Destiny 2 har fått ett fint mottagande, men också en hel del kritik. Bland annat för att det inte finns så mycket att göra för hardcore-spelarna, och för att Bungie inte varit tillräckligt öppna med hur spelets XP-system fungerar.

När Bungie i natt presenterade de reviderade framtidsplanerna för sin vrålsnygga RPG-shooter stod det klart att man tar kritiken på allvar. Man har arbetat om den lista med tänkta uppdateringar man släppte för en månad sedan, och justerat både innehåll och releasedatum. Vissa saker släpps inom kort, andra dröjer lite längre. Detta skriver man i ett långt inlägg, och samma teman berörs också i den här podden som släpptes strax efter.

Först och främst väntar ett antal förändringar och nyheter som vänder sig spelare som lägger en hel del tid på sitt Destiny 2. Fler Strike Rewards, den nya vapenklassen Masterworks, belöningar för att spela klart Crucible-matcher och bestraffningar för att avbryta dem, med mera, med mera.

Längre ner i planeringen tar man upp helgens heta potatis, XP-hanteringen. Det skalbara systemet för XP-utdelning har som sagt skrotats och ersatts med en fast utdelning, och taket för att levla ligger på 160 000 XP. Efter åsikter från spelarna kommer systemet granskas och justeras så att levlandet inte upplevs som för långsamt.

Hela genomgången av Destiny 2:s framtid har du här.