmekaniska synergi och balansering att ta hänsyn till i form av exempelvis loot och levels.

De enda rollspelen som verkligen försöker utmana vad gäller denna aspekt är ju Bethesdas titlar, men då är istället skalan problemet - dvs att spelet blir mer småskaligt. Inte direkt vad gäller landarea, men däremot vad gäller interaktiva aspekter i form av i första hand NPC:er. Det folkmyller som man ser i titlar av Rockstar (eller för all del CD Projekt) hade ju aldrig funkat i Elder Scrolls eller Fallout.

Det som istället är standard i RPG:n är att man kompromissar med hubbar och kulisser, där man å ena sidan har dungeon-nivåer där man slåss mot fiender och å andra sidan har statiska, mer "fredliga" områden där man interagerar med NPC:er. Oftast glesbefolkade (rent praktiskt dvs i form av antalet NPC:er, inte loremässigt) områden där folk gör samma saker och i allmänhet återfinns på samma kvadratmeter varje gång man kommer dit.

Till RPG:n som gör detta kan vi räkna typ samtliga isometriska RPG:n av den gamla skolan, liksom Kotor, Mass Effect, Dragon Age, Pathfinder, Divinity-spelen, Baldur's Gate 3, Shadowrun osv osv. Ja, snudd på alla RPG:n. Det är även dessa Cyberpunk rimligen bör jämföras med, och inte med RDR 2 eller andra spel i helt andra genrer.

Jag köper det, men jag kan inte säga att det är särskilt mycket bättre när det gäller inlevelse än de titlar du nämner, trots detta uppskattar jag spelet väldigt mycket.