Inlägg av eddie the eagle

Inlägg som eddie the eagle har skrivit i forumet

Sierra, det var längesen man hörde det namnet

Skrivet av McRaoul:

Det är sjukt att vissa spelserier aldrig dör.

Så länge fansen vill ha mer och så länge spelen håller en viss kvalitet så är det väl inte så konstigt att serien fortsätter. Jag är själv ett fan och det finns ingen annan spelserie som visar upp (semi)historiska tidpunkter på samma sätt som AC, det är vad som gör att jag kommer tillbaka till varje spel. Allt är inte perfekt men så länge varje spelvärld har varit lika bra som hittills vill jag inte att man slutar släppa nya spel.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker ju att Japan inte är jättestort så göra den kartan i typ Odyssey-storlek skulle ju nästan bli fel. De skulle i princip behöva inkludera hela Asien.

Nu är ju inte direkt kartan i Odyssey skalenlig jämfört med verkligheten, man hade nog lätt kunnat göra en hel Assassin's creed karta enbart baserat på en av Greklands många öar. Ta tex Lemnos (btw också Altis i Arma 3) som är över 400km2 stor, jämför med Odyssey som är ca 250km2 stort(inklusivt havet).

Skrivet av blackidus:

"Ännu ett fantastisk live service"? Vadå "ännu ett"? Måste man inte ha haft ett bra live service spel tidigare för att kunna säga så?
Vilket av deras spel har tidigare haft ett bra live service? Inget av Battlefield spelen iaf.

Hoppas man inte menar BF 2042 iaf

Intressant spel och man verkar ändå vara ganska snabba på uppdateringar. Jag kör pve och har inte haft några större problem med spelet eller servrar. Personligen har jag mest problem med vissa val man har gjort. För att komma ut i zonen så beställer man en helikopterfärd.

Problemet är att antalet helikoptrar som kan vara aktiva samtidigt är väldigt lågt så man får sitta och vänta vid basen tills en helikopter har lämnat kartan innan man kan beställa en ny. Det tar tid också att flyga någonstans och alla helikoptrar utgår från basen, är man långt inne i zonen så får man räkna med att en tur och retur kommer ta 15-20 minuter i ren väntetid.

Skrivet av Weeks_death:

Vad är egentligen "live service"?
Wiki ger mig väldigt lite; ett spel med fortsatt innehåll, som då finansieras av dlc-släpp eller micro-transactions. De har med World of Warcraft som exempel. Vad skiljer "live service" från ett "vanligt" spel?

När wow kom så snackade man inte om live service; det var/är ett spel som kräver prenumeration.

När jag först hörde termen så tänkte jag bara att det är någon rättslig term för att det inte skulle klassas som "spel" längre:
"-Förbjudet med lootboxes i spel! -ja men det är inget spel, detta är en 'live service'"

Spelar väldigt få spel som ligger i denna kategori, iom de är ganska ointressanta för mig; Vermintide 2 släppte nyss dlc (tror jag), är detta ett spel eller live service då? 😥

Live service spel som begrepp är ju relativt nytt men alla mmorpg är ganska klart Live service spel med uppdateringar som ger nytt innehåll. Personligen tror jag att skillnaden mellan ett "vanligt" spel och ett Live service är hur många content-uppdateringar det är planerat att få och hur länge det kommer att stödjas. Ett spel behöver inte ens vara live service i början, kolla bara på Fortnite, det var inte live service förrän BR kom till och fick ett helt eget liv.

Ta också tex Arma serien, ingen skulle nog se det som ett live service spel, men Arma 3 släpptes för 10 år sen och man har släppt hela 19 st DLC i varierande storlek, vilket roligt nog gör det rent tekniskt till ett live service spel.

Live service spel är ju i sig inget negativt, när jag spelade dem aktivt så älskade jag när LOL/CS GO/Overwatch fick nytt innehåll.

Däremot så går utvecklingen mer eller mindre mot att mikrotransaktionerna är viktigare än själva gameplayet vilket är det stora problemet.

Glad påsk allesammans

Skrivet av Akronym:

Är femman en reboot, eller utspelar den sig i samma tidslinje som ett till tre?

