#Mirror's Edge är ett annorlunda och uppskattat äventyr som utvecklades av svenska #Dice. Till mångas glädje arbetar de på en uppföljare som vi dessvärre inte vet särskilt mycket om, men sajten Rocketchainsaw hävdar att de har kommit över hemlig information, som de förstås delar med sig av.

"Verifierade källor" hävdar att spelet är under utveckling till pc, Mac, Xbox One och Playstation 4. Skådeplatsen är en stor och öppen stad, där vissa delar är "always online" där man kan springa in i andra spelare i ungefär samma stil som indiepärlan #Journey. Co-op och tävlingsinriktade spellägen finns också att förlusta sig i.

Huvudpersonen Faith sägs heller inte använda några skjutvapen, och actiondelarna från den första trailern från spelet är riktig, oscriptad gameplay. Om ryktena stämmer får vi vänta på allt detta till 2016.

Jag hoppas verkligen spelet inte får något hemskt always online-DRM, då blir det tyvärr bojkott för min del, även fast jag vekrligen älskar det första spelet. Jag har inga problem med ett online-läge, så länge spelet också går att spela offline. Jag tyc... 13/03 Att inte ge spelaren skjutvapen ger ju spelet en speciell charm och ännu mer säregenhet, så det uppskattar jag. 13/03 Vapnen var inget problem i det första spelet för mig. De bidrog till lite variation så det var mest positivt. Om de är med igen vore det kul om man kunde utnyttja samma rörelseschema med vapen som utan. Att man var lika akrobatisk och vig och rörlig i... 13/03 det som menades med det i det här fallet betydde nog inte mer än som sägs, att det är som i "Journey" och alltså att när du är uppkopplad så dyker andra spelare upp i spelet. spelar man nerkopplad så gör de inte det. lite samma sak som i Dark Souls, Dea... 13/03 Och där började Mirror's Edge redan bli lite av en mardröm.."always online" :( :( Att Faith inte använder vapen i 2an är något jag stödjer dock hoppas jag att man fortfarande kan plocka upp vakter samt polisens vapen. Samt att dom är lika jobbiga att... 13/03 FZ.se "Always online" har inte samma laddning som en MP-komponent i ett EA-spel va? 12/03 kommer ju bli skumt om det springer runt en massa Faiths och ropar "tjeenja!" på varann. :) skulle iof kunna förklaras med att skumma det megaföretaget Shard Postal ltd har klonat henne för att få billiga och snabba brevbärare. och nu måste både de och... 12/03 DICE har mycket att bevisa med Mirrors Edge 2. Allt jag kan se framför mig är att dom på något sätt sabbar spelet med allt för mycket gimmicks, opolerad spelmekanik och halv taskig världs interaktion. 12/03 Trodde blint på DICE tidigare, nu får det vara upp till bevis. 12/03 Jag tyckte vapnen var grymt bra känsla i. Dock kändes det som det var i fel spel. Det bästa med mirror's edge var designen. Både grafik och ljud. Level design var ok med och älskade vad storyn kunde varit men det var lite för lite av den varan. All in... 12/03
Skicka en rättelse