När förlagsjätten #Electronic Arts nyligen lät svenska #Digital Illusions bli en officiell utvecklingsstudio passade man samtidigt på att avveckla företagets kanadensiska dotterbolag. I en kommuniké meddelas dock att resterna av DICE Canada återuppstår i Ontario-basererade #Red Jade. Företaget saknar i dagsläget egna spel och skall istället producera grafik och animationer till sina uppdragsgivare.

EA borde ha vetat att man inte kan patcha ett spel med 26 personer -Alla sysslar inte med kod-buggbiten i ett "bolag som canada Dice- Hur många var det som visste nått om buggsökning/patching,kanske inte många alls -resten bara sökte letade/registerade... 18/10 Ja, hoppas de kläcker ur sig lite intressanta spel. De har ju en bra grund att stå på, de är nog mycket väl medvetna om vad communityn tycker om patcharna och ett hum om vad som funkar och inte i spel. Ju fler spel desto bättre säger jag! 17/10 Så länge dom inte blir uppköpta av EA så kan det säkert komma något intressant från den studion:) 17/10 RtR var inte Dice Canada, deras expansion var den andra - Secret Weapons. I övrigt sade DICE att man överlåtit patchningen av BF42 till DICE Canada i Feb 2004 (om jag minns rätt) när 1.6 hade kommit. Då inga fler patcher till spelet kom, så...kan vi bar... 17/10 Jag gillade BFV efter några patchar iaf ^^ Hoppas det går bra för dom =) 17/10 BF:V var väl ok som spel - men det hade samma buggar som BF42 och det var det många som lackade rejält över... I övrigt har Du rätt Zlax - det var RtR och Caen (Phillipines?) som de gjorde och där var det väl mest Clankommunityn som tyckte att det var... 17/10 Var det inte Dice Canada som gjorde BFV? Tycker det är ett grymt bra spel, och det känndes även mer optimerat än BF42 eftersom det både flöt på bättre och var snyggare. 17/10 De gjorde enbart Secret Weapons-expansionen till BF42 samt några gratisgrejer som Liberation of Caen om jag inte missminner mig, därefter förstås BF:V som väl kan ses som ett större misstag. Nu ska man ju komma ihåg att de innan DICE köpte upp dem (Sand... 17/10 Ansvaret låg hela tiden hos EA. Det är en del i deras strategi att exempelvis ge knapphändiga resurser till patchandet. Då blir det ju mer pengar över på sånt man tjänar pengar på (som till 100 % är syftet med EA): expansioner och nya spel och reklamen... 17/10 Det började inte med BF2 - de gick ut ganska hårt med BF42 också. Misstag var det de var bra på verkar det som... ;) 17/10
Skicka en rättelse