Inlägg av lassekongo83

Inlägg som lassekongo83 har skrivit i forumet

Spelade på den så sent som igår.

GTA IV var ett extremt enformigt spel jämfört med alla andra. Copy-paste railshooter-uppdrag utan som nån helst variation.

GTA I-III har verkligen inte åldrats väl. Är inte så kul att spela idag.

GTA VC-SA. VC har heller inte åldrats väl, men går väl att spela. SA har väldigt många varierande uppdrag och var ett av mina favoritspel när det släpptes, men efter att ha blivit bortskämd med femman så spelar jag hellre det.

GTA V. Helt klart bäst. Variation i uppdrag, något som 4an saknade, och en ganska härlig detaljrikedom.

Kreativ problemlösning.

Dags för polackerna att ge spelet lite polish kanske.

Skrivet av Tomas Helenius:

Huh? Vi skriver ju rätt ofta om spelreor hos Steam, Gog, Humble Bundle, PS Store, MS Store, Nintendo, Epic med flera. Info som många läsare vill ha.

En snabb överblick av artikeln ger mig ett intryck av att det är en annons. Användning av "köp" och "rea" i titeln till exempel. Och sen "väntar på att hamna i just din backlog". Kanske påpekade det mest för att jag är allergisk mot all form av marknadsföring. Speciellt smygande sådan. ;P

Vart har ni annonsmärkningen på denna artikeln då?

Nu för tiden behöver man bara gå in på valfri webbsida för att klicka bort meddelanden om kakor.

Jag kan tänka mig att detta är en taktik för att undvika negativa recensioner vid spelsläpp. De kan ju alltid lägga in mikrotransaktionerna med en senare uppdatering.

Mycket snabbare än förra vilket är trevligt. Men varför en mobilversion? Trodde trenderna nu för tiden var att baka in allt i samma CSS så att sidan anpassar sig efter skärmstorlek.

1. Samma detaljrikedom som GTA V. (Eller bättre!)

2. Variation i gameplayet. (Inga copy-paste missions som i alla Ubisoft-spel.)

3. Låt spelaren lösa problemen kreativt. Bara stealth, eller bara rush som alternativ är inget kul. Man ska kunna göra allt det och allt där emellan.

Förhoppningsvist kommer alla punkter att stämma in på GTA VI. (Kanske inte 3an då uppdragen inte alltid var så olinjära som jag ville ha dom i femman.)

Tror folk är trötta på repetitiva korridor-pangare helt enkelt. Det ställs väl lite högre krav nu för tiden. Jag själv älskar spel med variation och kreativ problemlösning vilket detta spelet inte har något av.

Problemet med många av Ubisofts spel är att deras uppdragsdesign är så förbannat enformig. De kör copy-paste hela tiden i AC och FC3. Varför måste man tex döda någon med en kniv? De har en hel del fantastiska områden med fysik och platser som går att använda.

Varför inte göra så att spelaren får vara lite kreativ i hur mordet går till? Sätta eld på skjulet personen sover i på natten, eller släppa ner en bil full med bomber rakt ner på en bas nedanför en klippa som exempel.

Nä Ubisoft. Snegla lite på uppdragsdesignen i GTA V och GTA:SA nästa gång ni har fingrarna på CTRL-C/CTRL-V.

Sen var det ju så att man skulle vara oupptäckt när man erövrade baser i FC3 för att få bonuspoäng. Smygande sniper var ju typ det som man fick spela som trots att där fanns andra spelstilar som tyvärr inte gav nån bonus.

New troll here...

Nya troll stöter man ju på hela tiden i detta spelet.

Wasteland 2.

Nein. Jag som spelar BF2 dagligen.

Grand Theft Auto III

Jag vill i alla fall minnas att uppdragen var betydligt mer variationsrika än de i GTA:IV. Men jag kanske har fel?

Biowares berättande blandat med en öppen och detaljerad värld vore allt något.

Men deras svagaste sida är dock att få till bra kartdesign med utforskarglädje och detaljrikedom. Såvida de inte sparkar sina designers så tror jag inte att de kommer att lyckas.

Skrivet av Hannu:

Äntligen nån spel utvecklare som inte snackar i nattmössan. Smart grabb.

Precis. Han snackar i krabbmössan.