Först fria, sen betalda.

På tisdag nästa vecka står New York inför kollaps. #Massive och #Ubisoft skickar ut #The Division, det stekheta actionrollspelet där smittkoppor slår ut stora delar av mänskligheten och du som överlevare försöker hålla dig vid liv i The Big Apple.

Som brukligt med storspel väntar en mängd innnehållstillägg efter releasen, och Ubisoft berättar nu att fem stycken väntar i år. De två första ingår i priset för spelet och lanseras under våren, följt av tre betal-dlc som släpps under resten av året med planerad start i juni. De sistnämnda ingår om du köper ett Season Pass.

Filmen nedan går igenom de olika dlc-varianterna, men vi tar det i textform också för tydlighetens skull.

  • Incursions (planerad release i april): endgame-material byggt för squad-spelande. Fyra spelare bekämpar svårstoppade fiender, med höglevel-loot som belöning. Loot trading ingår också i dlc-paketet.

  • The Conflict (maj): nya Dark Zone-fuktioner (oklar exakt vilka), och ett besök i stadens Columbu's Circle.

De två dlc-paketen ovan blir alltså tillgängliga utan kostnad för samtliga som köpt The Division. De tre nedan kostar pengar, eller ingår om du har Season Pass eller Gold- eller Collector's Edition-utgåvorna av spelet.

  • Underground (juni): Öppnar för fiendejakt i tunnelsystem under Manhattan.

  • Survival (senare i sommar): överlev så länge som möjligt när fiender anfaller oavbrutet. En sorts horde mode-läge.

  • Last Stand (vinter): utmanar spelarna med "ett nytt, obevekligt hot".

The Division släpps alltså på tisdag nästa vecka. FZ börjar recensionsspela pc-versionen så fort servrarna startar – räkna med gameplay-film och första intryck strax efter releasen, och en recension med betyg förhoppningsvis framåt slutet av veckan.

Du vet väl att Bungie officielt gick ut och sa att det inte kostade så mycket. "For marketing you’d have to ask Activision people, but for development costs, not anything close to $500 million" Som sagt de 3.6 miljarderna var en investering för framtida... 11/03 Man får alltså göra DLC, men bara om man kör på med det lite spontant sådär? Det här är massiva företag med miljoner aktieägare & tusentals anställda som utvecklar produkter som kostar upp emot 100 miljoner dollar att ta fram, DLC osv exkluderat ur den... 10/03 O rly? World of Warcraft kom november 2004, spelet är nu över 10 år gammalt. meridian 59 anses allmänt vara det första MMO:t som hade en månatlig avgift. Du har ingen aning om vad hosting kostar ser jag. Bandbredd, co-location, support-avtal och persona... 09/03 Kunde inte hålla med mer. Det är inte lätt att vara liten. 08/03 Destiny kostade 3,6 miljarder, vad sitter DU och gaggar om? http://www.dn.se/nyheter/har-ar-varldens-dyraste-spel/ Orkar bråka om vem som hittat den pålitligaste källan, naturligtvis spelar den exakta kostnaden ingen större roll för mitt exempel, det... 08/03 "Destiny kostade 3.5 miljarder kr"... Vad sitter du och gaggar om http://www.gamereactor.se/nyheter/171914/Destiny+har+inte+kostat+tre+miljarder+kronor+att+utveckla/ Destiny som spel hade inte en budget på 3.5 miljarder kr, utan det hade Destiny som fra... 08/03 Planerade DLC är så äcklig jävla stil. Spyr på alla företag som gör sån här skit. 07/03 Finns fler bilder som säger att division är snyggare nu än vid E3 trailerna för några år sedan. Reflektioner och skuggor som knappt finns i andra spel samt detaljer i massor, testa tex att skjuta på en flagga som viftar i vinden eller på en vägskylt.... 05/03 Tror snarare att det handlar om att folk ska kunna köra det överhuvudtaget. Visst hade det varit roligt att kunna köra det som visades upp på E3, men efter att ha sett en hel del tester så undrar jag ifall det gått att få den grafiken att flyta någorlun... 05/03 Det kommer bli en stor migration utav Destiny klaner nästa vecka :) 05/03
Skicka en rättelse