I år firar Kingdom Hearts tjugo år, vilket firades med att bekräfta Unreal Engine 5-drivna Kingdom Hearts IV. Precis som förr bjuds vi på Disney-världar (och Quadratum) men av Tetsuya Nomura-citat att döma blir det färre av dessa. Detta då spelet är grafisk förbättrat (tack, Game Informer).

As far as the graphic qualities... since with each new title, the specs have been really increasing and there's so much more we can do in terms of graphics, it kind of limits the number of worlds that we can create in a sense. At this time we're considering how to approach that, but there will be Disney worlds in Kingdom Hearts 4.

Vad som garanterat begränsas nu för tiden är antalet Final Fantasy-karaktärer. Dessa fanns det fler av i första spelet, på grund av relativt få egna ansikten. Något som inte längre är ett problem.

Final Fantasy-möten i Kingdom Hearts III väckte viss kritik, och teamet försöker hitta en balans.

I know that some fans were concerned about that and weren't too happy and wanted to see more Final Fantasy characters. That's something we definitely are thinking about.

Kingdom Hearts IV släpps en vacker dag till okänt format.