"Allt är möjligt."

I mars 2017 släpptes Playerunknown's Battlegrounds i early access-form via Steam, och drygt tre år senare har spelet – PUBG i folkmun – sålt i galna 70 miljoner ex. Då räknas inte mobilspelet in, utan detta handlar om sålda spel till pc, Playstation 4 och Xbox One, rapporterar Gamesindustry.

Den vansinnigaste storhetstiden ligger sannolikt bakom PUBG, men bara för att färre spelar det ska vi komma ihåg att spelet utgick från en svindlande toppnotering. 3,2 miljoner samtidiga spelare noterades i januari 2018, och samma siffra låg i juni på 546 000. (Via Steamcharts.)

PUBG Corporation ser framåt, ja, väldigt långt framåt. Säsong åtta med omtolkade Sanhok har nyligen släppts och för Eurogamer berättar studions Dave Curd att man vill fortsätta många år till.

This is a game I want players to join 20 years from now, we want to keep telling stories. We want to keep providing fresh experiences. I would say anything's possible.

Han antyder att Miramar kan renoveras härnäst, men här och nu gäller alltså Sanhok.

Skicka en rättelse