Inlägg av Sparre

Inlägg som Sparre har skrivit i forumet

1

En länk till ett screenshot med en liten panzarkolumn som förbereder sin attack mot Arlon:
http://i.imgur.com/MkAAw.jpg

Och här är de på väg in mot Arlon. Stan ligger fortfarande ca 2km bort: http://i.imgur.com/pCpyy.jpg

"Sedan jag började spela denna simulator 2001 så har det inte handlat så mycket om utrustningen i detta spel, uatn hur du är som spelare.

En spelare som har spelat detta ett tag kan utan problem ta kål på moståndare som kommer in i spelet med sitt kreditkort i högsta hugg, pengar har inte så mycket att göra med framgång i detta spel, det är inte 'hitpoint' baserat och du kan varken uppgradera hälsan eller en fiktiv sköld genom att slänga in mer pengar :-), och utrustningen är modelerad efter WWII vapen med så verkliga egenskaper som möjligt, så det finns ingen fantasi uppgraderingar m.m. "

Helt rätt. Rifleman är ett av det bästa infantrivapen man kan vara. Bara man vet vad man gör. Vet man inte vad man gör spelar det ingen roll vilket vapen man har.

SMG är bäst för att storma depåer och bunkrar, eller om man är väldigt säker på att man har fienden på högst 20 meters avstånd. Annars är man torsk med SMG. Så Free Player Accounts (FPA) har två riktigt bra vapen som de startar med.

Appropå modelleringen så har CRS t.o.m lagt in blodtryck. Det är det som händer vid när man vid de få tillfällen man bara blivit skadad (och inte dör vid en träff), att blodtrycket sjunker och så kan man inte sprinta över huvudtaget. Även piloterna drabbas av detta vid Blackout och Redout, eller om de blir allvarligt skadade och inte längre kan styra planet. Men som sagt oftast så dör man direkt så man inte behöver bry sig.

[quote]hahaha detta har aldrig varit bra. Kontrollerna är jätte konstiga och grafiken är jätte ful som får tetris verkar vara i Dx11.

Sen håller dom på med ett "nytt" spel.... med nästan exakt samma grafik. Vill man ha WWII så ladda ner forgotten hope 2 moden för Bf2[/qoute]

Skillanden mellan WWII Online och BF2/FH, CoD, BiA med mera med mera är att de senare är Shoe Box games med pytte små kartor. Som störst kanske 2x2 km. Då krävs det inte speciellt kraftiga datorer för att göra snygg grafik. Speciellt som inga flygplan och annat renderar förrän vid ett par hundra meters avstånd. Detta tar ingen kraft från grafikkortet eller CPUn.

WWII Online har en gigantisk karta. Västeuropa i skala 1:2. Och bara så du inte missförstår, det är en enda kontinuerlig bana. Du kan köra från stad till stad till stad, med tanks, lastbilar, flygplan osv. Hela vägen från Düsseldorf till sydöstra England, via Belgien, Luxemburg, Holland och nordöstra Frankrike.

Tanks renderar vid 3km. Tyskarnas Flak 88 och Tigern med samma kanon kan slå ut fiendetanks på 3km avstånd. Det kan du inte i FH. Där är det alltid ett par hundra meter i bästa fall till fienden. Oftast 50 meter eller närmre. Inte så där jätte realistiskt, eller hur. Detta kräver att datorn håller koll på allt som kan renderas inom datorns visuella synfält.

Flyg renderar saker på marken från 8000 meter, så du kan bomba från den hjöden om du är skicklig. Detta kräver att grafiken inte drar ner din dators funktion vilket innebär mindre lullul men ger mera pang för pengarna. Men om du vill sitta och titta på hur vackert solen går ner så för all del…

Dessutom har FH ingen realistik ballistik. Du kan i FH till exempel skjuta längst ut på plåten med en LMG på en tanks och tillslut så exploderar den. FH har hitpoints, WWII Online har en realistisk damage model.

Skjuter du med fel ammunition på fel mål händer absolut ingen ting. Skjuter du med rätt ammunition men med taskig vinkel eller på fel sida (fronten) så händer ingenting då heller. Du måste vet hur man tar ut en viss tank, och med vilket vapen och var på tanksen. Det är bara vissa kanoner som tar ut alla tanks framifrån. En del tanks är i princip osårbara om du inte har rätt vapen, som Tigern till exempel.

I FH kan alla tanks döda alla tanks. Inte speciellt realistiskt i min bok.

Vad som fick mig att sluta spela FH efter en halv dag var just att kulor och granater från t.ex Tigern dropar kraftigt efter ca 100 meter. Minns inte hur långt man kan skjuta med Tigern, men det var inte många hundra meter.

Sedan har vi nästa fråga: Hur många kan spela FH på samma bana? 64 om du får till det! Kul! I går hade jag ett mission i Aachen där det var 40-50 spelare kontinuerligt i ca 90 minuter, och då bara på mitt mission. Det vara åtminstone ett halvdussin andra mission upp parallellt på vår sida i Aachen. Hur det såg ut på andra sidan vet jag inte men de hade säkert ungefär lika många. Så vi var väl åtminstone ca 200 i och runt Aachen vid det tillfället.

Och det som händer i en stad/by får konsekvenser i orterna runt om kring och så vidare.

FH är för kids som inte bryr sig utan vill panga lite. WWIIOL kräver hjärna och tålamod samt skicklighet. Och då menar jag inte ett snabbt pekfinger.

WWIIOL aka Battleground Europe har sedan i fredags (10/8-12) Free Play Account. Med FPA får du Rifle och SMG, samt lite annat som jag inte känner till.

För att få spawna allt måste man betala.

Battleground Europe: World War II Online har nu Free Play Accounts.

http://www.battlegroundeurope.com/

1