Inlägg av shakazed

Inlägg som shakazed har skrivit i forumet

Riktigt tråkigt att höra men full förståelse. 20 år är gangster som fan!

Jag hoppas utvecklarna lägger krut på att styra spelaren till att "rollspela", annars kommer det spåra ut och bli deathmatch på en stor karta som så många andra survival-spel.

Häftig sås! Detta har man ju lagt ner otaliga timmar på.

Amiga 500. Vilka minnen! Köpte min av en försäljare som bara var villig att sälja om min morsa köpte en dammsugare av honom.

Goda nyheter!

*ligger och skakar på golvet*

Jag gillar det skarpt. Väldigt skoj i coop också. Ett av de få spelen jag fått frugan att spela med mig

Oh please! Om han lyckas göra en SS13-klon värd namnet så är allt förlåtet. ALLT!

Haha tjiiinare brandter! (Nej inget klår ju pokemanz!)

That's how he rolls! Tror han fick en släng av hybris efter B&W, men jag tror fortfarande att vi kan klämma ett par bra titlar ur honom än.
Man kan inte bortse från att idéerna han har fortfarande är bra, och nu har han ju sagt att han inte ska överhypa "The trail"....vi får se

Skrivet av Mirage:

Han har ju inte gjort något vettigt sedan Bullfrog tiden. Snacka om att leva på gamla meriter.

Jag tyckte Black & White var riktigt bra. Tvåan spelade jag aldrig.

Jag diggar fortfarande Molyneux. Visst kan jag hålla med om att Godus är ett skämt, men samtidigt har jag stor respekt för vad han har åstadkommit tidigare. Jag har många av mina bästa spelminnen från hans spel (Dungeon Keeper, Populous, B&W).

Om han bara fokuserar och slutar sväva ut så förj*vligt så tror jag han fortfarande kan göra riktigt bra spel. Vi får hoppas att han lärt sig sin läxa.

Det blev kalsongbyte efter gårdagens Unity-släpp kan jag lova

Har inte lekt med UE4 men har kört Unity i ett antal år (två släppta spel och en drös prototyper ) och jag är våldsamt nöjd.

Kodar man redan C#/js så 'r det busenkelt att sätta sig in i.

Kör själv Unity för mina projekt. En otroligt bra miljö. Speciellt om du utvecklar mot flera olika plattformar.
Nu gillar jag själv att koda, men med plugins kan göra spel med minimal mängd programmering (om någon överhuvudtaget).

Jag skulle gärna vilja se en objektiv recension. Det låter väldigt tråkigt och isåfall kan vi väl lika gärna låta en dator räkna ut hur bra ett spel är ifrån ett antal kriterier.
Recensioner är självklart subjektiva. Det handlar ju om spelarens upplevelse.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så upprörda när man tar upp sexism i spel. Det är fanimej på tiden att det görs. Sen kan självklart sexism gälla båda könen, men det är knappast en jämvikt mellan dem.

Huva! Det var ett tag sen jag skrev här

Jag är en stark motståndare till spel där det är tydligt att karaktärerna skapats för att vara "eye-candy". Inte enbart p.g.a. sexism utan även för att det är ett billigt trick för att få folk att köpa spelet.
Det finns nog sexism i båda riktningarna till en viss grad beroende på i vilken genre man kikar, men helt klart är kvinnorna överrepresenterade. Sen tror jag säkert att kvinnor vill spela sexiga karaktärer ibland, precis som män vill spela stenhårda spejs-märiiins (som ur ett stereotypiskt perspektiv kvinnor tycker är attraktivt).

Skrivet av Zlampan:

När kommer androidversionen då?

Så fort som möjligt hoppas vi, men vi vill sondera lite på appstore och se hur det går där först.

Gött mos! Hojta till om ni vill ha en promokod

Evil Angry Planet

Tjenare!

Ville bara informera om att vårt (Irate Games) första spel har släppts till iPhone och iPod.
Spelet heter Evil Angry Planet och är en RTS / TD-hybrid

Länk till appstore-sidan för Evil Angry Planet
http://itunes.apple.com/us/app/evil-angry-planet/id423618447?...

Vad skrämmer iväg dig från ett spel?

Vad får dig att stänga av ett spel efter bara några minuters spelande?
Kasst interface? Dålig grafik, ljud eller story?

Mvh/Per

Inte för att dissa någon men Kaz uttalande lät ganska...puckat. "We don't provide the 'easy to program for' console that developers want"...Nehe?. Det måste ju låta väldigt fint i nystartade utvecklares öron.
Så att utöver de enorma kostnaderna för art, ljud och musik, reklam m.m. så ska det även bli mer komplicerat att programmera. Jag kan tänka mig att Cell är mer avancerad än en vanlig flerkärnig CPU, men då är det upp till Sony att erbjuda ett vettigt gränssnit för det.