#Battlefront.com hälsar att den första expansionen till strategispelet #Combat Mission: Shock Force finns tillgänglig för nedladdning till en kostnad av 25 dollar. Expansionen, titulerad Marines, innehåller bland annat nya vapen, ny utrustning, en ny kampanj och en förbättrad spelmotor.

Känns ungefär lika lönlöst att disskutera med dig, som sagt det är väldigt realistiskt de må ha skalat ner avstånden men det handlar om gameplay du vet.. det är fortfarande ett spel.. Även simulatorer har sina faults och saker som bara vore irriterande... 29/09 Jag behöver inte prova demot - jag har originalet. Och jag är missnöjd med den. 29/09 Du jämför något så drastiskt som att dra ner alla strider till 200 meter med något så totalt irrelevant som att skita i naturen? Ok nu har jag tappat allt hopp om att det går att föra en normal diskussion med dig. Jo, om man samtidigt skalar ner pansarp... 29/09 Det är definitivt det mest realistiska ww2 RTSet, den typen av realism du söker är ungefär som ,, ja att man inte kan sätta sig ner och skita ute i naturen i Hell's Highway gör hela spelet orealistiskt. Att man skalar bort avstånden ifrån 2000 meter ner... 29/09 Jag är väldigt intresserad av shock force, men jag klarar inte kameran, jag vill hålla nere höger musknapp för att kunna dra runt kameran som jag vill, HW2 hade perfekt kamerakontroll. 29/09 Lägger man all stridsvagnsstrid på runt 200 meter så har man skalat bort allt vad realism heter för att kunna göra grafiken mer tilltalande för bortskämda snorungar. Jag spelar hellre ett "fult" spel (Shock Force är verkligen inte speciellt fult) isåfal... 29/09 Som sagt de kanske inte skalar avstånden realistiskt men allt annat slår allt jag någonsin sett, projektil simuleringen är nog det sjukaste av allt. 29/09 I Theatres of war och Combat mission kan du skjuta på väldiga avstånd till skillnad från de flesta andra "strategispel", som "men of war". (som jag visserligen inte testat, men tror att de tummat rejält på skjutavstånden av filmer på youtube att döma.... 29/09 Amen det är ju lite lättare för ett FPS för fan att simulera längre avstånd än det är för ett strategi spel. Dessutom tänker du inte på deras otroligt avancerade fysik motor och grafiken vilket skulle göra det helt jävla omöjligt att rita upp 10x10 rikt... 29/09 200 meter är extrem närstrid när det gäller stridsvagnar, på det avståndet spelar vinkel, kaliber och pansar knappt någon roll alls förutom i extrema fall. Combat Mission har absolut inga problem med avstånd på flera kilometer trots att det är ett spel.... 29/09
Skicka en rättelse