10 Chambers-chefen Ulf Andersson kan det där med spel som kretsar kring bankrån och liknande stötar han jobbade ju trots allt med båda Payday-spelen innan han blev vd för GTFO-utvecklaren. Och det verkar som att han är sugen på att gå tillbaka till den undergenren, för i en intervju med NME säger han att 10 Chambers nästa spel är just ett "heist-spel".

Han beskriver det som ett skjutarspel med tekno-thriller-tema och fokus på co-op, och säger att genren känns som ett kapitel han vill gå tillbaka till och avsluta på rätt sätt.

För mig är det här ett spel som bara måste göras. Jag är i princip tillbaka i heist-skiten, så det är ett samarbetsbaserat heist-FPS med ett typ tekno-thriller-tema. Jag läser mycket sci-fi, så föreställ er allt som cyberpunk inspirerats av och en massa annan skit.

Han menar dock att deras spel troligen kommer att kännas rätt annorlunda jämfört med Payday och bland annat inte kommer att inkluder konstant skjutande. Enligt Andersson led Payday nämligen av ett stort problem där actionnivån pumpades upp väldigt högt och sedan blev kvar där.

Det kommer heller inte att bli lika svårt som GTFO, där man kan "smyga i en timme och sedan bara dö". Förproduktionen av heist-spelet är nu igång, och han har inga datum och ingen titel att dela med sig av.