Nya enheter och förändringar på gamla förändrar multiplayerbalansen ordentligt.

I slutet av månaden börjar den stängda betan av #Starcraft II: Legacy of the Void, den andra och (förmodligen) avslutande expansionen till Blizzards högintensiva strategispel. Precis som tidigare innebär det en rad förändringar för multiplayerläget då nya enheter introduceras och gamla förändras ordentligt.

#Blizzard har därför släppt en matig video som presenterar de färdigställda nytillskotten för såväl Terran, Protoss och Zerg - vi gissar att de kommer att röra om i balansgrytan ordentligt. Legacy of the Void erbjuder också ett nytt spelläge, Archon Mode, med fokus på samarbete. Där styr du och en vän samma armé vilket både kan vara intressant i tävlingssammanhang samt ett sätt att lirka in nybörjare i spelet.

Den 31 mars börjar inbjudningar till betan att skickas ut och vi hoppas kunna ha ett gäng nycklar att erbjuda er besökare.

Jadå Comapny of Heroes är ett av mina favorit RTS lir. Känns än idag fräscht och föredrar den typen av gameplay över Starcraft 2s och c&c spelen. De våga pusha fram genren medans SC 2 känns väldigt 1990s. Inget fel med det nödvändigtvis, men alltid kul... 20/03 Jag hoppas ni har reserverat en nyckel till mig ;) (GM protoss) 19/03 Nja, jag håller med om att det är inne att strömlinjeforma spel (inte alltid positivt) men jag tycker inte att moba automatiskt är något simpelt för det, det är ju helt annorlunda spel - typ någon form av team shooter med topdown-vy (Strife var inte ovä... 19/03 Har du provat Company of Heroes? Orginalet from 2006 håller fortfarande och är i mina (och många andras) ögon världens bästa RTS någonsin. Minimalt basbyggande, förre enheter och lägre tempo än Starcraft. Har fortfarande en aktiv community. Company of... 19/03 Syftar nog till att han skrev fel i rubriken. Om du kollar vad web-adressen är till denna artikel så ser du vad han gjorde för typo innan det ändrades. ;) Själv hoppades jag lite på att man skulle kunna köra hela campaign i coop (shared base), men det... 19/03 RTS genren dör ut pga de flesta kidsen inte orkar med all micro/macro. Mycket därför Moba är poppis är för att du bara kontrollerar en dude och behöver inte tänka på basbyggande och resurser. Visst free to play lockar en massa spelare, men det är ju fan... 19/03 Lack of coffee! 19/03 Ungarna som kom åt tangentbordet? :p 19/03 Med tanken på hur bra det går för LoL och Dota med deras F2P metod, hade inte något liknande funkat lika bra med RTS? Jag kanske har fel men känns som att genren är på väg att dö ut ännu en gång. 19/03 Som ett nytt spel! Archon mode verkar hett också :) 19/03
Skicka en rättelse