En dryg vecka efter den nordamerikanska butikspremiären för #The Sims 3 meddelar #EA glatt att spelet bokstavligt talat säljer rekordartat. 1,4 miljoner exemplar gick åt till pc och Mac den första veckan, vilket alltså är internt rekord. Därtill har mer än 7 miljoner exemplar av prylar som spelarna själva skapat laddats ner. Också Iphone-/Ipod Touch-upplagan av spelet går åt i stora mängder: varken #Apple eller #EA redovisar några siffror men när pressmeddelandet skrevs hade den legat etta i App Store sedan premiären, men i skrivande stund har den halkat ner till andra plats.

Ett par dagar innan The Sims 3 släpptes kom rapporter om [n=33024 massiv piratkopiering], men uppenbarligen finns ändå tillräckligt många köpsugna för att slå tidigare försäljningsrekord. Vi gissar att du kommer se spelet i toppskiktet på veckans försäljningslista.

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiYzRkY2VjM2ExYTU0ZjNkNzY1ZjhhZmZjOTBhOWNjMjM0Y2RjOTEyZCI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MzAxO2k6MTtpOjQwNDtpOjI7aToxMjExODt9fQ=="></input>

<input type="radio" name="q404" value="3028" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Japp, jag avgudar serien!

<input type="radio" name="q404" value="3029" class="form_input_radio"></input>

Det händer

<input type="radio" name="q404" value="3030" class="form_input_radio"></input>

Nej, men jag skulle vilja

<input type="radio" name="q404" value="3031" class="form_input_radio"></input>

Icke!

</form>

Jag är knappast förvånad... Men kommer att vänta tills spelet har sjunkit i pris innan man sätter klorna i den ;) 10/06 konstigt eller ? varenda jäkla unge köper ju detta spel.. 10/06 TACK! De som anser sig berättigade att tanka hem utan att betala för sig lever i en fantasi värld. Undra hur många miljoner människor som tankat hem och inte betalt för sig. Lär vara en enormt antal människor. Känner flera på jobbet som tankade hem sims... 10/06 Jag orkar inte att återigen sätta igång en diskussion. Men så här ser jag på saken. Det är lite vilseledande när du skriver på det här sättet. SIMS-serien säljer ju som vi alla vet alltid väldigt bra. Piratkopierandet påverkar ju därför inte utvecklarna... 10/06 Det enda som igentligen behövs för att ett spel ska sälja bra är förutom då ett BRA spel i grund och botten, Se till att ge mervärde till dom som faktiskt köper spelet genom suvverän support, återkommande content updates, patches och bra kommunikation... 10/06 Det finns också en hel del som använder sig av nedladdning för att kolla om spelet faktiskt är värt att köpa. Demon brukar vara sjukt vinklade för att väcka intresse så de brukar aldrig vara bra. Därför tar många ner spelet och provar fullversionen, är... 10/06 T0rteX, jag håller med dig i nästan allt du skriver. Precis så är problemet. Båda sidorna gör sina fel och har båda sina knäppa argument som inte håller när man granskar dem närmare. Hos piratlobbyisterna så är det dock konstig argumentation oavsett om... 10/06 Resonemanget ForrestFox pekar på är ju allt ylande om piratkopieringens skadeverkningar som om det vore friställt från försäljningsframgångar. Det är ju snarare så att ett spel piratkopieras mer ju mer det säljer. Det finns inget spel på denna jord som... 10/06 ForrestFox: Det finns ingen som argumenterar mot att det finns kunder som är beredda att betala för spel, snarare tvärtom. Men bara för att ett spel blir ekonomiskt framgångsrikt så innebär det inte automatiskt att man får en moralisk rättighet att ladd... 10/06 Det är ett bra spel men dom har fortfarande missat en hel del... 10/06
Skicka en rättelse