Den kinesiska marknaden och våra fickdatorer nästa steg för battle royale-spelet.

Igår höll Electronic Arts en telefonkonferens kring deras produkter och Apex Legends var inte helt oväntat en av de stora punkterna. Spelet lyckades på kort tid locka 50 miljoner spelare och enligt EA är det närmare en tredjedel av dessa personer som inte lirat ett EA-spel tidigare. Den siffran lär öka ännu mer då utgivaren avslöjade planerna på att släppa Apex Legends till mobiler och på den kinesiska marknaden.

Såväl Fortnite och Playerunknown's Battlegrounds finns sedan länge tillgängligt på våra fickdatorer och båda har visat sig väldigt populära. I början av februari publicerade Gamesindustry siffror som visade på att Fortnite dragit in drygt 4,7 miljarder kronor bara på Ios-versionen, med en daglig omsättning på imponerande 14,6 miljoner kronor. Så man kan förstå att såväl mobiler som den kinesiska marknaden, som stod för hälften av PUBG:s omsättning i fjol, är lockande.

De avslöjade dock inte när i tiden spelet kan komma att släppas.

Skicka en rättelse