Man har visat en äldre Liara samt flera döda Reapers. Det finns även vissa bilder som visar Andromedagalaxen samt en bild som blev väldigt omtalad då den verkar visa både Geth och en av Andromeda-raserna i en nattklubb.

Det har ännu inte dykt upp så mycket som faktiskt visar var och när det utspelar sig, samt hur tidigare spel kommer uppenbara sig.

Hade definitivt röstat för Frank Fontaine då hans plot twist är underbar, om det inte vore för att hans bossfight är enormt tråkig och allt som gjorde han till en bra karaktärer försvinner.

Så det fick bli Malenia.

Skrivet av Fr0gg0.:

Ingen av dem inbringer skräck dock som Reapers.

Dessutom är Saren nog den som är mest "formulär 1A-skurken" i alla spel.

Skulle vilja välja Sovereign mer specifikt.

Första samtalet man har med skeppet är verkligen en av Mass effects starkaste stunder och man inser att det här inte bara är ett skepp.
Harbinger är det enda andra ansiktet från The Reapers man har men Harbinger är mer känd som "Assuming Direct control" memen vilket har förstört lite.

Minns att när jag såg trailern så var jag bara väldigt ointresserad. Attackerna täcker halva skärmen i en färgexplosion och fienderna hade de fulast hjälmarna jag har sett.

Skrivet av Broshimitsu:

Jag tycker snarare att spelutvecklare inte ska gå ut med ett släppdatum förrän de vet att de kan leverera en färdig produkt till dess. Att en försening ses som positivt och ett bra tecken är för mig helt galet.

Tycker man generellt utannonserar många spel fan för tidigt. Det är ofta man ser en utannonsering med +3 år till släpp, inklusivt Homeworld 3 som utannonserades för 4 år sen.

Skrivet av Anton Q:

Även känt som det faktiskt enda kriget (rätt säker) där USA ägde allt på typ 3 minuter och sen var det slut.

USA har i princip ägt varenda konflikt rent militärt, även under Irakkriget 2003 och Afghanistankriget var man en ren ångvält när man enkelt bara rullade över ländernas militära styrkor på några få månader/veckor. Att man sen ville man leka nationsbyggare/ockupationsstyrka och fuckade upp totalt är en annan grej.

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq#:~:text=T....

Skrivet av reaver:

Välbehövlig patch, och jag har haft roligt i spelet stundvis. Men för mig är problemet att spelet saknar "själ", eller djup. Det känns ytligt på något sätt som jag inte tror att man kan patcha bort...

Spelet har många bra ideer men väldigt få verkar väl utbyggda, själv väntar jag nu på att spelet kommer få fler moddar innan jag börjar köra igen

Skrivet av Devan:

Under 2024 skall det släppas en rejäl bunt med RTS spel så håll ut!

https://youtu.be/Rb_vmlGiOpI

Vill också rekommendera folk att hålla koll på "last train home" som faktiskt släpps snart
https://www.youtube.com/watch?v=DhqorBOSI0Y

Skrivet av Hipshot:

Varför skriver ni "Baulders gate 3-studion"? Som att Larian gjorde sitt första spel eller något...

Är nog ändå fler som känner igen Baldur's gate än Larian vilket ger mer klick

Skrivet av tuckdragon:

Antar du skumläste lite för fort, står ju jack black ska vara claptrap

Vi kommer få se Claptrap göra ett musikalnummer om hur mycket han hatar trappor

Spelet är helt ok men hade kunnat vara så mycket mer. Starfield hade möjlighet att kunna bli något av en 4X light titel, man har redan byggt in många olika saker som hade funkat perfekt om man hade tex ett något mer invecklat finanssystem.

Edit: Spelet jag tänker på som förebild när det gäller mina drömmar för Starfield är X-series (X-3 och X-4)

Så länge utvecklaren lyckas att göra så längden känns naturlig kan spelet i princip vara hur långt som helst. Om vi pratar just AC så kändes Valhalla och Odyssey för långa medan Origins var bra. Så mellan 70-100 timmar verkar vara lagom för mig personligen.