Om du gillar programmering, kodning och sådant så är det antagligen en rätt stor grej att källkoden till #Doom 3: BFG Edition precis släppts fri på nätet. Du hittar den här, ifall du är sugen på att lära dig ett och annat från programmeringsgurun John Carmack.

Steam-versionen av spelet har fått sig en uppdatering också. Läs patch notes nedan!

Klicka för mer information

New features

All projectiles cast shadows
Texture LOD bias added to menu options
Added option to force v-sync (instead of "smart v-sync")
Adjusted default brightness value
Shadow casting projectiles added to menu options
Allow setting anti-aliasing up to 16x on Nvidia hardware. AMD/Intel cap is at 8x
Adjusted range of vertical sensitivity (allows you to lower sensitivity further than original implementation)
Added option to disable checkpoints
Allow left/right to enter resolution menu
Variable FOV settings options were added into the main menu
Added controller bind options
Added additional anti-cheat measures

Bug fixes

Fixed blood splatter effects break after reloading save game
Fixed broken view nodal code that allowed players to see through the world by backing into a wall and looking up
Fixed weapon impact effects break after using the artifact (heart)
Fixed leaderboards to work across languages

Doom 3: BFG Edition är en nyversion av 2004 års #Doom 3. Det är släppt till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.